Hakket opptak på Grundig 8860

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
Ser at RiksTVTeknisk har en bruker her på forumet....Hvorfor sier de ingen ting? De er klar over denne tråden siden flere har sendt den til de i en mail...
De kan da i det minste komme med en oppdatering på hva de gjør for å løse problemene...

Btw: kommentar til innlegget over...Tror ikke en slegge klarer å gjøre like mye skade på PVR'en som den siste oppdateringen gjorde.
Men tester du slegga legg ut link her :)

halvnakke

Medlem
27 Nov 2007
506
0
16
Mics skrev:
Ser det samme, Grundig/RiksTV sier det er pga boksen prøver å sette optimal oppløsning hver gang. Trykk DISP til det står 720P fast skal hjelpe på problemet.

En sannhet med modifikasjoner, går bedre, men langtfra bra.
Jeg syns det skjer når man skifter kanaler mellom 2 forskjellige muxer.
Jeg tipper det kommer av at boksen skal fjerne timeshift opptak på disken, men det er kun min tanke. Ikke testet noe rundt det.

Ah oki , mange takk for tips , skal testes natt til i morgen :)

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
"RTV forteller meg at det nå ikke lenger finnes noen problemer over hodet.
Grundig forteller meg at alle kunder er svært tilfredse etter hvert."

For noe tull, det er bare at folk har gitt opp grunnet elendig kundeservice både fra RiksTV og Grundig...
Det finnes jo grenser for hvor mange ganger en gidder å melde fra når en får i retur at nå er alt bra og alle er fornøyde.

NRKmann

Medlem
23 Mai 2008
234
0
0
Nemesis skrev:
Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke kan timeshiftes(pauses) mer enn 59.59 på denne boksen.MVH

Det er nok en avvegning fra boksprodusenten. Siden PVren er en HD boks, kan 1 time pausing (dvs. midlertidig lagring/buffring på HDD) bli fort kapasitetskrevende, avhengig av bitrate som innholdsleverandøren bruker.
1 Mbit/s innebærer 0,42 Gbyte/time
TDF i HD lå mellom 6 og 12Mbit/s (statmux). Maks kunne det altså bli 5GB/time. Det burde egentlig ikke være et problem med 500 GB-HDD (egentlig 450 ser det ut som). Men som sagt, noen hos boksprodusent har tatt denne avgjørelsen.
For å komme rundt problemet holder det å trykke på REC-knappen og så gå inn i opptaksmenyen. Man kan nemlig begynne å se på et opptak mens det tas opp og da er det kun HDD-kapasiteten som setter grenser.
Er fortsatt nysgjerrig på hva som skjer hvis man setter en større HDD i PVR:en. Har ikke fått prøve. Kanskje et tidsspørsmål ;)

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
Fungerer det fint i Oslo? Uansett hvor? og at den lastes ned når du skrur boksen på?

I såfall blir min reserveantenne og boksen med meg på jobb....

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
Fade skrev:
Ser at RiksTVTeknisk har en bruker her på forumet....Hvorfor sier de ingen ting? De er klar over denne tråden siden flere har sendt den til de i en mail...
De kan da i det minste komme med en oppdatering på hva de gjør for å løse problemene...

Sikkert en som syns det var en god ide å lage bruker men nå jobber ikke lenger hos de... Men fra spøk til revolver, info har aldri vært Grundig eller RiksTV sin sterkeste side.

Ingen info eller svært lite på web sider under den lange utviklingstiden, mye kunne ha vært unngått med aktiv info. Bedre med en web side der de kunne hatt faq, utviklingsinfo og annen info om dette. Istedet får vi drypp på mail av de som har fått svar.

Grundig kunne ha fått anbefalinger fra meg om de hadde levert 100% men med denne så var det siste spikern i den kista.

boogerman

Medlem
16 Aug 2005
63
0
0
Hmm.. på grundig sin hjemmeside står det nå på siden:

Diverse informasjon om digitalbokser:

Ny softwareoppdatering for DTR 8860 er klar i april.

