Hakket opptak på Grundig 8860

11 Aug 2008
42
0
0
Joda, tuneren funker faktisk her ennå.

Freakshow skrev:
Å fjerne positive inslag ser jeg på som helt feil. Viss du står på ditt at rett skal vere rett så er det viktig å få det med at det faktisk fungerer for noen. Det blir like feil å dysse ned positive tilbakemeldinger (om enn hvor få) som det er å dysse ned negative tilbakemeldinger. Bare for å si det.

EDIT:

VOD har en tendens til å laste ned filmer, for å fjerne de igjen fra listen. Dette er en feil på programvaren.

Her synes tuneren nå å virke ok.
Jeg har også hatt mye problemer med manglende kanaler, bildebortfall, lydproblem etc. som nevnt i mange meldinger her.
For det første fikk jeg ordnet med en god uteantenne, istedenfor inneantennen jeg først hadde.
Da ble bildekvaliteten stabil, og fikk lastet inn tilgang til alle programpakkene.

Fikk så inn versjon 51 tidlig forrige uke. Merket lite til endringer.
Med ny versjon 388 forrige helg ble alt tregt og ustabilt her også.
Bl.a. hadde vi problem med at lyden ble borte på tv3.

Slettet så mange opptak på harddisken, slik at jeg hadde ca. 60% ledig plass. Innstallerte vod uten at det hjalp.
Men i løpet av denne uka har tuneren fungert bedre og bedre. Min kvalifiserte gjetning er at dette synes å ha sammenheng med og være i takt med antall filmer som har kommet inn. I går på ettermiddagen hadde vi nesten ingen problemer.

Tok derfor sjansen, og bestilte underholdningstjenesten vod da de lokket med gratis tilgang første mnd.

Det gikk ca. 5-6 minutter etter samtalen med kundesenteret, så gikk skjermen i svart, med meldingen "Ingen lyd/bilder eller signal er tilgjengelig, eller tuner blir oppgradert".

Jeg hadde da utholdenhet og ventet uten å trykke på noen knapper på fjernkontrollen, eller å slå av tuneren.
Etter ca. 8-10 min. kom lyden og bildet tilbake.
Hadde da fått åpnet tilgangen til filmene i vod.
Med denne oppdateringen og tilgangen, opplever vi at tuneren virker helt ok. både bilde, lyd, opptak etc.

Har nå fått inn totalt 44 filmer, og filmvisningene, spoling etc. funker veldig ok.
Ingen treghet i kanalskifte eller menyer, slik som før på tuneren heller.

Min konklusjon er at tuneren krever en god uteantenne, for å sikre stabile signal, bl.a. i forbindelse med oppdateringer av sw. I tillegg synes det også å kreve abb. på underholdningsbiten vod. Evt. er det nettopp nedlastingen av filmer som forstyrrer så mye?
Jeg har ihvertfall fått en tuner som virker, slik som reklamert for to år siden.
Jo det har også vært lang tid for oss å vente på dette, men har forholdt oss til at vi kun har hatt enkelt opptak, og brukt den deretter.

Bugsene nå kan jeg foreløpig ikke se noe av. Så da får vi bare håpe dette funker videre.
Jeg kan ikke forstå at jeg er den eneste Rikstv-kunden, som har en pvr-tuner som funker, men her er ihvertfall en beskrivelse av hva jeg har gjort frem til i dag.

Om denne beskrivelsen hjelper dere, er umulig å vite for meg.

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
Eleanor skrev:
Hmmm, da jeg gikk inn på DTR 8860 PVR så så det ut som at dette var info fra 2010.....

Mulig jeg tar feil..:-?

Grundig er ikke så nøye opptatt av årstall vetdu...

Syns og jeg har sett det før, du er ikke alene

lars_h

Medlem
25 Jun 2011
3
0
0
LA5UGA skrev:
Rent teknisk er det ikke vanskelig å ta ut disken å sette i den nye spilleren, men da må en bryte forseglingen og da får en ikke garanti.

Jeg har en 8860 som henger i TEST etter et strømbrudd. Jeg har vurdert
å kjøpe en ny boks når årsabonnementet skal fornyes og flytte den gamle
disken over i denne, men har etterhvert begynnt å lure på om krypteringen
kanskje gjør at opptakene bare kan spilles av i originalboksen.
En Grundig-ansatt jeg spurte trodde at så var tilfellet, men visste ikke
sikkert. Jeg fikk uansett inntrykk av at Grundig var svært tilbakeholdne
med informasjon på dette punktet.

