HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt

zeezar

Medlem
31 Jan 2007
6.567
0
0
Counterpointer skrev:
? Støtbeskyttelse???
Ser sånn ut på noen bilder. Men de er heller til bruk når en Mp3-spiller/PMP skal pares med enheten.

Til støtbeskyttelse bruker jeg sånne

,

søk "Adhesive Rubber Feet" på aBay. Disse er 8x2,5 mm, veldige nyttige til formålet. Sklir ikke, demper støt.

Ampen er bygd som en liten tank, ja. Noe av sjarmen. Ruglete, svart lakk, "gammeldags" estetikk men gjennomført.

Vedlegg

20 Jan 2005
15.700
0
0
zeezar skrev:
Ser sånn ut på noen bilder. Men de er heller til bruk når en Mp3-spiller/PMP skal pares med enheten.

Til støtbeskyttelse bruker jeg sånne

søk "Adhesive Rubber Feet" på aBay. Disse er 8x2,5 mm, veldige nyttige til formålet. Sklir ikke, demper støt.

Ampen er bygd som en liten tank, ja. Noe av sjarmen. Ruglete, svart lakk, "gammeldags" estetikk men gjennomført.
Lurt med strikk, har selv en IBasso men har ikke tenkt på å strikke den sammen med avspiller. :D

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
32
LDC-2 rev.2 kabel og V200 innstillinger

Kjøpte meg disse 2 idag.

Kabelen på LCD-2 suger. Hvor finner jeg en god kabel til mellom 100-150$?

Hvordan skal jeg stille inn bakpå V200?

zeezar

Medlem
31 Jan 2007
6.567
0
0
Counterpointer skrev:
Lurt med strikk, har selv en IBasso men har ikke tenkt på å strikke den sammen med avspiller. :D
Selvklebende velcro dots/borrelås kan også brukes. Fås i store ruller på eBay for en minimal sum. Limer og fester godt og er dessuten anvendelig til mye rart.

Vedlegg

20 Jan 2005
15.700
0
0
zeezar skrev:
Selvklebende velcro dots/borrelås kan også brukes. Fås i store ruller på eBay for en minimal sum. Limer og fester godt og er dessuten anvendelig til mye rart.
Du er et oppkomme av gode og rimelige ideer :D Og de kan kjøpes rimelig på ebay.....

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
32
Counterpointer skrev:
Du er et oppkomme av gode og rimelige ideer :D Og de kan kjøpes rimelig på ebay.....
Jeg er også eBay-fantast. 1000-vis av flotte duppedingser for 0.99 dollars med frakt :D HDMI-kabler, bluetooth-usb adapter osv... :D

Pinguz

Medlem
6 Nov 2006
4.097
0
0
BjrnrB skrev:
Kjøpte meg disse 2 idag.

Kabelen på LCD-2 suger. Hvor finner jeg en god kabel til mellom 100-150$?

Hvordan skal jeg stille inn bakpå V200?
Jeg har -12 på mine HE-500, trur rundt -12/-6 er passe på LCD-2 kanskje, husk å skru den av når du justerer.

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
32
Da har kabelen på LCD-2 allerede fått det.

Noen som vet av en god og rimelig kabel, eller som eventuelt kan hjelpe meg med DIY-handlekurv?

gertost

Medlem
30 Okt 2006
1.378
0
36
hodetelefoner og kulde

Noen som har erfaring med hodetelefoner og kulde? Bruker for tiden sennheiser mementum mye ute,spesielt når eg går til og fra jobb.Og er for tiden alt ifra +2-3 grader til - 10 ute.Vil dei tåle slike temperaturer? Dei er laget i aliminium og lær,osv... :?

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
32
gertost skrev:
Noen som har erfaring med hodetelefoner og kulde? Bruker for tiden sennheiser mementum mye ute,spesielt når eg går til og fra jobb.Og er for tiden alt ifra +2-3 grader til - 10 ute.Vil dei tåle slike temperaturer? Dei er laget i aliminium og lær,osv... :?
Jeg ville heller ha brukt et rimeligere headset på denne årstiden. Kondens er skumle saker og kan ødelegge over tid. Er vel en viss fare for at læret også blir skadet.

Hreple

Medlem
23 Aug 2010
810
0
0
La oss pønske på forsterkere, volkens.

Sitter per nå på en Schiit Mjolnir, og jeg er storfornøyd og tenker vel "egentlig" at ting ikke kan bli særlig mye bedre.

Men kan det?

Hvor mye må man lobbe inn i forsterker før et eller annet diffust magisk eventuelt skjer - og er det mulig? Mjolnir pøser jo på med autoritet, styrke og ... det den skal. Har det noe for seg å gå opp til neste nivå - og hva ville det eventuelt være prismessig? 15.000? Og hva er det da man higer etter? Tror ikke jeg "orker" rør, da min lyttetid er sporadisk og av varierende lengde. Oppvarming av rør har jeg tilsynelatende ikke tid til lengre ...

gertost

Medlem
30 Okt 2006
1.378
0
36
hd800

Heisann :)

Satt og lyttet litt til HD800 igår,og lyttet vel litt lengre til dei enn eg pleier,og merket at eg ble litt sliten i ørene,selv om eg ikkje spilte høyt.Synest det lått litt kaldt/klinisk.Har stort sett vært fonøyd med HD800ene,men ble litt delte følelser igår.

