Hakket opptak på Grundig 8860

Freakshow

Medlem
1 Des 2010
114
0
0
flat-tv interessert skrev:
Jeg skal ikke ødelegge klagene deres.
Har derfor slettet mine uttrykk om positive opplevelser og tips skrevet i denne meldingen før i dag, hvorfor jeg tror at tuneren er ok her!!
Jeg tror ikke at Rikstv og Grundig er obs på mine erfaringer, hvorfor ting ikke virker for alle.

Dette var da bare et innspill i å forklare at her fungerer tuneren bra for oss.
Vi kan da ikke være de eneste som er fornøyd?

Og jeg er ingen "figur" - har tross alt 4 abb. jeg betaler for her, så vær du trygg på at jeg er kritisk som forbruker.

Har tidligere hatt fulle abb. pakker hos Viasat og Canal Digital via parabol, uten å være fornøyd der.
Mye kluss med dårlig signal og veldig overpriset.

Se "Mix" sine kommentarer lenger ned, da dette innlegget er endret flere ganger.
Å fjerne positive inslag ser jeg på som helt feil. Viss du står på ditt at rett skal vere rett så er det viktig å få det med at det faktisk fungerer for noen. Det blir like feil å dysse ned positive tilbakemeldinger (om enn hvor få) som det er å dysse ned negative tilbakemeldinger. Bare for å si det.

EDIT:
rodero skrev:
Får bare håpe de får rettet alle disse bugsa, for rikstv er eneste mulighet der jeg bor..
Men på VOD her hos meg har jeg bare 4 filmer.. noen som har fler pr i dag?
VOD har en tendens til å laste ned filmer, for å fjerne de igjen fra listen. Dette er en feil på programvaren.

technofranki

Medlem
14 Jan 2008
473
0
0
frankeivind.net
Siden det ikke har skjedd noe siden oppdateringa i desember har jeg igjen vært i kontakt både RiksTV og Grundig.

Dette var svaret fra RiksTV:
Vi jobber med å samle sammen alle typer mangler, og setter sammen en ny programvare som vil rette opp dette.
Det er desverre inget estimat for dette.
Beklager det intrufne, og de ulemper dette har medført.

Et typisk standard svar det der. Heldigvis var Grundig litt mer konkrete:

Vi beklager at det tar tid å få på plass en ny programvare. Arbeidet med å skrive ny programvare har pågått siden januar da tilbakemeldingene fra fullskala lanseringen var samlet inn og man kunne identifisere gjentatte feil. Det har vært flere versjoner inne til testing, men dessverre er det ingen som har vært 100 % riktig enda. Vi venter nå på svar fra en test som, etter det vi kjenner til, vil avsluttes i neste uke. Det er teknisk komplisert å få alle funksjoner til å fungere samtidig, men vi har fått positive tilbakemeldinger på de programvarene som har vært testet. Dessverre er det stadig noen småbugs som henger igjen. Hvis alt faller på plass i neste test vil programvaren lanseres nå i april. Dog vet vi fra tidligere at testing av ny programvare skaper muligheter for nye feil. Vi kan derfor ikke si med sikkerhet at den nye programvaren blir godkjent i april, men det er dette vi håper på. Utbedringen har høyeste prioritet hos vår underleverandør som lager programvaren.

Beklager at jeg ikke kan være mer konkret angående når du kan forvente at den nye programvaren er på plass, men jeg kan forsikre deg om at vi ønsker den klar så fort som overhodet mulig.

Det jobbes i alle fall med saken. Men for alle som fikk denne oppdateringen i mai i fjor (meg inkludert), så virker det som at de jobber utrolig langsomt.

