HDMI-inngangene på Pio LX55 virker plutselig ikke..(?)

ArildE.

Medlem
7 Mai 2007
195
0
0
Hei og god kveld,

Skulle rigge meg til med Hobbiten på bluray ikveld, men først skulle jeg flytte receiveren 2 meter, bytte kabel på en bakhøyttaler, flytte subben, og så til slutt kjøre romkorreksjon.

Når dette var gjort funket altså ikke HDMI-inngangene lenger (?!) Jeg får opp menyen fra receiveren på tven (romkorreksjon), så HDMI-ut funker tydeligvis. Har prøvd å spille film fra to spillere (ps3 og vanlig pio), og bildet vises når de kobles direkte til tv, men ikke via receiveren.

Noen som vet hva dette kan skyldes? Kan faktisk alle HDMI-inngangene plutselig ryke?

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.480
17
38
ArildE. skrev:
Hei og god kveld,

Skulle rigge meg til med Hobbiten på bluray ikveld, men først skulle jeg flytte receiveren 2 meter, bytte kabel på en bakhøyttaler, flytte subben, og så til slutt kjøre romkorreksjon.

Når dette var gjort funket altså ikke HDMI-inngangene lenger (?!) Jeg får opp menyen fra receiveren på tven (romkorreksjon), så HDMI-ut funker tydeligvis. Har prøvd å spille film fra to spillere (ps3 og vanlig pio), og bildet vises når de kobles direkte til tv, men ikke via receiveren.

Noen som vet hva dette kan skyldes? Kan faktisk alle HDMI-inngangene plutselig ryke?
Det var jo litt rart ,emn alt kan skje !

Har du prøvd å resette den ?

Martin Logan

Medlem
6 Sep 2007
1.759
0
0
Mulig krets kortet for HDMI har ryket? for det er vil resultere i at alle inngangene ikke fungerer.

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.544
0
36
Hender HDMI klikker for meg og, men har hittil begynt og fungere igjen om receiver og alle dingser er helt uten strøm i noen minutter (altså ikke plugga inn i veggen i det hele tatt.)

Men dette pleier som regel bare og skje med noen ukers mellom rom hos meg, så siden du har kobla rundt bak der og enkelte ting enda hadde strøm så kan det fort skje noe mer ja :\

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.582
0
0
Prøv å bytt HDMI inngang på TVen (fra receiver)
Kan hende at det fungerer da.

ArildE.

Medlem
7 Mai 2007
195
0
0
Oida har glemt å svare på denne! Takk for hjelpen alle sammen.

Etter mye styr og bytting av kabler så dro jeg ut kontakten, og neste dag når jeg plugget den i så funket hdmi..(!) Rare greier.

Så TorTorden metoden funker! =)

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
12.357
0
36
Du kobla kanskje uten å ta strøm på komponentene - det kan slå de ut temporært, og så blir de friske igjen8)

blashyrkh

Medlem
21 Apr 2011
351
0
0
ArildE. skrev:
Har ikke peiling hehe :-D Det har heldigvis ikke skjedd igjen
Jeg erfarte noen nesten liknende, den ene gangen var HDMI kontakten ikke skikkelig inne, den andre gangen var det noe rart, jeg fikk ikke bilde selv om alt var skikkelig inne, men det løste av seg selv når jeg slo av/på TV'n. Rart det der.

Kanskje det er noe med handshaken eller dårlig kontakt?
Best å prøve å være flinkere i å ha tingene avslått når en fikler med kablene!