Så, er det noen som har forsøkt dette (altså å ta ut disken og flytte
over i en ny 8860), som kan bekrefte at det faktisk fungerer?

Knoffen

Medlem
27 Sep 2008
54
0
0
NRKmann skrev:
Kan godt skje at ethernetporten blir aktivert (noen som har merket at den har blitt aktivert i DTR8740?). Men er det ikke noe utvikling som er prioritert fra innholdssiden (det store jobben er ikke å åpne porten, men å utvilke tjenestene som vil da ligge bak). Men du kan nok glede deg til Video-on-demand.

Kjøpte en interessant radio, Pure Evoke Flow, med FM, DAB, internettradio og podcast.

Dersom en brukte Ethernetporten kunne en fått til noe tilsvarende med 8860. En kunne se alle program i nett-tv som ligger f.eks. på NRK eller hente ut/abonnere på videopodkast. I dag er det helst slik at en ønsker å følge med på visse programmer, mer enn visse kanaler. Det burde være slik at en kunne si at en ville ha alt av "Schrödingsers katt" og så la disse seg i katalog på harddisken, uten at en måtte programmere hver enkelt opptak. Dette går jo an på en PC som står på hele tiden med programmer som distribueres via podcast (f.eks. ved å bruke programmet Juice og la dette sjekke nye podcast regelmessig).

Ellers skrev jeg i februar et innlegg der jeg nevnte en del forbedringer i brukergrensesnittet som med fordel kunne gjøres. Jeg ble egentlig skuffet over den første oppgraderingen.

RiksTVteknisk

Medlem
25 Nov 2009
120
0
0
www.RiksTV.no
olderic skrev:
Seriopptaksfunksonen virket ikke i dag...må vel en ny oppdatering for å få den til å funke i juni :mrgreen:

Hva var det som ikke virket. Kan du gi meg et eksakt svar på hva som skjedde? Du kan sjekke om boksen har reservert reprisen på programmet. Hvilket program er det snakk om. Var det andre planlagte opptak i det samme tidspunktet? Jo mer detaljer du kan gi, jo mer kan vi kanskje gi svar på hvorfor opptaket ikke ble gjennomført.

Mvh
RiksTV

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
Jeg har aldri vært innom VOD på boksen. Og få problemer.

Ser av og til at epg ikke kommer på kanalene med en gang. Det kan påvirke opptakslisten som noen ganger på serieopptak ikke viser neste opptak, det kan jo og være at det ikke er noe opptak å gjøre og de neste 7 dager. Så langt jeg kan se har jeg ikke mistet serieopptak.

Jeg har dårlig signal det vet jeg. Forsinkelser på å bytte kanal virker som kommer mest når jeg bytter kanaler i forskjellige muxer. Uansett ikke noe som skjer hver gang

Du er ikke alene ihvertfall om å ha noe som fungerer, ihvertfall godt nok til at det ikke ødelegger helt.

Ikke misforstå, jeg syns det ikke burde være feil på boksene etter så lang tid.

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
rogero skrev:
Ja, spre det ut til alle forum. Har selv sendt mail til TV2 Hjelperdeg, men ingen svar/respons tilbake derfra enda
Jeg fikk heller ikke noe svar fra TV2 hjelperdeg...Kanskje vi bør sende mail til TV2 hjelperdeg og klage på at TV2 hjelperdeg ikke svarer??

Men jeg fikk svar fra forbrukerombudet :)

brumlebass

Medlem
23 Jan 2007
449
0
16
Halden
Ethernetport på Grundig DTR 8740

NRKmann skrev:
Kan godt skje at ethernetporten blir aktivert (noen som har merket at den har blitt aktivert i DTR8740?). Men er det ikke noe utvikling som er prioritert fra innholdssiden (det store jobben er ikke å åpne porten, men å utvilke tjenestene som vil da ligge bak). Men du kan nok glede deg til Video-on-demand.

Ethernetporten på DTR 8740 ble aktivert med firmwareoppdateringen som kom i mars. Da ble også USB-porten aktivert for bruk med pausefunksjonen.

