HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt

zeezar

Medlem
31 Jan 2007
6.567
0
0
HiFiMAN HE-300 kom i hus.

Ikke for å være vanskelig, men jeg syntes ikke disse var så spesielle. Det beste fra de fleste kan bli litt pregløst og uten noen spesiell WOW-faktor. Får ikke "fot" av disse kannene. Kanskje fordi jeg har et mid-fi-utvalg (i kroneverdi) av kanner og amper for de ulike sjangre å bytte om på.

Nå står begjæret etter et sett Kenwood KH-K1000. De vil koste meg ca. 425 USD (inkl. shipping) fra audiocubes.com den dagen fornuften sover og regningene betalt. Tester sier at de gjør alt litt bedre enn Denon AH-D2000, plastic-feel i utførelsen til tross.

Favoritten er fremdeles Audio Technica ATH-AD900, åpne og med stort lydbilde. Blir ikke lei lyden, selv om de kunne ha levert mer bass. Men de fungerer fint på Little Dot I+, som er en hybrid-amp. Her kan både OP-amper og flere rør-typer brukes, takket være brytere som stiller om på strømstyrken til rørene (noob-forlaring).

Hillmar

Medlem
31 Aug 2006
274
0
0
Joda, det er samme ledning til 215 som resten av serien. Jeg har selv den ledningen til mine 215...

20 Jan 2005
15.700
0
0
Takk Hilmar :mrgreen:

De spesifiserer jo hvilke den skulle passe til og 215 er ikke nevnt. Jeg tror jo det samme som Bar1, men veldig greit å få det bekreftet.

BigZ

Medlem
9 Sep 2004
2.435
1
38
Counterpointer skrev:
Kjøpte et par av disse siden kona trengte nye til telefonen. De er ikke innspilt enda men er foreløpig ikke i nærheten av EP630 som er mye fyldigere og langt fra så skarpe. Pen design men foreløpig mange lydklasser under.
Jeg har spilt en del med Nocs NS400'ene, og synes de var et godt kjøp jeg da. De har fyldig lyd i mine ører (har du prøvd flere av de medfølgende gummiproppene?), men kan være enig i at de er litt skarpe. Bruker de i sengen koblet til iPhone og en Fiio E17. Nocs'ene spiller bra sammen med Fiioen med treble på -2. Bass er det nok av, så der står Fiioen på 0.
Ellers ser jeg at jeg overdrev litt da jeg sa de er nesten like gode som B&W C5, men til 299,- var de vel verdt pengene likevel. De er mye mer behagelig å ligge med på puten...og det var hovedpoenget mitt for å kjøpe de.

20 Jan 2005
15.700
0
0
Nocs må hvertfall spilles inn, proppene passet perfekt til mine ører så det er ikke der "problemet" ligger. De låter vel omtrent til et par hundre kroner og ser ut som fem hundre. Så et helt greit kjøp. Tror uansett ikke de når EP630 til anklene selv innspilt. (Av utstyr er det IBasso, iPad, Nano og Youlong Dah1 jeg tester med)

Har tenkt å handle et par Shure 215, så få vi se hvordan de klarer seg i sammenligningen. 8)

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
32
Ny hodetelefon (synspunkter)

Vurdere å kjøpe violectric V200 og LCD-2 rev.2. Har idag Ultrasone Ed9 og Matrix mini-i.

Noen som har en pekepinn hvordan disse låter i forhold til hverandre?

Lekker LCD-2 veldig masse lyd (bruker hodetelefon når dragen ser TV-serier).

Pinguz

Medlem
6 Nov 2006
4.097
0
0
BjrnrB skrev:
Lekker LCD-2 veldig masse lyd (bruker hodetelefon når dragen ser TV-serier).
Du skal nok leite lenge etter hodetelefoner som lekker mer enn orthodynamiske, lydnivået er nesten like høyt når jeg legger øret mot utsiden som på innsiden på mine HE-500! :D

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
32
Pinguz skrev:
Du skal nok leite lenge etter hodetelefoner som lekker mer enn orthodynamiske, lydnivået er nesten like høyt når jeg legger øret mot utsiden som på innsiden på mine HE-500! :D
Ikke så farlig, hører lite høy musikk. 7000,- for både V200 (m/usb) og LCD-2 rev.2 god pris?

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
32
Pinguz skrev:
Veldig god pris.
Er ikke verre enn at jeg selger LCD-2 om de ikke faller i smak. Regner med at V200 er en meget kapabel forsterker som passer de fleste kresne hodetelefoner.

zeezar

Medlem
31 Jan 2007
6.567
0
0
Etter litt lesning på "det andre store, utenlandske, engelskspråklige hodetelefonnettstedet" gikk jeg for en C&C BH amp. Som var et godt kjøp. USD99 og fraktfritt fra pollychen0306 på eBay.

Batteriet går 80 timer på en lading. Lader følger med, to gummibånd, en lekker foret pose, 3,5-3,5 mini lydkabel og USB-miniUSB. Og en bruksanvisning på kinesisk. Innstillinger bak: Gain, bassboost og soundstage/lydbilde.

Ampen gjør en god jobb som mellomledd mellom portabel CD-spiller og Little Dot i+ på nattbordet mitt (ja takk, både hummer og kanari). Men er egentlig bedre enn det: klar og krisp lyd, god oppløsning, power nok (produsenten sier den er god for kanner opp mot 300Ω) og med dette subjektive/udefinerte musikalske i lyden.

Løp og schøp!

NB:
Den helt like C&C BK er en forgjenger til denne. Den oppnår ikke samme gode skussmål rundt om.

Vedlegg