HDMI1 gir ustabile signaler på to ulike prosjektorer

thomasgjerde

Medlem
13 Jan 2022
1
0
1
Jeg oppgraderte loftstuen til kinorom i sommer, hvor jeg blant annet la inn en fiberoptisk HDMI 2.1 kabel fra prosjektor til receiver. Da jeg skulle montere prosjektoren, som er en 7 år gammel DLP-prosjektor, fikk jeg veldig ustabile signaler ved bruk av HDMI1-inngangen. Det flimret veldig starten og til slutt datt signalet ut. Løsningen ble, av en eller annen grunn, å bytte til HDMI2-inngangen hvor signalet forble 100% stabilt. Igår fikk jeg en ny prosjektor, en Optoma UHD35, hvor det samme problemet oppsto på HDMI1 da jeg testkoblet før endelig montasje. Så byttet jeg til HDMI2 og fikk 100% stabilt signal, helt likt som på forrige prosjektor. Er det noen som vet hva årsaken til dette kan være?

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.179
156
63
Må først se på specs på HDMI 1 og 2 ikke alltid dette er likt, i det siste har 1 og 2 annerledes specs....
Om du sier hva receiver heter så er det enklere.... normale er hdmi 1 kun 4k hdmi 2 fullhd

Om det ikke er dette så er det muligens fabrikkfeil, og da bør du prøve å dokumentere dette med utstyr og hva som skjer... og få nytt produkt eventuelt at de prøver å bytte hdmi inngang.