NB: Husk at mottageren må stå i "Std.By" om natten!
DTR 8720/8820 (pdf)
DTR 8740 MHP (pdf)
DTR 8860 PVR

Tesnev

Medlem
13 Jan 2010
168
0
0
Heisann, kan godt melde meg her jeg også,
har hatt 8860 i tre år og opplevd alle de samme problemene som dere,
det har dog blitt bedre den siste måneden, men den er jo slettes ikke bra.
Treig og henger seg. Og nå i det siste har den bynt å poppe inn i setup meny av seg selv når jeg vil skifte kanal.
Har også skiftet hardisk til en 1TB disk, men har ikke erfart forskjeller etter det. Eneste fordel med det er større plass, ble ikke raskere.

Så at det ikke finnes feil er langt fra sannheten, men det har blitt bedre.

Nemesis

Medlem
2 Feb 2004
1.849
4
38
63
avforum.no
NRKmann skrev:
For å komme rundt problemet holder det å trykke på REC-knappen og så gå inn i opptaksmenyen. Man kan nemlig begynne å se på et opptak mens det tas opp og da er det kun HDD-kapasiteten som setter grenser.
;)

Hei
Takk for svar.Skal teste ut dette i kveld.

MVH

spiderworm

Medlem
21 Mai 2004
388
0
0
Hehe, pilotprosjekt faktisk... Uten at kundene er informert om at de er med på det, ikke det lureste man kan finne på. Dette sier jo bare altfor mye om tilliten RiksTV eller Grundig har til sin egen oppdatering når de ikke tør å slippe den løs i hele landet, vil jo eventuelt bare lamme Oslo og store deler av Akershus hvis noe går feil.

Enten er oppdateringen klar eller ikke, hva skjer hvis man finner en bitte liten feil nå? Tilbake til Grundig i 3-12 mnd? Hva med kundene som har den, kan de gå tilbake til den forrige hvis det er noe alvorlig galt?

Se til å få denne oppdateringen ut til resten av landet!

Eleanor

Medlem
27 Jun 2009
2.066
0
0
boogerman skrev:
Hmm.. på grundig sin hjemmeside står det nå på siden:

Diverse informasjon om digitalbokser:

Ny softwareoppdatering for DTR 8860 er klar i april.

NB: Husk at mottageren må stå i "Std.By" om natten!
DTR 8720/8820 (pdf)
DTR 8740 MHP (pdf)
DTR 8860 PVR

Hmmm, da jeg gikk inn på DTR 8860 PVR så så det ut som at dette var info fra 2010.....

Mulig jeg tar feil..:-?

ecberg

Medlem
6 Aug 2009
315
0
0
Neste oppdatering av DTR 8860 PVR kommer i september.

Nettopp fått informasjon fra Grundig om at neste oppdatering til DTR 8860 PVR kommer i september (skulle egentlig kommet i august, men er noe forsinket).

Bekreftet nytt/endret i denne versjonen:
* Serieopptak + gjentatt opptak.
* VOD (Video on demand)
* Fikset oversensivitet i kanalskifte (hopper over kanaler ved zapping med +/-).

Sikkert enda flere endringer også, men dette er de jeg har fått bekreftet. Regner ikke med at det blir noen aktivering av USB portene i denne versjonen (de er ikke planlagt brukt til noe pr. i dag). Jeg vil peronlig tro at ethernet porten blir aktivert i denne versjonen (for bruk med MHT, bilder og interaktivitet), men dette er ikke noe som er bekreftet.

I følge Grundig er dette en stor oppdatering, som faktisk er større en ventet, derfor utsettelsen.

Får krysse fingrene, jeg gleder meg allefall til denne oppdateringen.