Har i tillegg sennheiser momentum og denon ah-a100.Momentumene er topp til bærbart bruk.Og denonene er morro å lytte til sånn innimellom pga deilig bass og varmt lydbilde dog litt mørkt

Lurer på å kanskje bytte ut hd800 på sikt,eventuelt ha dei liggende på lur og kjøpe meg eit nytt headsett senere mot sommeren visst eg får råd.Symest momentumene og denonene er greie til bærbart,men vil ha eit som eg bruker stasjonært hjemme.Åpen hodetelefon selvsagt.Av utsyr bruker burson ha-160,hegel hd2,og hegel hd20.Går mye i musikk streameren qobuz :D

Noen forslag til hodetelfoner eg kan sjekke ut.Har ikkje muligheten til å få testet so mange,så blir kanskje blindkjøp til sommeren.

Har sett lit på audezene.Lcd 3 blir litt for stiv pris.Lcd 2 har ein pris som eg kanskje kan strekke meg til.Det eneste ankepunktet mot dei,er at dei ser veldig ubehaglige ut å ha på seg :(

gertost

Medlem
30 Okt 2006
1.378
0
36
kabel hd800

Noen som har erfaring med bytte av kabel på HD800ene? Savner litt mere punch i bassen på dei.Kanskje kabelbytte kan gjøre underverker istedenfor hodetelefonbytte?

gertost skrev:
Heisann :)

Satt og lyttet litt til HD800 igår,og lyttet vel litt lengre til dei enn eg pleier,og merket at eg ble litt sliten i ørene,selv om eg ikkje spilte høyt.Synest det lått litt kaldt/klinisk.Har stort sett vært fonøyd med HD800ene,men ble litt delte følelser igår.

Har i tillegg sennheiser momentum og denon ah-a100.Momentumene er topp til bærbart bruk.Og denonene er morro å lytte til sånn innimellom pga deilig bass og varmt lydbilde dog litt mørkt

Lurer på å kanskje bytte ut hd800 på sikt,eventuelt ha dei liggende på lur og kjøpe meg eit nytt headsett senere mot sommeren visst eg får råd.Symest momentumene og denonene er greie til bærbart,men vil ha eit som eg bruker stasjonært hjemme.Åpen hodetelefon selvsagt.Av utsyr bruker burson ha-160,hegel hd2,og hegel hd20.Går mye i musikk streameren qobuz :D

Noen forslag til hodetelfoner eg kan sjekke ut.Har ikkje muligheten til å få testet so mange,så blir kanskje blindkjøp til sommeren.

Har sett lit på audezene.Lcd 3 blir litt for stiv pris.Lcd 2 har ein pris som eg kanskje kan strekke meg til.Det eneste ankepunktet mot dei,er at dei ser veldig ubehaglige ut å ha på seg :(

Pinguz

Medlem
6 Nov 2006
4.097
0
0
gertost skrev:
Noen som har erfaring med bytte av kabel på HD800ene? Savner litt mere punch i bassen på dei.Kanskje kabelbytte kan gjøre underverker istedenfor hodetelefonbytte?
Uten å mane opp til noen kabeldebatt i denne tråden her, så vil ikke et kabelbytte gjøre noen underverker for lyden på hodetelefonene dine. Da ville jeg heller prøvd noen andre hodetelefoner, eventuelt forsterker/DAC kombinasjoner.

Olebrum

Medlem
28 Jan 2006
975
0
0
42
Beyerdynamic custom one

+ lettdrevet 16 ohm
+ regulerbar bassport for tilpassing av lyd
+ kvalitetsfølelse på topp
+ alle deler utsiftbare
+ god lyd
+ lukket konstruksjon ikke mye lyd som lekker ut

- litt mye klem rundt hode
- puter i skinn blir litt klam ved lange lytte økter

Ikke mye negativt å si om dette headsettet, faktisk veldig fornøyd:-D

Apollyon

Medlem
14 Mai 2006
939
0
16
38
www.jkaune.com
Tror ikke jeg har nevnt mine erfaringer med Beyerdynamic custom one pro her, siden de jeg fikk ikke varte mer enn et par timer... Kort fortalt så streiket høyresiden ved moderat til høyt volum, og inntrykket før dette inntraff var så som så. Litt uklar mellomtone og enten svak eller boomy bass som ikke gikk særlig dypt (ettersom hva bassportene var stilt på), men grei komfort.
Kjøpte Shure SRH940 i stedet, og de er jeg meget godt fornøyd med. Topp komfort og god lyd over hele linja. Ikke helt på linje med AKG Q701, men veldig mye for pengene.