HD formatkrigen.

Status
Stengt for ytterligere svar.

Appeti

Medlem
1 Mai 2007
150
0
0
Andy_Dandy skrev:
Og den andre gladsaken han viser til (Bill Hunt), at det er produsert 10 mill. 50GB disker, er til å le seg skakk av at det blåses sånn opp. Hvor mange 50 GB utgivelser er det, og hvor mye har de totalt solgt? Maks noen hundre tusen. Virker som feilproduksjonsraten må være høy her. Om ikke må det være fryktelig dyrt, uansett, med en sånn overproduksjon.

Blu-ray Disc Statistics
I følge denne oversikten så ser det ut til at det av utgitte BD titler så er fordelingen BD 25 - 56,67 % mot BD50 - 43,33 %. Tror ikke kommende titler er med på denne oversikten.
Leste av denne oversikten at det er 143 titler på BD50 til nå.
Er spill inkludert i disse 10 millionene?
Skal ikke begi meg ut på om påstanden om 10 mill produserte er riktig eller ikke, men jeg syntes du er veldig rask Andy_Dandy med å påstå at dette er oppblåste tall.

RobertB

Medlem
5 Jun 2007
60
0
0
tklev skrev:
Tror ikke en skal lege altfor mye vekt på tallene idag, det er tross alt et gibort-salg av titler, samt at det har blitt planlagt en "kjøp-blu-ray" 16.oktober dag over lengre tid. BDA skal allikevel ha kred for at de faktisk utfører slike salg, det er veldig synd at HD DVD ikke har klart å imøtekomme slike events med sine egne salg..

Nå har jo tross alt Transfomers ligget på toppen av Amazon topp-10 listen siden lansering, i starten lå den faktisk over DVD versjonen (!). De aller fleste som har bestilt på Amazon.com har nok allerede pre-ordret den, men jeg hadde kanskje forventet at den skulle få en ny peak på lanseringsdatoen. Vi får se om det slår til.. Jeg er fortsatt ganske sikker på at HD DVD får en seier for uken som helhet, men tror nok jeg må justere tallene litt.. ;)

Tipper det blir 60/40 i favør BD for "Transformers-uken" men at Transformers likevel topper listen, men det blir også den eneste HD-DVD tittelen blant top 10.

Ser amerikanerne rapporterer om at Fry's, Target osv allerede er utsolgt for endel titler rundt om. Og dette salget har vært planlagt en stund så det er nok et saftig volum med BD-plater som selges nå. Det vil sikkert dabbe av utover uken, men det blir uansett spennende å se.

Amazon sine tall er nok ikke noe nøyaktig barometer nei, men det viser aktivitet i forhold til titler. Og det SKULLE jo vært "Transformers" som toppet listen. Men så er det altså Pirates of the Caribean 1 og 2 som har hoppet inn foran, med Apocalypto hakk i hæl. Det tyder på et rimelig tungt volum plater som selges også fra Amazon. Det er jo ikke akkurat Donald-butikken på hjørnet, selv om de nok utgjør en lav prosent av det totale retailer-volumet som inngår i Nielsons tallene.

Sammen med den billigere PS3 spilleren kan dette være en kampanje som setter BD enda mere på kartet for den jevne forbruker. Billige filmer gjør det lettere for forbrukerne å prøve formatet og se hva de synes. Spesielt for PS3 eiere som ikke har utforsket film-mulighetene så mye.

Så forøvrig også at noen hadde mottatt e-post fra en nettleverandør av film som fortalte at bare 65% av "Transformers" HD-DVD var shippet pga problemer hos distributør. Jeg -antar- dette bare er noe småslums, for det hadde VIRKELIG vært tåpelig om Paramount ikke klarte å få ut hele forsendelsen av plater.

Men det blir som sagt veldig spennende å se framover mot jul. Det kan se ut som om BD-gruppen har tenkt å gjøre et innbitt forsøk på å begrave HD-DVD med markedstall snarest mulig. Ser ikke helt hvordan de HD-DVD ekslusive studioene kan forsvare ovenfor aksjonærene at de neglisjerer 70% av HD-markedet på sikt. Med det lave volumet som er nå så kan man altids skylde på det. Men når volumet kommer opp på et stabilt høyt nivå og det ligger endel millioner dollar å hente, da tror jeg ikke det blir noen nåde. Tror vi når det nivået når første HD disc passerer 500k solgte enheter i USA.