Espen.

ecberg

Medlem
6 Aug 2009
315
0
0
Da har det kommet litt info på grundig.no

DTR 8860 informasjon

Ny softwareoppdatering for DTR 8860 maj 2010

Det er nå tilgjengelig ny software for DTR 8860 PVR i Oslo/Akershus området. For å sjekke om du er innenfor disse senderne, kan du se i din programoversikt om du har Tv Follo. Har du det, vil mottakeren bli oppdatert om natten, hvis mottakeren står i ”Stand by” (dvs. at mottakeren er slått av med fjernkontrollen).

Ny software for resten av landet vil komme i løpet av sommeren.

Ny komplett bruksanvisning med oppdateringer kan lastes ned i menyen til venstre. Her finnes også informasjon kun om nyhetene. Disse er på engelsk i dag, men vil bli erstattet med norsk i løpet av kort tid. Under ”Hjelp” i menyen på TVen kan man se alt på norsk.

Grundig Norway - DTR 8860 - DTR 8860 informasjon

sandefjord

Medlem
11 Des 2010
6
0
0
har grundig 8860
Ser at det skulle være en oppdatering ute, VOD og at man kan ta opp to opptak samtidige. Ville oppdatere jeg men får det ikke til. Den er satt i stand by på natta, og jeg har også prøvd å søke etter oppdatering.

Men så leste jeg her at det er bare problemer, så nå vet jeg ikke om jeg vil oppdatere hehehe.

har nå følgende:
Hardware versjon 180.176.75
software versjon 51

Har nettopp flyttet så jeg bare slang opp antennen i hastverk. Så dette er signalene jeg får inn.
Tuner 1, kvalitet 100% og styrke 7
Tuner 2, kvalitet 100% og styrke 8

Så jeg bør vel flytte på den litt, har dette noe å gjøre med at jeg ikke får oppdatert til nyeste software?

Og hva er forskjellen på kvalitet og styrke egentlig?

pettergulbra

Medlem
5 Jan 2007
499
1
18
norw skrev:
Finnes det noen gode alternativ til Grundig sin PVR da?

Jeg har gått fra Grundig til Intek sin. Syntes dene virker veldig bra.
Har bare brukt den i 3 dager, men hittil ti ganger raskere, syntes epg er mer oversiktlig + + + +.

ga ca 2500 for den. inkl porto

NRKmann

Medlem
23 Mai 2008
234
0
0
ecberg skrev:
Sikkert enda flere endringer også, men dette er de jeg har fått bekreftet. Regner ikke med at det blir noen aktivering av USB portene i denne versjonen (de er ikke planlagt brukt til noe pr. i dag). Jeg vil peronlig tro at ethernet porten blir aktivert i denne versjonen (for bruk med MHT, bilder og interaktivitet), men dette er ikke noe som er bekreftet.
Espen.

Kan godt skje at ethernetporten blir aktivert (noen som har merket at den har blitt aktivert i DTR8740?). Men er det ikke noe utvikling som er prioritert fra innholdssiden (det store jobben er ikke å åpne porten, men å utvilke tjenestene som vil da ligge bak). Men du kan nok glede deg til Video-on-demand.

olderic

Medlem
21 Mai 2009
120
0
0
spiderworm skrev:
Hehe, pilotprosjekt faktisk... Uten at kundene er informert om at de er med på det, ikke det lureste man kan finne på. Dette sier jo bare altfor mye om tilliten RiksTV eller Grundig har til sin egen oppdatering når de ikke tør å slippe den løs i hele landet, vil jo eventuelt bare lamme Oslo og store deler av Akershus hvis noe går feil.

Enten er oppdateringen klar eller ikke, hva skjer hvis man finner en bitte liten feil nå? Tilbake til Grundig i 3-12 mnd? Hva med kundene som har den, kan de gå tilbake til den forrige hvis det er noe alvorlig galt?

Se til å få denne oppdateringen ut til resten av landet!

Seriopptaksfunksonen virket ikke i dag...må vel en ny oppdatering for å få den til å funke i juni :mrgreen: