HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt

Espen-hj

Medlem
28 Nov 2009
3.408
0
0
Innvandreren skrev:
Endel har kommentert bærekomforten og trykk på toppen av hodet på grunn av de to øverste putene i hodebåndet.

.
Samme tingen har irritert meg med K701. problemet inntreffer etter ca 2 timer. heldigvis får det ann å vri på båndet så det ikkje står på samme plass heile tiden

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
Kjøp de minste møbelknottene og fest dem mellom de 2-3 putene midt på hodebåndet. Fixed.

Espen-hj

Medlem
28 Nov 2009
3.408
0
0
Takk for tipset Tiger. Tror eg har liggende noen av dei minste så skal teste dette etter eg kommer heim fra jobbreise

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
Er de for store de du har så klipper du litt av hver "ende" av møbelknotten, så sitter de der de skal. :) Reverserbar fix fremfor å klippe i hodebåndet. 8)

Espen-hj

Medlem
28 Nov 2009
3.408
0
0
Er stor fan av reverserbare løsninger, så dette er midt i blinken! må få sparka meg sjølv i ræva og kjøpe meg ein dac snart også. Ein stello da100 forsvant nettopp ifra brukten, og den ville eg gjerne ha

chrisjorg

Medlem
1 Mar 2009
150
0
0
Hva lytter du til nå tråden..

Jeg finner ikke musikk tråden gutter!

Noen som kan hjelpe? Finner bare en ny vinyl tråd…?

Pinguz

Medlem
6 Nov 2006
4.097
0
0
Fikk mail i fra Audez'e nå om at LCD-2 er back in stock. Meen jeg venter nå fortsatt på mine HE-500 jeg da, håper de kommer i dag...

chrisjorg

Medlem
1 Mar 2009
150
0
0
by Steve Guttenberg

"I started listening first to the DAC HD and was knocked out by the resolution of detail, which was better than what I heard from Schitt Audio's superb Bifrost USB DAC ($449). The Bifrost had a cooler balance, but the DAC HD had a bigger and deeper soundstage over my desktop speakers and headphones (with a Schiit Audio Lyr headphone amp). I like both DACs, but I'd give the nod to the Halide."

Og dette fra en "kabel" ? Dette skulle jeg likt å høre selv!

Link:Halide Design's tiny black boxes improve your computer's sound | The Audiophiliac - CNET News

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
Som uhelbredelig head-fier, så ser jeg frem til å motta mine nye LCD-3 neste uke. Da er nerdeporteføljen:

HE-500
HE-6
LCD-2 rev. 1
LCD-2 rev. 2
LCD-3 rev. latest

JoonGoii

Medlem
6 Feb 2005
887
0
0
V-Moda LP2/M-80

Hei!

Noen her som har en eller begge disse og har erfaringer å dele ?

Er på jakt etter solid headset med litt mer bass enn nitriste AKG/Sennheiser som jeg har flere av liggende her.

Har lest ett par tester og av V-Moda sine produkter får spesielt LP2 og M-80 veldig mye skryt for lyden og ikke minst en byggekvalitet som knapt noen konkurrenter kan vise til.

chrisjorg

Medlem
1 Mar 2009
150
0
0
Noen som ser feilen?

Tiger skrev:
Som uhelbredelig head-fier, så ser jeg frem til å motta mine nye LCD-3 neste uke. Da er nerdeporteføljen:

HE-500
HE-6
LCD-2 rev. 1
LCD-2 rev. 2
LCD-3 rev. latest
Ordet nerdeporteføljen skal byttes ut med: Gudeporteføljen!

Synes du virker som en luring jeg ikke en nerd:)

Fantastisk samling!

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
Trives med samlingen. Huleboerinstinktet er nok muligens dyrket litt vel mye....

Dagens combo er HE-500 og V200 (via HD10). Låter flott det. :)

Labbetuss

Medlem
29 Nov 2004
8.029
0
0
Kjempefoner Anfield, blir spennende å høre hva du synes om dem!

Denons D-serie har absolutt gitt meg mye glede tidligere. :)

Mongis

Medlem
19 Mar 2006
1.498
0
0
24
Er det noen her som har noen tanker om Schiit Asgard og HiFiMAN HE-500? Noen som tilfeldigvis har denne kombinasjonen?

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
23.595
0
0
49
Labbetuss skrev:
Kjempefoner Anfield, blir spennende å høre hva du synes om dem!

Denons D-serie har absolutt gitt meg mye glede tidligere. :)
Har fått et par timer med Denon AH-D7000 på hodet nå, og dette er noen fascinerende klokker. Jeg skal vokte meg vel for å felle noen endelig "dom" over dem nå, men det er noen svært gode egenskaper som har åpenbart seg allerede:

- Klangrikt lydbilde, fyldig og engasjerende
- God bass
- Fyldig (nedre) mellomtone
- God størrelse på lydbildet til å være lukkede klokker (sammenlignet med andre tidligere testet). Savner ikke noe spesielt på det holografiske plan på første gjennomkjøring.
- Lette. Mye lettere enn LCD-2. Hodebåndet er flatt og den første timen var det hele meget lekkert. Etterhvert fikk jeg en liten "gnagende" følelse på topplokket, men dette må jeg teste mer ut. Langt fra så plagsomt som på K701, dog.
- Fornuftig nivå med detaljer i lydbildet. Objektivt, og uten sammenligning, føles det som om det er litt høyere detaljnivå på AH-D7000 enn LCD-2? Men ikke så* mye nivå som med HE-500. Nesten så jeg er fristet til å kalle det hele en gylden middelvei??

I følge min subjektive preferanse så virker det lovende, men som sagt så feller jeg ingen dom så tidlig i prosessen. Men jeg gleder meg allerede til neste lytteøkt. Det er uansett en god ting.

Bar1

Medlem
22 Mar 2007
1.284
0
36
Anfield skrev:
Har fått et par timer med Denon AH-D7000 på hodet nå, og dette er noen fascinerende klokker. Jeg skal vokte meg vel for å felle noen endelig "dom" over dem nå, men det er noen svært gode egenskaper som har åpenbart seg allerede:

- Klangrikt lydbilde, fyldig og engasjerende
- God bass
- Fyldig (nedre) mellomtone
- God størrelse på lydbildet til å være lukkede klokker (sammenlignet med andre tidligere testet). Savner ikke noe spesielt på det holografiske plan på første gjennomkjøring.
- Lette. Mye lettere enn LCD-2. Hodebåndet er flatt og den første timen var det hele meget lekkert. Etterhvert fikk jeg en liten "gnagende" følelse på topplokket, men dette må jeg teste mer ut. Langt fra så plagsomt som på K701, dog.
- Fornuftig nivå med detaljer i lydbildet. Objektivt, og uten sammenligning, føles det som om det er litt høyere detaljnivå på AH-D7000 enn LCD-2? Men ikke så* mye nivå som med HE-500. Nesten så jeg er fristet til å kalle det hele en gylden middelvei??

I følge min subjektive preferanse så virker det lovende, men som sagt så feller jeg ingen dom så tidlig i prosessen. Men jeg gleder meg allerede til neste lytteøkt. Det er uansett en god ting.
Innerfidelitys vurdering av Denons hodetelefoner:
The Luscious Denon AH-D2000, AH-D50000, and AH-D7000 | InnerFidelity

KoKo_

Medlem
10 Jun 2007
318
0
16
Er det noen bedre alternativer for bærbar hodetelefonforsterker (med eller uten DAC) enn Fiio E11/E17?