Appeti

Medlem
1 Mai 2007
150
0
0
RobertB skrev:
Av og til lurer jeg på hvor langt vi mennesker kan strekke selvbedrag i forhold til hva som foregår rundt oss. Men titt og ofte blir jeg igjen overasket over hvor langt det kan tøyes. Enkelte leter med lys og lykter for å finne positive ting som kan de kan fokusere på for å klamre seg fast til en visjon om nåtida som de ønsker seg.

Beklager å måtte si det så direkte og sikkert såre noen her men....HD-DVD har tapt HD format krigen. Når årets 3. største kinofilm ikke klarer å gi HD-DVD en uke med høyere markedstall enn Blu-ray som ikke hadde -noen- brukbare releaser den uken, ja da kan de glemme hele greia. BOGO salg eller ei.

Og hvilken HD entusiast er det som går og kjøper seg en 1080i spiller til 200 dollar? Hvis han knapt har råd til en slik spiller, hvordan skal han ha råd til 30 dollar pr film?

Game Over HD-DVD
Ja, nå kan du regne med at du får pepper igjen RobertB;-)
Jeg værer en ekstra gretten stemning her inne i dag etter Nilsen tallene ble offentlige.

Jodan

Medlem
3 Aug 2004
1.055
0
0
Esp1 skrev:
Jeg tror faktisk ikke det er noen direkte sammenheng mellom bare lav pris = hvermansenfasen slik Tosh tilsynelatende tror. Det må være en sammenheng med software tilgjengelighet, softwarepris og en bred allmenn interesse for at det skal kunne skje. Bare det faktum at de finnes to kokurrerende formater er nok til å holde de fleste hvermansen borte.

Er ikke helt enig i dette, fordi det blir litt som med høna og egget. Sammenhengen mellom pris, tilgjengelighet og etterspørsel er udiskutabel. Men er det tilgjengelighet/pris på platene som driver etterspørselen etter spillere, eller motsatt? Så lenge gjennomsnittskonsumentene ikke opplever en betydelig forskjell i utvalg, tilgjengelighet, kvalitet og pris mellom de to formatene, tror jeg det vil være prisen på spillerene som blir avgjørende for hva de velger. Jeg kan godt forstå at Toshibafolkene baserer sin stategi på at gjennomsnittskonsumentene er teknologinøytral, og at de i den grad de ønsker å ta del i HD formatet, velger den spilleren som er billigst uansett format. For meg virker det iallefall uforståelig og nesten idiotisk at Sony og Pioneer fortsatt enten tror at markedsandelen på spillere ikke påvirker salget av plater, eller at de kan få størst markedsandel ved å lage spillere til 8000-10000kr. Greit nok at Samsung nå legger seg på et prispunkt ned mot 5000kr med sin nye BDP-1400, men jeg tror likevel det er mer sannsynlig at hvermannsen vil la seg friste av en Toshiba-spiller til 3000kr. Og da frykter jeg at slaget er tapt for de som burde ha vunnet (men ikke hadde vett nok til å gjøre det).

tklev

Medlem
30 Okt 2003
5.058
0
0
SVS! -man skrev:
Høyere bitrate gir mulighet for bedre bilde, punktum. Mer plass får HD DVD-tilhengere til å høres ut som en ulempe. BD har også DD+ og TrueHD dekoding. I tillegg har BD nok plass til å legge på PCM uncompressed, som etter min mening låter bedre enn TrueHD.

BD har ikke obligatorisk dekoding av DD+ og TrueHD, sjekk fakta neste gang er du snill. (PS3 klarer å dekode dem, og de fleste nye spillere kan det vel også, men det er ikke obligatorisk for alle spillere, og de første spillerne som kom på markedet hadde det *ikke*).

50% høyere bitrate gir kanskje 1% bedre bilde.. Mener du virkelig at det er vel anvendt lagringsplass? Det er ikke slik at maksimal bitrate automatisk gir bedre bilde, dagens kompresjonsteknologi har blitt vesentlig flinkere til å gi tilnærmet perfekt bilde ved halvparten av bitraten til f.eks. MPEG 2.

TrueHD=bit-for-bit identisk med PCM. Dersom det ikke høres likt ut så er det enten inbildning, eller nivåforskjell i masteren/dekoderen.

HD DVD er en eldre teknologi og en videreføring av DVD. Blu-ray er en ny og revolusjonerende teknologi.

