Hakket opptak på Grundig 8860

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
technofranki Jeg postet link til dette innlegget på RiksTV sin facebook-side. Denne liken er nå fjernet. [/QUOTE skrev:
Det sier jo litt om RiksTV da, de skal skjule alt de kan slik at folk ikke skal få vite om problemene de har. Hadde de lagt det ut på forsiden slik Western Digital gjorde da en firmware oppdatering ikke gikk slik den skulle på WDTV HD Live og hadde fortløpende oppdateringer kunne jeg respektere det. Men slik RiksTV håndterer saken er skammelig og flaut, de skal dysse det ned og skjule alle spor. Når det er gjort en feil, hvorfor ikke opplyse om det og evt. gi retningslinjer hva en bør/kan gjøre samt oppdateringer. Jeg synes dette er svært smålig av RiksTV, de burde skamme seg! Det viser seg at de er en ny aktør på markedet med et lite utviklet supportsystem. Skulle på en juleavslutning med jentungen i dag og skulle skynde meg å sette på opptak noe jeg ville se... Jeg måtte bare gi opp hele greia. Først kom den meldingen om at tven ikke var HDCP-kompatibel...Når den endelig forsvant tok det en evighet å få opp EPG, klarte å bla meg frem til rett kanal, men det kom ikke opp noen oversikt over dagens program på noen kanaler. Jeg brukte så lang tid at jeg måtte springe fra hele greia!:evil: :evil: :evil:

Er det noen som har vært i kontakt med TV2 Hjelper deg eller Forbrukerombudet enda? Hvis noen kjenner en advokat hadde det vært artig å vite hvilke rettigheter vi forbrukere har når de sender ut en oppdatering som ødelegger et produkt du har betalt flere tusen kroner for. Det bør komme en fiks og det raskt. Som et plaster på såret bør de også ettergi en måned eller 2 på fakturaen for alle problemene de har skapt.

Fikk et brev i posten i dag med informasjon om den fantastiske oppdateringen de har lansert!:evil: Denne rev jeg i fillebiter og kasta rett i søpla!

Nå har jeg vært i kontakt med fagbladet Elektronikkbransjen som tidligere kåret DTR-8860 som årets digitalboks og bedt de ta en ny vurdering etter at den nye firmwaren kom ut. Ser mange utsalgssteder refererer til denne testen når de reklamerer for boksen.
Ved en så brutal forverring av boksen synes jeg at de bør ta en ny vurdering...er dere ikke enige?

Mix

Medlem
7 Des 2010
111
0
0
Jeg lo meg skakk av RiksTV sin reklame på TV ikveld.
De reklamerer for sin VOD tjeneste og sin PVR !!!

De har 1 en jævla PVR med VOD !
Og den har de jammen greid å ødelegge totalt med softwaren
de slapp for å lansere VOD skiten !
Makan til idioti skal man lete lenge etter !
Det får da være grenser for å føre folk bak lyset med falsk reklame !

TytnII

Medlem
10 Okt 2007
144
0
0
Litt off-topic:

Min 8860 ble tatt av lynet og jeg troppet opp hos Elkjøp for å skaffe meg en annen PVR. Han påstod de ikke hadde noen inne og heller ikke ville få inn iløpet av august, da leverandørene var backordered. Jeg pekte på en Sagem som stod i hyllen og sa "det derre er da en PVR?" , men fyren sa de var så dårlige at han ville ikke selge meg den! Da ville han heller anbefale Grundig!

******* heller, det skal jeg i alle fall ikke ha igjen, sa jeg og forlot sjappen med en standard box fra Samsung, og ingen PVR. Grundig skal ikke få ta meg ved nesen en gang til, jeg har slitt sånn med 8860 og deres manglende kundeservice at jeg aldri noensinne kommer til å kjøpe et Grundig produkt igjen.

Men en PVR vil jeg ha, så spørsmålet blir da om det i det hele tatt finnes et brukbart PVR produkt for RiksTV på markedet nå? Mener noen snakket om en Samsung som var på vei, men det er en stund siden jeg hørte dette og har ikke sett noe til dem.

Noen hete tips omkring dette før jeg (med lettelse) hopper av denne 8860 tråden som jeg har fulgt siden starten, og som har vokst i takt med mitt økende magesår?

Lykke til videre.

jorn

Medlem
22 Jan 2004
422
0
0
Neste software oppdatering til 8860 kommer i august i følge Grundig kundeservice. Da kommer mulighet for å ta opp fra 2 kanaler samtidig, og serieopptak.
Riks Tv lanserer VOD (video-on-demand) til høsten.

Så da blir boksen som jeg er fornøyd med, enda bedre :)

torlight

Medlem
1 Okt 2009
126
0
0
RiksTVteknisk skrev:
Hei alle AV-forumbrukere.

Software lanseringen som pågår i Oslo regionen for tiden er et pilotprosjekt for å se hvordan denne softwaren fungerer ute i felt.

Som en del av denne piloten så rekruterer vi endel brukere som får opptil 3 måneder gratis abonnement på VOD tjenesten vår, mot at de er med på en spørreundersøkelse. Hvis du har fått ny software og har lyst til å være med på denne undersøkelsen så kan du ta kontakt med vår kundeservice på 09595.

Mvh

RiksTV
Hvor lenge varer dette pilotprosjektet? Mener du at resten av landet risikerer å ikke få oppdateringen før september?

Mix

Medlem
7 Des 2010
111
0
0
Jeg har nå fått ny mail fra RiksTV.
De er tydeligvis helt klar over problemene.
Det setter denne flat-tv interessert figuren i ett merkelig lys da, men men :mrgreen:
Så får vi se da, hvor lang tid dette tar...

Vi skjønner frustrasjonen og jobber med en løsning som vil komme så fort vi har en.

For å kunne ta opp ordentlig har det vist seg at det fungerer med å ta opp via timer så råder deg til å prøve dette.
Har nå sendt din henvendelse til vår tekniske avdeling som vil ta kontakt når vi har en løsning.

Ha en fin dag

JoFa1960

Medlem
21 Jan 2009
93
0
0
Hvorfor ikke kjøpe PVR dekoderen til Sagem? Har kun 250GB,men DEN fungerer ihvertfall!! Min Grundig har jeg pakket ned så lenge. :grin:

zeast

Medlem
26 Des 2006
430
0
16
Akk o ve... Bra gjort og boikotte Grundig. Synes den boksen er værre en noen gang her nå. Treg i oppstart og kanalbytte om den har stått på en kanal en stund tar det lang tid om man plutselig vil bytte. Når den først bytter så går det kjapt å bytte mellom andre kanaler også. Akkurat som den sovner om du ikke trykker på den på en stund. Jeg fikk ny pvr pga hakking i opptak og tror det var hardiskfeil på den. Men nå synes jeg den nye også er ille. Ikke hakking tror jeg men treghet. Orker snart ikke se tv lenger men hakking i opptak tror jeg ikke jeg har.

Når det gjelder samsung så prøvde jeg den så vidt her en dag på gammel 4-3 skjerm. Fikke ikke justert dette på Samsung boksen, den reagerte ikke når jeg trykte pan-scan, letterbox osv. Er dette en feil på dem tro?

Kjedelig når vi bare har 4-3 skjerm på hytta og de blir smale i fjeset.

tt85

Medlem
30 Sep 2010
225
0
0
jeg fjernet VOD..da ble den noe bedre. Men jeg har samme problemer som alle andre her som har fått oppdateringen.Denne oppdateringen er ikke noe som bare gjelder noen få brukere. Denne gjelder alle, jeg har flere venner som sliter etter denne oppdateringen. kjansen for at 10 av 10 bokser har samme problemet?..

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
Mix skrev:
Jeg lo meg skakk av RiksTV sin reklame på TV ikveld.
De reklamerer for sin VOD tjeneste og sin PVR !!!

De har 1 en jævla PVR med VOD !
Og den har de jammen greid å ødelegge totalt med softwaren
de slapp for å lansere VOD skiten !
Makan til idioti skal man lete lenge etter !
Det får da være grenser for å føre folk bak lyset med falsk reklame !

