Head-fi - STAX

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
La oss si man skal ha STAX OmegaII SR-007 Mk2.

I hvilken grad vil de følgende to forsterkere fra samme produsent påvirke lyden, og hva bør man vurdere hvorvidt man skal vektlegge "a" vs. "b":

a) STAX SRM-007tII
b) SRM-727II

Vurderer en av disse til STAX OmegaII SR-007 Mk2.

GWH

Medlem
6 Sep 2005
2.127
0
0
Her ligger vel ekspertisen på head-fi.
Du vil finne et par andre alternativer også KGSS og BHSE, uansett, bare å kysse lommeboka farvel.
FInner du krmathis, så er han en nordmann som jeg vet tidligere hadde de, han har de sikkert fortsatt.
Spør han.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
Takk. krmathis på head-fi har jeg funnet. Han er hva man kan kalle "senior" der. :) ... og verdifull informasjonskilde.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
De er jo litt søte. :)

Men, siden det å kjøpe en japansk modell (sølv) er vanskeligere enn en europeisk, så blir det vel seende slik ut:

GWH

Medlem
6 Sep 2005
2.127
0
0
NJa, nå har du jo pricejapan.com, og vips har du sølvfargede til: eur1683,- + mva + fortollingesgebyret, så sånn ca 16400,-
Følger du opp med Blue Hawaii SE elektrostisk amplifier til usd 5000,- + mva + fortollingsgebyr, sånn ca 36000,-, vet ikke om du har kilder.

Et hodetelefonoppsett til 50k + kilde....

Husker mathis nevnte at det var noen på Hifiklubben som hadde hørt oppsettet hans, de nevnte 1m som pris på utstyr som skulle til får å matche det han hadde :)
edit;Mener han hadde red wine isabella + mac som kilde, men ikke helt sikker

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
24.452
0
0
Jeg ville jo gå for 007tII. Hadde selv Stax Signature II system med 4040 telefoner og 006tII driver, kjøpte nye Raytheon rør til den på E-Bay, og solgte settet! Trenger jeg sige jeg angrer....selv dette settet slår nesten alt av høyttalere, eneste man kunne savne er en rumperister kanskje.
Audio Cubes II - High Fidelity Audio Products
AudioCubes har jeg handlet pickup ved...

halvnakke

Medlem
27 Nov 2007
506
0
0
Niels Nielsen skrev:
Jeg ville jo gå for 007tII. Hadde selv Stax Signature II system med 4040 telefoner og 006tII driver, kjøpte nye Raytheon rør til den på E-Bay, og solgte settet! Trenger jeg sige jeg angrer....selv dette settet slår nesten alt av høyttalere, eneste man kunne savne er en rumperister kanskje.
Audio Cubes II - High Fidelity Audio Products
AudioCubes har jeg handlet pickup ved...
+1
Dummeste jeg noengang har gjort var å selge mitt Stax-system..
å jeg har gjort mye dumt i livet....