Lol, noen har lest intervjuet med Disney ser jeg.. :D

Det eneste som "teller" i denne krigen er hvilket format som er villig til å gå lengst for å få formatet ut til folket.. Sony startet knallrått med sin PS3-dumping, men Toshiba har virkelig begynt å kjøre hardt også nå.. Og de behøver ikke å ta hensyn til andre CE-produsenter, samt at de har et billigere produkt å masseprodusere..

Jeg skal godt innrømme at tiltlene som kommer før jul fra BD-campen er knallsterke, skal en kun velge etter antall gode boxoffice titler så bør en velge BD.. Problemet er at spillerne koster vesentlig mer, og er langt unna prisen som må til for å kunne konkurrere med DVD i volum.. Når HD DVD i tillegg får støtte av billigkjedene for å dumpe produktet sitt, så sier det seg selv at formatet får bein å gå på.. BTW: Regner med at folk har sett at det kun er Toshiba E1 som figuerer i "ukens tilbud" o.l. i diverse nettbutikker her i Norge også.. Det er rett og slett et produkt det er enkelt å kjøre kampanjer på, rett og slett fordi "the price is right").

Opsahle

Medlem
8 Okt 2003
695
0
16
Tar alltid tid før average john tar skrittet men tidligere har jo priser vært den største barrieren noe som nå ikke er en grunn. Blir spennende å se salgstallene fremover for om toshiba klarer å pushe 100k enheter i uken så er PS3 effekten annulert.

Appropo, når disse tusener av kjøpere oppdager at de ikke kan se sine favoritter på HD-DVD, tror dere ikke at de først og fremst blir irritert på Disney & co som av politiske årsaker nekter å gi dem tilgang?

K.Larsen

Medlem
26 Feb 2007
216
0
0
Som tidligere påpekt. BD+ er IKKE knekt før noen klarer å dekrypte video- og lydfilene. Den gjennomsnittlige HD-filmen på HDBits.org ligger på 4,4 GB. Det er få som har interesse av 20-40 GB Blu-ray filmer som enten må brennes ut (dyrt og slitsomt), eller spilles av fra maskinen i PowerDVD (det eneste DVD-programmet som fungerer).

At folk kan, dersom de orker/gidder, lage sikkerhetskopi av filmen sin burde jo nesten være lov. :)

SVS! -man

Medlem
11 Jan 2005
7.316
0
0
Fredrikstad
Wes skrev:
Morsom newsletter fra AnyDVD i dag :)

Sjekk første punkt!

Mulig de blå gir folka litt hodebry?
Fenger nok bra i ørene til de som sitter på rettigheter og ønsker å beskytte det som er deres. En tom HD DVD-plate er jo ikke så interessant;)

AndersT2

Medlem
14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
Esp1 skrev:
Hva var bedre med lyden da? Går ut ifra at man har evaluert digitalutgangene S/P-DIF og HDMI...

Sitat Lyd & Bilde 12/07:

Sony S300: (I forhold til Toshiba Ep-35) "Sony-spilleren lyder friskere og mer potent. Skal man spille CD samlingen, ser Sony spilleren en overbevisende CD-spiller også)

Om PS3: " PS3 er fremdelses ingen overbevisende DVD-spiller, og som CD spiller så fungerer den dårlig. Men BD filmer vises nesten like skarpt og detaljrikt som med de andre spillerene i testen. Det er marginale forskjeller. Der PS3 taper på grunn av fargemetning og svartnivå, som gjør at bildene ser flatere ut.

Disse sitatene er tatt fra konklusjonen, og selve testene er mer detaljerte.

Husk at de blir testet som allround spillere, noe de fleste vil bruke de som. For på selve HD delen så er det ikke de største forskjellene.

Grunnen til at lyden fra S300 virker bedre enn fra PS3 kan være at signalveien er bedre hos S300 enn PS3. Duppeditter på kretskortet har noe å si, selv om ting er digitalt ville jeg tro. Jeg har sakt det før. Det er ikke noen konkrete ting jeg kan sette fingeren på, men filmgjengivelse (bilde og lyd) føles bedre via S300 enn PS3.

Lyd & Bilde avslutter også PS3 testen med å kalle spilleren ett varp.

Esp1 skrev:
Jeg tror derimot at filmselskapene gir f i hva slags spiller BD-platene havner i bare de blir solgt...

Iøvrigt vil det alltid finnes et marked for set-top avspillere parallelt med PS3 helt uavhengig av pris på nevnte konsoll. Situasjone skiller seg ikke nevneverdig fra PS2 vs DVD set top.

Det er helt riktig at filmselskapene ikke bryr seg om hvordan filmen blir spilt av. Men problemet er jo som det har vært hele tiden. De som eier PS3 kjøper ikke film. De spiller.

Er enig med Andy og de andre HD DVD entusiastene. HD slaget ser ut til å ligge hos standalone spillerene. Hvor HD DVD leder. Grunnen til at BD leder på SW salg er at de som har valgt PS3 som sin filmavspiller kjøper film og ikke spill. Når salget av HD DVD spillere begynner å ta seg opp, så vil salget av filmer også stige.

Og det som blir spennende å se, er om det enorme PS3 salget om dagen gir samme effekt. Noe den i en viss grad vil gjøre. Men ikke på langt nært så stort som Sony vil.

Men jeg er på langt nær så optimistisk som Andy . Jeg tror ting heller sagnerer seg på 60/40 (favør BD), og at kombispillerene vinner.

HåkonN

Moderator
1 Okt 2005
19.480
0
0
SVS! -man skrev:
Det jeg ikke skjønner er hvordan man kan argumentere for at man ikke skal ha det beste. Best mulig bilde med høyest mulig bitrate på den beste codec. Eller den beste lyden, og fortrinnsvis PCM.
Tydligvis at min forklaring gikk deg hus forbi. Argumentet ditt om at BD er superior over HD-DVD pga mulighet for høyere bitrate/bedre kvalitet blir ikke veldig troverdig når du sitter bare å synser.

SVS! -man skrev:
Men jeg skjønner det godt dersom man ikke hører forskjell på MP3 og en CD-plate. Jeg har alltid hørt forskjell på en CD-plate og en MP3, med rett type musikk (ikke Absolute Music Xxx) og på et godt hifi-anlegg. Gjennom en iPod er forskjellene mindre selvsagt.
Jeg har ikke kjøpt anlegg til snart over en halv mill. for å høre på Absolute Music, og det hadde vel ikke de som ble med på den store blindtestet på HFS heller. Altså den blindtesten der ingen klarte å skille MP3 fra orginal på en CD... ;)

Men noen leser jo bare specs, og vurderer kvalitet ut i fra det... jeg antar at HD-film ikke er noe unntak.

Om du hadde tatt av dine blå Sony-sponsede briller et lite øyeblikk så hadde du nok skjønt hva jeg mener.

Andy_Dandy

Medlem
6 Jan 2007
1.399
0
0
SVS! -man skrev:
Nisje-preget!? Med størst studiostøtte, størst CE-støtte og i tillegg selger flesk disker verden over. Og priser og spillere som hamler opp med hvilken som helst HD DVD-spiller. Flere kjente Hollywood-regissører ser også helst at BD vnner formatkrigen...

Ja, hvilket nisjeprodukt:rolleyes:

På forbrukersiden er tendensen at det vil være mer et nisjeprodukt enn HD DVD, og er det allerede i dag.

Hva hjelper CE-støtten når 95% av avspillerne er Sony-produserte (PS3 og dedikerte)? Er det så veldig annerledes Toshibas dominans på den andre siden? Forskjellen er kun at Sony's salg er overveiende PS3, altså mer nisjepreget.

Studiostøtten er litt større kan man kanskje si, blandt amerikanske større studioer, men gir det BD et overveldene antall reelle software-utgivelser? Nei. De var heldige med et filmutvalg som passet bra for nisjen sin i 2007, men i 2008 er det HD DVD som har de fleste filmene som denne gruppen sikler etter. (Ser vi for oss Blu-Ray at fansen går purple i stor skala?)

Når det gjelder Hollywoodregissørene så er det bare et par som har åpnet kjeften sin. En av de får alle filmene sine utgitt på HD DVD uansett, den andre har ved en anledning uttalt seg via sin agent, og han har alltid vært i en særstilling når det gjelder utgivelse av filmene hans, det er heller ikke gitt hvordan han vil opptre fremover.

NB! Du selv SVS-man er en del av den nisjen av BD-adopters jeg snakker om. Glad i specs, og en "early adopter". Jeg sier ikke at dette også i stor grad gjelder oss "early adopters" av HD DVD også, men neste bølge forbrukere som vil hoppe på HD-bølgen, å kjøpe dedikert avspiller, vil tendere mot HD DVD, sånn det nå ser ut, også basert på tallene jeg viste til. Men ting kan selvsagt endre seg, som f. eks. at Warner av en eller annen grunn skulle gå Blu.

ProZac

Medlem
27 Feb 2004
485
0
0
Jeg håper folk som skriver i dene tråden ikke er like kverulerende utenfor forumets fire vegger :)

Hvorfor kan ikke begge formatene overleve? I dag ser vi at det eksisterer flere formater innenfor ulike områder relatert til multimedia, feks MP3/CD, Dolby/DTS o.l. Det kan også hende at man får en konvergering mot dual format avspillere og da kan krigen bli uavgjort, dvs. at begge formatene kan leve side om side. Jeg tviler på at vanlige folk har preferanser for de ulike formatene i et slikt tilfelle, da de er teknisk sett nesten identiske.

alfalfa

Medlem
28 Sep 2004
765
3
18
68
Nervøs

ARTY skrev:
[Vennligst bruk sitat knappen når du siterer.]

Hvorfor skal man være bekymret for Toshiba's prisnivå?
Er du redd for at disse multimilliard selskapene ikke skal tjene nok?
Burde ikke alle BD CE produsentene (unntagen Sony)være bekymret på samme måte for prisnivået på PS3 siden den utkonkurer dem på pris og ytelse?

HDDVD sitt prisnivå er en strategi mest rettet mot prisnivået på deres største konkurent; SDDVD:!:

Er ikke nervøs. Mener bare at Thoshiba sin dumping er et større problem for HD-DVD en PS3 er for Bluray leiren, du har sikkert rett i at de andre Bluray produsentene ville foretrukket PS3 uten Bluray. Men vist det er slik at PS3 er den som ifølge HD-DVD gutta holder Bluray skuta flytende så kan jo de andre fabrikkene vente til HD-DVD er borte. For som igjen HD-DVD gutta sier, PS3 er en spillekosoll og nesten ingen bruker den til og se film på.

SVS! -man

Medlem
11 Jan 2005
7.316
0
0
Fredrikstad
AndersT2 skrev:
Hadde Sony fått offisiell godkjenning av DVD Forum, så hadde de sikkert kalt det for "Blu-ray DVD" med logoen og alt.

DVD Forum ble nedsatt for å finne en standard for DVD. De prøvde å bruke samme greie for det nye formatet, men når Sony ikke fikk viljen sin, så valgte de å gå sin egen vei.

Ikke noe ulovlig. Men ikke kom her og hevd at det er Toshiba som er den som har startet krigen osv. Det er det Sony som har gjort.

Man må være meget blåøyd for å ikke se det.

Om DVD Forum sin avgjørelse var det riktige er noe annet.

De valgte vel det som ville gi kjappes, billigst og letteste overgang til HD. Det hjalp vel også at HD DVD var ferdig fra dag 1, mens Sony fortratt fikler med sitt produkt.

Det blir vel å vri en god del på hva som skjedde på begynnelsen og utover 2000-tallet!?

Så vidt jeg husker så var det BD som kom med formatet FØR HD DVD. Og når du i ettertid ser på hvordan avstemmingen ble gjort i DVD Forum for at HD DVD "skulle" vinne, så synes nok flere enn meg at det lukter litt.

Microsoft hadde også støttet BD dersom BDA hadde valgt HDi i steden for BD-J. Så MS sitt valg har neppe noe å gjøre med at de synses at HD DVD er bedre enn BD. De valgte å støtte de som kjøpte deres produkt. Og når MS støttet opp, så hang Intel seg på.

Synes det står greit forklart her. Så å skylde på at Sony startet krigen, blir litt rart å si. For det første er både Pioneer og Panasonic en større pådriver for Blu-ray enn det Sony er. Jeg håper vi i hvertfall kan være enig i det, og snart slutte å hevde at Sony er hele BDA. Det er rett og slett ikke tilfelle;)

Blu-ray Disc - Wikipedia, the free encyclopedia

Andy_Dandy

Medlem
6 Jan 2007
1.399
0
0
K.Larsen skrev:
Min erfaring er at mange tror kvaliten er veldig mye bedre på flatskjermer også, uten at de kjenner til begreper som HD eller HDTV i det hele tatt. De antar at siden flatskjermer er "det nye", så er kvaliten bedre.

De fleste LCD-ene de selger på elkjøp er langt underlegne den gamle CRT-en min, uansett om de er HD-ready eller ei. Av og til er savnet etter perfekt, godt og gammeldags svartnivå stort.