Men jeg kan ikke se at nettverksporten kan brukes til noe ennå. Antar at den skal brukes for å vise bilder og video i den digitale tekst-tv'n - det var i alle fall det som ble sagt da DTR 8740 kom på markedet. Det kjøres en slags "test" på den digitale tekst-tv'n på side 590, men det skjer ikke noe i min mottaker. Den bare "låser" seg, dvs at den digitale tekst-tv'n ikke kan slås av, det kan heller ikke navigeres til andre områder - helt til jeg bytter kanal til en ikke-NRK kanal med CH +/-.:evil:

Men mottakeren protesterer (det kommer opp melding ved alle kanalskift om at det er feil ved nettverksforbindelsen) dersom jeg kobler nettverkskabelen fra eller slår nettverket av. Har også lagt merke til at mottakeren får tildelt ip-adresse med en gang nettverket slås på - sjøl om DTR 8740 står standby - så det foregår nok noe mellom mottakeren og verden utenfor.:shock:

Mvh
Brumlebass 8)

jorundtm

Medlem
16 Aug 2008
42
0
0
Mye er blitt bra etter oppdateringen, men her er de dårlige erfaringer så langt:

- Ofte blir skjermen svart i opptil 5 sekunder når et opptak starter på en annen kanal.
- Noen ganger kommer lyden på opptil 5-10 sekunder etter kanalskifte
- Lyden i den optiske sendes uansett i DTS, selv om kanalen sender i stereo. Dette gjør at forsterkeren min ikke dekoder signalet til ProLogic surround.
- Menyer og undertekster kommer ikke frem når en bruker Scart utgangene, selv ikke i 576i, så lenge HDCP kopibeskyttelse er slått på. Og for å få brukt VOD må denne være slått på.
- Listen over opptak viser ikke alltid det neste opptaket for et serieopptak. Programmet blir tatt opp, det bare vises ikke i listen før etter det er tatt opp.
- Navigering i opptaklisten er til tider veldig tregt.

RiksTv: Litt usikker på om dette er riktig plass for bug-rapportering? kanskje du tar det videre? :)

TytnII

Medlem
10 Okt 2007
144
0
0
Nå fikk jeg "kollisjonsvarsel" igjen, 19:25, med beskjed om at kanalen ville bli utilgjengelig de neste 5 minutter grunnet konflikt. "Konflikten" som kom opp var da serieopptak av Millenium 21:45 førskommende mandag, og et opptak som (helt riktig) kommer om 5 minutter (X-faktor). Men en KONFLIKT er det jo ikke snakk om, hverken på tid eller dato!

Helt meningsløst.

zeast

Medlem
26 Des 2006
430
0
16
Vurderer å anmelde Grundig

Vurderer å anmelde Grundig for svindel. Vi er nå så frusterte at vi ikke orker mere.

Gamle feil blir jo ikke bedre og nye feil kommer. Nå hakker de fleste opptakene noe fryktelig, opptakene stopper ikke, opptakene begynner ikke, opptakene blir borte... lista er lang.

:twisted:

Ammatør

Medlem
6 Feb 2006
812
0
16
53
RE: Intek

pettergulbra skrev:
Jeg har gått fra Grundig til Intek sin. Syntes dene virker veldig bra.
Har bare brukt den i 3 dager, men hittil ti ganger raskere, syntes epg er mer oversiktlig + + + +.

ga ca 2500 for den. inkl porto

Hei, skal bytte inn igjen min Grundig PVR og lurer på om Intek PVR du har fortsatt virker ok ?

NRKmann

Medlem
23 Mai 2008
234
0
0
Knoffen skrev:
Ellers skrev jeg i februar et innlegg der jeg nevnte en del forbedringer i brukergrensesnittet som med fordel kunne gjøres. Jeg ble egentlig skuffet over den første oppgraderingen.

Dine forbedringsforslag og feilmeldinger som du skrev om i februar er veldig bra. Slik tilbakemelding fra brukere er verdifullt for dem, slik at det kan ta stilling til hvilke feilrettinger og forbedringer som bør gjøres først. Bare fortsett!