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
Alle feil med Grundig løst??? lol, noen som har glemt å ta medisinen sin, eller så går de på lykkepiller... Min boks har blitt bedre i det siste, men den er fortsatt grusomt treg, 20-30 sek. ventetid på å bytte kanaler av og til :(

jorn

Medlem
22 Jan 2004
422
0
0
Jeg har heller ikke fått ny software. Prøvde å kjøre en manuell oppdatering, men ingen ny software ble funnet. Men det funker vel ikke uansett? Man må vel la den stå i standby gjennom natten?

jkirkebo

Medlem
29 Aug 2004
1.448
2
38
Hmm, ser ut som om jeg må ta med mottageren, en 17" skjerm og en inverter i bilen neste gang jeg skal forbi Oslo. Jeg antar det lar seg gjøre å oppgradere via menyen også, man må vel ikke vente over natta ?

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
Enig med innlegget over, å fjerne kommentarer trekker oss ned på et like lavt nivå som RiksTV....

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
Syns det er nøyaktig det samme de skrev på den forrige oppdateringen som tok nesten 2 år å få på plass...

Nei det er exit med å kjøpe noe som det står Grundig på fra min side. Er vel heller ikke noen overraskelse at anbefalingene jeg gir står i samme stil.

Pvr har en funksjon, ta opp. Når den funksjonen lever litt i sin egen verden er dette noe som skurrer med kvalitetskontrollen i utviklingen.

Dog har opptak med timer gjort at det ser ut som den kan stoles på igjen. Tungvindt men slipper klager fra andre når opptak ikke ble gjort.....
Da får man leve en stund med skavankene til Tivo kommer på canal digital.

norw

Medlem
7 Aug 2011
9
0
0
Mistet alle opptak på PVR (Grundig 8860).

Mistet alle opptak på PVR (Grundig 8860). :shock:
Dette er mitt første innlegg på forumet. Brukte mesteparten av gårsdagen til å lese igjennom store deler av denne tråden.

Har hatt Grundig PVR 8860 siden desember 2008. Har opplevd mange av problemene som beskrives, men har vært til å leve med (treg, ikke tatt opp program, henger seg opp etc). Men nå har den gjort det store! Hadde ca 30-40% ledig kapasitet og samlet opp flere gode serier som skulle sees, men så låste plutselig boksen seg fullstendig. Ville ikke respondere på noen ting (var skrudd på), prøvde å vente 20-30 min. Til slutt trakk jeg ut kontakten for å restarte den. Når den kom igang var den fortsatt ekstremt ustabil og låste seg delvis flere ganger. Men alle opptakene var da borte og det står 100% ledig kapasitet på opptakslista.

ALLE OPPTAKENE ER BORTE!!

Finnes det håp?? Andre som har opplevd dette? Har sendt frustrert epost til både grundig og rikstv, men ikke fått svar enda. Burde være en kraftig kompensasjon for alle problemene med denne boksen. Ble forespeilet serieopptak ved kjøp i 2008 og dette kom vel i høst?

Vurderer å bytte harddisk for å forebygge nye problemer (forstår det slik at dette har hjulpet mye på treghet).

jorundtm

Medlem
16 Aug 2008
42
0
0
Hmm, jeg har åpenbart ikke fulgt med i timen. Jeg pleier ikke ha boksen i standby om natta. Hadde v44 og fikk v51. Når kom versjon 51?

Petol

Medlem
9 Feb 2010
129
0
0
RiksTVteknisk skrev:
Foreløpig så har vi lagt denne ut i Oslo og deler av Akershus. Når vi får lansert den i resten av landet er ikke klart enda.

Nei ikke spør om det da, er jo rett rundt hjørne som den har vært snart i 2 ÅR!! Makan til useriøse og amatørmessige firmaer, Rikstv og Grundig.

På hjemmesiden til Rikstv finnes det ikke noe informasjon om dette overhode, men vi har jo blitt fortalt at hjemmesiden skal oppdateres og bli bedre, det var vel for 6mnd siden, så det kommer sikkert neste måned da.

ArcticOC

Medlem
5 Feb 2008
282
0
0
Jeg har nå personlig gitt opp, gidder ikke mer.. skal vente til bindingstiden min går ut og så si opp d mitt gjeldene abb. hos RiksTV.

Har desverre ikke noe annet alternativ enn digital bakkesending der jeg bor, så skal bestille med en Intek PVR hos Tantec AS, fikk en ok pris med bindingstid.

