hdmi inn og component ut på Onkyo TX-SR608

roarnico

Medlem
12 Apr 2005
48
0
0
Kan jeg bruke hdmi inn fra ps3/tuner og component ut til tv'en på denne forsterkeren?

Klarer Onkyo TX-SR608 å konvertere signalene?

havard_m

Medlem
11 Jan 2007
122
0
0
Slik eg har forstått dette kan du ikkje ta eit HDMI signal å konvertere det "ned" meinar på at det har nokke med kopibeskyttelse å gjere....

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.848
66
48
Enig med han over her!
Tviler på at du får dette til å virke dessverre!

Holy Diver

Medlem
12 Apr 2004
857
0
16
Er det noen som har prøvd dette, og som evt kan bekrefte det ene eller andre? Samme problemstilling gjelder her, og jeg trenger tips så jeg slipper bomkjøp av kabler.

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.591
2
38
Nei. det fungerer ikke. Her er utdrag fra manualen:
onkyo_io.png

Selv ikke toppmodellen til Onkyo (PR-SC5508) kan konvertere HDMI til komponent. Jeg vet ikke om noen andre merker som kan dette heller (men det finnes egne bokser som gjør det).

EDIT: Bildet ble visst veldig lite her, men du får det opp i full størrelse ved å klikke på det.

Holy Diver

Medlem
12 Apr 2004
857
0
16
Takk så mye for raskt og oppklarende svar, selv om svaret ikke var helt det jeg ønsket meg... Uansett, ha en fin kveld!

Postbudet

Medlem
16 Aug 2010
360
0
16
Jeg vet at det samme gjelder for alle av Denons receivere (med mulig unntak av AVCA1HDA). Nedskalering er ikke en funksjon surround receiver-produsentene ser ut til å prioritere.

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.591
2
38
Postbudet skrev:
Jeg vet at det samme gjelder for alle av Denons receivere (med mulig unntak av AVCA1HDA). Nedskalering er ikke en funksjon surround receiver-produsentene ser ut til å prioritere.
Det er faktisk en del receivere som kan nedskalere oppløsningen, men ikke fra HDMI til komponent eller kompositt. Går du opp et par modeller på Onkyo, så kan du f.eks. nedskalere 1080p over HDMI til 480p over HDMI (ifølge manualen).