RiksTVteknisk

Medlem
25 Nov 2009
120
0
0
www.RiksTV.no
jorundtm skrev:
Mye er blitt bra etter oppdateringen, men her er de dårlige erfaringer så langt:

- Ofte blir skjermen svart i opptil 5 sekunder når et opptak starter på en annen kanal.
- Noen ganger kommer lyden på opptil 5-10 sekunder etter kanalskifte
- Lyden i den optiske sendes uansett i DTS, selv om kanalen sender i stereo. Dette gjør at forsterkeren min ikke dekoder signalet til ProLogic surround.
- Menyer og undertekster kommer ikke frem når en bruker Scart utgangene, selv ikke i 576i, så lenge HDCP kopibeskyttelse er slått på. Og for å få brukt VOD må denne være slått på.
- Listen over opptak viser ikke alltid det neste opptaket for et serieopptak. Programmet blir tatt opp, det bare vises ikke i listen før etter det er tatt opp.
- Navigering i opptaklisten er til tider veldig tregt.

RiksTv: Litt usikker på om dette er riktig plass for bug-rapportering? kanskje du tar det videre? :)

Takk for tilbakemeldinger. Jeg skal notere dem og ta dem videre. Går også fint an å sende meg en privatmelding hvis det er bedre.
Et par spørsmål bare: Har du testet begge SCART utgangene? Jeg får nemlig opp menyer o.l helt fint på min boks. Hvilken kanal er det du ikke får undertekster på?

Mvh
RiksTV

Mix

Medlem
7 Des 2010
111
0
0
Fade skrev:
Jeg fikk heller ikke noe svar fra TV2 hjelperdeg...
Selvfølgelig ikke.
TV2 eier 1/3 av RiksTV.
NRK 1/3.
Telenor 1/3.

Du kan nok glemme både TV2 HjelperDeg og Forbrukerinspektørene.
Bukken og havresekken....Penga rår...
Her skulle det tjenes penger på VOD lansering og da driter de i at boxen's PVR egenskaper går til helv....

Ammatør

Medlem
6 Feb 2006
812
0
16
53
Grundig PVR 8860

Ja, Grundig sin PVR til Rikstv slutter aldri og skuffe, i går la jeg opp nytt antenne kabel med uteantenne med fri sikt til sender, med Grundig Rikstv Box uten PVR viser en signal styrke på 75 % og 100 % kvalitet, koblet så til Grundig PVR 8860 på samme antennekabel og denne boksen viser bare 35 % styrke, med andre ord må det være mye dårligere motakerdel i 8860, nå skal denne boksen byttes ut, problemet er bare at Elkjøp som skal ta boksen i retur ikke har pr i dag noen PVR boks og tilby i det hele tatt, fy f**** for en dårlig service !! Jeg skal prøve Intek HDPV-T12CX som har fått gode tester.

ecberg

Medlem
6 Aug 2009
315
0
0
Sortere i mapper

Håper Grundig kommer med en eller annen form for sortering av opptak i mapper. Ser at det er veldig uoversiktlig, selv med bare 80% av diskplassen i bruk.

Burde ikke være en umulighet med en funksjon som legger f.eks. samme programmer i en mappe ut i fra program-tittel ved opptak, eventuellt mulighet for å lage mapper selv.

Går jo egentlig greit med programmer som vi ser fortløpende og sletter etter bruk, men brorparten av diskplassen som er i bruk er diverse Postman Pat, Rorri, Byggmester Bob osv. til junior... de tørr jeg nesten ikke slette.

jorundtm

Medlem
16 Aug 2008
42
0
0
RiksTVteknisk skrev:
Takk for tilbakemeldinger. Jeg skal notere dem og ta dem videre. Går også fint an å sende meg en privatmelding hvis det er bedre.
Et par spørsmål bare: Har du testet begge SCART utgangene? Jeg får nemlig opp menyer o.l helt fint på min boks. Hvilken kanal er det du ikke får undertekster på?

Mvh
RiksTV

Jeg har prøvd begge SCART utgangene. Jeg glemte å nevne at jeg får menyer via SCART (576i) hvis TV som er koblet til via HDMI er på(!) :) (jeg har to tv'er koblet til boksen, en HDMI og en SCART) Skrur jeg denne(HDMI) av hopper SCART bildet tilbake til 4:3 uten menyer.

Underteksten er borte fra de kanalene der en kan skru av tekstingen(NRK)