Har ikke hjerte til å gi bort Grundig PVR'n (problemet) til noen andre, så vurderer sterkt å knuse dekoderen med en slegge og legge klippet ut på YouTube til skrekk og advarsel til alle andre. Skal ikke glemme å legge til mange referanser til både Grundig og RiksTV i tittelfeltet slik at klippet får godt med treff når folk googler "Grundig" eller "RiksTV"

Da sier jeg hei og adjøss til denne tråden og ønsker alle lykke til vidre!

halvnakke

Medlem
27 Nov 2007
506
0
16
Semi-off topic question , meget godt mulig besvart tidligere i tråden :
Satt å zappa på nevnte Grundig på jobb i natt , og innimellom tok den en 'kunstpause' på opptil 10 sek med å skifte kanal , for så å funke med normal respons igjen.. Dette inntraff fra tid til annen. Noen som vet om en quickfix på dette ?

zeast

Medlem
26 Des 2006
430
0
16
norw skrev:
Mistet alle opptak på PVR (Grundig 8860). :shock:
Dette er mitt første innlegg på forumet. Brukte mesteparten av gårsdagen til å lese igjennom store deler av denne tråden.

Har hatt Grundig PVR 8860 siden desember 2008. Har opplevd mange av problemene som beskrives, men har vært til å leve med (treg, ikke tatt opp program, henger seg opp etc). Men nå har den gjort det store! Hadde ca 30-40% ledig kapasitet og samlet opp flere gode serier som skulle sees, men så låste plutselig boksen seg fullstendig. Ville ikke respondere på noen ting (var skrudd på), prøvde å vente 20-30 min. Til slutt trakk jeg ut kontakten for å restarte den. Når den kom igang var den fortsatt ekstremt ustabil og låste seg delvis flere ganger. Men alle opptakene var da borte og det står 100% ledig kapasitet på opptakslista.

ALLE OPPTAKENE ER BORTE!!

Finnes det håp?? Andre som har opplevd dette? Har sendt frustrert epost til både grundig og rikstv, men ikke fått svar enda. Burde være en kraftig kompensasjon for alle problemene med denne boksen. Ble forespeilet serieopptak ved kjøp i 2008 og dette kom vel i høst?

Vurderer å bytte harddisk for å forebygge nye problemer (forstår det slik at dette har hjulpet mye på treghet).

Lever inn for service, sjansen for at du får den tilbake med regning er stor med begrunnelse i at de ikke kan finne noe feil på den. Ta derfor opp på video og legg ved alle problemene så har du dokumentasjon fra din side. Ny boks veit jeg selv at hjelper men etter en stund blir disse også trege...:twisted: :twisted: :twisted: Så får få ny boks i det uendelige. Dessverre har jeg brukt Siba som ikke har hørt om prolbemet de heller.....

NRKmann

Medlem
23 Mai 2008
234
0
0
Versjon 51 er siste gjeldende versjon. Det finnes ikke noe andre versjoner meg betjent som er stabil og godkjent. Det er ikke sikkert at det vil komme noen nye versjon av denne SW før Riks-TV lanserer video-on-demand på bakkenettet i løpet av høsten.

technofranki

Medlem
14 Jan 2008
473
0
0
frankeivind.net
jkirkebo skrev:
Hmm, ser ut som om jeg må ta med mottageren, en 17" skjerm og en inverter i bilen neste gang jeg skal forbi Oslo. Jeg antar det lar seg gjøre å oppgradere via menyen også, man må vel ikke vente over natta ?
Jeg oppdaterte via menyen, gikk helt fint det.

Freakshow

Medlem
1 Des 2010
114
0
0
ArcticOC skrev:
Jeg har nå personlig gitt opp, gidder ikke mer.. skal vente til bindingstiden min går ut og så si opp d mitt gjeldene abb. hos RiksTV.

Har desverre ikke noe annet alternativ enn digital bakkesending der jeg bor, så skal bestille med en Intek PVR hos Tantec AS, fikk en ok pris med bindingstid.

Har ikke hjerte til å gi bort Grundig PVR'n (problemet) til noen andre, så vurderer sterkt å knuse dekoderen med en slegge og legge klippet ut på YouTube til skrekk og advarsel til alle andre. Skal ikke glemme å legge til mange referanser til både Grundig og RiksTV i tittelfeltet slik at klippet får godt med treff når folk googler "Grundig" eller "RiksTV"

Da sier jeg hei og adjøss til denne tråden og ønsker alle lykke til vidre!
Viss du skulle bestemme deg for å ødelegge den, så kan heller jeg få den. Eierskifte ikke nødvendig, da jeg bare har planer om å skru den opp og leke litt med komponentene.

EDIT: Selvsagt, kvittering/annet bevis på eierskap er nødvendig.

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
halvnakke skrev:
Semi-off topic question , meget godt mulig besvart tidligere i tråden :
Satt å zappa på nevnte Grundig på jobb i natt , og innimellom tok den en 'kunstpause' på opptil 10 sek med å skifte kanal , for så å funke med normal respons igjen.. Dette inntraff fra tid til annen. Noen som vet om en quickfix på dette ?

Ser det samme, Grundig/RiksTV sier det er pga boksen prøver å sette optimal oppløsning hver gang. Trykk DISP til det står 720P fast skal hjelpe på problemet.

En sannhet med modifikasjoner, går bedre, men langtfra bra.
Jeg syns det skjer når man skifter kanaler mellom 2 forskjellige muxer.
Jeg tipper det kommer av at boksen skal fjerne timeshift opptak på disken, men det er kun min tanke. Ikke testet noe rundt det.

bortebom

Medlem
6 Mai 2011
156
0
0
Lugge-TV

Jeg har vært Riks-TV kunde i snart ett år nå. Tross nye antenner, nye kabler, en mengde finjusteringer og kolossalt timeforbruk vis a vis RTV og Grundig, på bekostning av fritid og noen ganger jobb, så er det ett problem som irriterer meg mer enn alt det andre rusket: Det lugger.

Hver eneste dag - i så og si hvert eneste program (live eller opptak) - så hakker lyd og bilde, dvs. det "fryser" (som det visstnok heter på "fagspråket") noen sekunder. Jeg vil heller kalle det lugging, og av gjentatt lugging blir man øm og sår i hodebunnen. Man får jo lyst å ta igjen litt!!!

RTV forteller meg at det nå ikke lenger finnes noen problemer over hodet.
Grundig forteller meg at alle kunder er svært tilfredse etter hvert.

Men jeg liker fortsatt ikke "Lugge-TV" uansett hva de prøver å innbille meg!
(Og i motsetning til hva leverandørene av program/utstyr mer enn antyder, så er jeg nok slett ikke den eneste.)

Nemesis

Medlem
2 Feb 2004
1.849
4
38
63
avforum.no
Hei
Versjon 51 kom vel i april.Står det på min i hvert fall.
Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke kan timeshiftes(pauses) mer enn 59.59 på denne boksen.Har enn eldre Nokia satelitt tuner med harddisk,og den kan pause hele dagen om jeg vil.Forstår ikke hvorfor man ikke kan pause så lenge man vil på denne også.Harddisken står det hvert fall ikke på.500 GB burde holde noen dager.Liker å pause fotball kamper for å starte visningen ut i 2. omgang.Også greitt med TDF på TV2.Kan begynne å se etter ett par timer
og spole gjennom reklamen etter som den kommer:mrgreen:
Dette er det største ankepunktet jeg har mot tuneren,ellers er den stabil og
lett betjent.

MVH

jkirkebo

Medlem
29 Aug 2004
1.448
2
38
Televes DAT-75 antenne på 6m mast rocker!

Jeg gikk ut og vrei antenna nesten 180 grader rundt, etter litt finjustering gikk Oslo- og Akershussendingene rett inn her på østsiden av Fredrikstad. Så nå er oppgraderingen i gang :)