Hakket opptak på Grundig 8860

tt85

Medlem
30 Sep 2010
225
0
0
Skifta hardisk jeg også..---Dekoderen ble som NY..tok meg knappe 15 min..så nå får vi se det om dette holder i lengen:)

bortebom

Medlem
6 Mai 2011
156
0
0
La din PVR være påslått til like over midnatt

Mics skrev:
Tror saken er at den må stå på rundt midnatt og så settes i standby rett over midnatt.

Det er helt korrekt. Et godt tidspunkt for å sette den i StandBy er f.eks. kl. 00:05. Hos meg startet da autosøket kl 00:10. Resten gikk av seg selv, slik det skal gjøre.

Ang. Manuelt søk etter oppdatering så opplyser både R-TV og Grundig at denne funksjonen IKKE fungerer for PVR, kun mot vanlige digitalmottakere (uten PVR). Den burde selvsagt aldri ligget synlig i menyen for PVR-brukerne! Men det er nok valgt en lettvindt løsning her, noe som bidrar til å forvirre oss stakkars brukerne, som derfor helt uforskyldt kan komme i skade for å kaste bort mye tid på slike "øvelser".

ecberg

Medlem
6 Aug 2009
315
0
0
Raske Grundig

Fantastisk respons fra Grundig, fikk svar på henvendelsen fra de etter noen timer. Fikk spørsmål om jeg ville ha en rewoked med bud fra Ski samme dag, men ønsket en ny en fra lager i sverige og fikk det med schenker etter 2 dager.

Hurra, får håpe denne lever i noen nye år.

jadaniel

Medlem
24 Okt 2006
44
0
0
Den etterlengtede oppdateringen fungerer, har ikke funnet noe negativt. Det som har vært negativt for meg er rettet - så langt ut ifra det jeg har funnet ut.

Bor i Molde :)

bortebom

Medlem
6 Mai 2011
156
0
0
Latmanns-trikset

Hvis du ikke vil holde deg våken til litt over midnatt kan du jo forsøke denne framgangsmåten: Sett mottakeren til automatisk å gå i StandBy etter X ant. timer, bare pass på at du har lagt inn en verdi som gjør at tingene stemmer.

Ellers opplyser R-TV at det jobbes med å få den automatiske oppdateringsfunksjonen til å virke som den skal. Det skulle f.ø. bare mangle. Ikke minst siden vi vanlige kunder ikke kan få få sw-oppdateringen på USB-minnepinne eller distribuert via nettet.

Det siste er ikke helt i tråd med utviklingen ellers innen forbrukerelektronikk, eller hva Grundig/Riks-TV???

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
ecberg skrev:
Fantastisk respons fra Grundig, fikk svar på henvendelsen fra de etter noen timer. Fikk spørsmål om jeg ville ha en rewoked med bud fra Ski samme dag, men ønsket en ny en fra lager i sverige og fikk det med schenker etter 2 dager.

Hurra, får håpe denne lever i noen nye år.
Jaja, da er det bare å starte klokka og sett den på 18mnd til du må ha en ny igjen...

RiksTVteknisk

Medlem
25 Nov 2009
120
0
0
www.RiksTV.no
Kan komme med en liten oppklaring her.

Det som jorn har fått vite fra vår kundeservice stemmer overhodet ikke, det jobbes på spreng fra Grundigs underlevrandør for å få de restrerende feilene fikset, og de har sittet i vår lab og jobbet med denne softwaren i lang tid.

Vi håper å få den ut så fort som mulig, men som jeg har skrevet tidligere, så vil vi ikke lansere en software som fører til at alle dere som har en PVR som fungerer, selv om det mangler serieopptak og opptak av to kanaler foreløpig, får en dårligere opplevelse av produktet.

Til olderic, så er dette overhodet ikke noe vi blokkerer, hvilken grunn skulle vi ha til å blokkere en software som fungerer? Tror du virkelig at vi ønsker kunder som er misfornøyde med produkter som brukes i bakkenettet? Og for din informasjon så åpnes LAN porten i den nye softwaren, uten at det gir deg noe mer funksjonalitet på digital teksttv, fordi, som jeg har skrevet tidligere, så har ikke NRK pr dags dato utviklet dette noe videre.

Grunnen til at godkjenningsordningen er der i utgangspunktet er for å sikre at forbrukerne får produkter som fungerer, men det er faktisk levrandørene som er ansvarlig for å levere bokser og software som følger spesifikasjonene laget av Nordig, DVB og NTV. Alt vi i RiksTV kan gjøre er å verifisere de nye boksene/softwarene, sjekke at de er stabile over tid og hjelpe levrandørene med å fikse problemene de har ved å tilby dem å sitte på en lab hos oss sammen med ingeniører som kjenner det norske DTT nettet og opsettet som brukes her i Norge.

Så for å konkludere litt her i slutten så har vi ingen som helst ønsker eller grunner til å blokkere noen softwareroppgradering som følger spesifikasjoene, og som gir dere som brukere en bedre brukeropplevelse, men vi vil derfor heller ikke legge en software ut på luft som gjør brukeropplevelsen deres dårligere.

Mvh
RiksTV

tt85

Medlem
30 Sep 2010
225
0
0
rogero skrev:
Hvilken str på HD dere satte inn?
2,5" Toshiba SATA eller 3.5"?

Vil prøve jeg å

Heisan, Jeg brukte en Seagate 3.5 hardisk i min..Har du en S-ata hardisk så fikser du dette..husk at og ta ut de 4 siste skruene under boksen når du har komet til og bytte den:)

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
Da setter RiksTV opp prisen igjen, men det er bare grunnavgiften som endres...
Spiller det noen rolle da? Blir litt som det strømleverandørene holder på, strømprisen er det lite endringer på, men fastavgiften skrur de opp. Det blir uansett dyrere for alle som har RiksTV.