Så enig, så enig. Hjelper i alle fall godt på vei med siste generasjon Pioneer i det minste da, men fortsatt litt igjen for å matche det beste av sort på det beste av CRT! Når det kommer til LCD så rører jeg ikke det i det hele tatt.

At folk er sykelig opptatt av 1080p vs 720p på 37-50" skjermer, og driter i sortnivå og farger er over min fatteevne.....

K.Larsen

Medlem
26 Feb 2007
216
0
0
Amirm skrev:
1. 4:2:0 encoding of video.

2. 8-bit video.

3. Limited color gamut.

4. Not very extensible. At least not easily anyway. Look at how Apple itunes went from audio to video.
(...)
Akkurat dette med 4:2:0 fargesampling håper jeg de kan få orden på i fremtidige codecer. For profesjonelle i video, film og ENG-bransjen ville nok ikke en fargesampling på dårligere enn 4:2:2 være godt nok for referansepreview.

Les mer om fargesamling her.

Dalakong

Medlem
10 Nov 2007
345
0
0
Leste et intresant inn legg her

Re: Did Warner just set Themselves up for a hugh Class Action Lawsuit? - HD DVD and Blu-ray - Message Board - Discuss Movies on DVD, HD DVD and Blu-ray - DVDTOWN.com

Sitat: I forget the legal terms, but let me point out a few things. And I am sorry about the spelling, I don't write legal terms that often ( I had my own business for 7 years and was quite used to breach of contract issues)

First, Warner Brother's misled their investors, they are a public company. publicly held companies are very much required to make thruthful statements WB twice (once in november, once in december) spoke in regards to a commitment to stay nuetral for the foreseable future. All it takes is one investor who feels this was a bad move to open this can of worms.

Second, courts don't even need to go by what is in writing. Courts often look at whether what in an agreement or action is considered conciousable (*sp), that is, even if something is in writing, if it is so appauling courts can strike down an agreement

Third, courts do honor verbal agreements, the problem here is there is no party to which the agreement was directly targeting. However:

Fourth, courts don't need agreements.. Quite often telling someone you will do something for them if they do something, and then pulling out, causing loss to the other party, is a breach of agreement and courts will find for the side that was screwed over. I wish i had my business law book for the legal term, but this is the big one. People bought more HD DVD players and movies this winter after WB's statements, they gave people faith in the format, and then instantly pulled the rug out from under them. Hell, i bought a 2nd HD DVD player a week and a half ago. I ended up pawning my xbox drive yesterday before it lost all value, but will keep the A3 for my 48 movies.

Lets not even forget any advertising mistruths they have made by making those two statements.

I think WB is looking for a lot of problems for making untrue statements to increase sales.
Also, look at it the other way. Toshiba, Universal, Paramount, Dreamworks, and Microsoft can now sue over breach of contract, lost revenue, etc. Why lost revenue? Because WB was contractually obligated to stay on thru May. Announcing you are ending your support 5 months early is as destructive to sales if not more so, than pulling out now. So while they may not be breaching contract, they have publically hurt the sales of their partners, who are now likely entitled to windwalls of releif.

We may be seeing HD DVD / WB related suits by the various consumer groups AND partner companies long after the format war is over.

Also, as a member of the HD DVD Promotion Group, the HD DVD Promo Group may infact be targets of lawsuits as the format may well have been purposefully destroyed by a member of its own group once they convinced customers to purchase it. Now, it wasnt the promo group's plan, but it was a member company's actions. Sitat slutt.

Kan bli hett rundt øra på Warner ?

Haavard74

Medlem
18 Okt 2006
712
0
0
Jeg gikk meg en tur ned i byen i går (Trondheim) og tenkte jeg skulle ta turen innom Free Record Shop for å se om de hadde fått noen spennende HD titler til en rimelig penge. Det hadde de jo ikke da alle filmene der, uansett format, kostet 300-350kr. Håpløst!

Det var imidlertid noe annet også jeg la merke til ved HD hylla. Vet ikke om det er et utspekulert forsøk fra HD DVD-sjeler på å øke disksalget, eller om det bare er en som har gått på en smell:mrgreen: Resultatet er i hvertfall noe komisk og bidrar jo ikke akkurat til å minske forvirringen rundt formatene.

Edit: Bildet ble litt stort så dere får klare dere med en link

Vedlegg

• iPhone bilder 061.jpg
    iPhone bilder 061.jpg
    438,1 KB · Sett: 20
Status
Stengt for ytterligere svar.