Samme her.... Jeg kjenner jeg blir opptrekt og sint når disse reklamebladene kommer i posten... Gir meg en viss fryd å rive de i fillebiter før de går rett søpla.

bortebom

Medlem
6 Mai 2011
156
0
0
Mitt lille land - har en elendig programvareleverandør

Endelig i går kveld fikk jeg ro over meg til å sette meg ned i sofaen og nyte konserten "Mitt lille land" som jeg hadde tatt opp på min PVR.

Cognac i glasset, og marinert kylling på fat.

En flott kveld skulle nok en gang bli ødelagt av kombinasjonen Riks-TV og Grundig PVR.

Flere ganger underveis i konserten ble det bråstopp både i bilde og lyd - som så mange ganger før.

Har jeg bra nok antenne?
JA - helt ny TeleVes spesielt utviklet for digitalt bakkenett, med forsterker.

Har jeg bra nok kabel?
JA - helt ny coax trippel.

Har jeg bra nok TV?
JA - PIONER Kuro, beste tv som kunne skaffes for penger for ca ett år siden.

Har jeg bra nok kontakt?
JA - HDMI kabel av beste sort.

Har jeg bra program-leverandør?
NEI - jeg bruker Riks-TV og Grundig PVR 8860.

Noen som kjenner seg igjen i dette - til tross for et par programvareoppdateringer de siste ca 7 måneder???

Hvordan kan vi forbrukere presse fram en FULLGOD løsning på dette og andre PVR-problemer?

jorundtm

Medlem
16 Aug 2008
42
0
0
Da var den nye oppdateringen kommet. Skuffende lite nytt. Ingen serieopptak og fortsatt ikke mulig å ta opp to programmer samtidig.

rogero

Medlem
2 Jul 2007
378
0
0
Får bare håpe de får rettet alle disse bugsa, for rikstv er eneste mulighet der jeg bor..
Men på VOD her hos meg har jeg bare 4 filmer.. noen som har fler pr i dag?

hypt

Medlem
27 Mar 2011
6
0
0
boogerman skrev:
Noen av dere som har det problemet at opptaket ikke slutter?'
Har noen ting som har stått på opptak i over 40 timer før jeg oppdaget det og fikk stoppet det.
Skjedd flere ganger.
koselig
Har skjedd flere ganger her i det siste også, har ikke vært et problem tidligere.

deckarep

Medlem
2 Aug 2009
270
0
16
bortebom skrev:
Endelig i går kveld fikk jeg ro over meg til å sette meg ned i sofaen og nyte konserten "Mitt lille land" som jeg hadde tatt opp på min PVR.

Cognac i glasset, og marinert kylling på fat.

En flott kveld skulle nok en gang bli ødelagt av kombinasjonen Riks-TV og Grundig PVR.

Flere ganger underveis i konserten ble det bråstopp både i bilde og lyd - som så mange ganger før.

Har jeg bra nok antenne?
JA - helt ny TeleVes spesielt utviklet for digitalt bakkenett, med forsterker.

Har jeg bra nok kabel?
JA - helt ny coax trippel.

Har jeg bra nok TV?
JA - PIONER Kuro, beste tv som kunne skaffes for penger for ca ett år siden.

Har jeg bra nok kontakt?
JA - HDMI kabel av beste sort.

Har jeg bra program-leverandør?
NEI - jeg bruker Riks-TV og Grundig PVR 8860.

Noen som kjenner seg igjen i dette - til tross for et par programvareoppdateringer de siste ca 7 måneder???

Hvordan kan vi forbrukere presse fram en FULLGOD løsning på dette og andre PVR-problemer?

Glem det.

Sist jeg snakket med Riks-TV (på vegne av mine foreldre) , så var det bare noen ytterst få som hadde hatt problemer med DTR-8860, og Grundig/Riks-TV anså nå at alle "problemer" var løst.

Lærdom: Ikke kjøp Grundig, og si opp Riks-TV.

Deck

spiderworm

Medlem
21 Mai 2004
388
0
0
Har ikke fått noen ny software her. Fortsatt software versjon nummer 51. Hvilken versjon er du på? Og hva er nytt?

Boozboy

Medlem
21 Jan 2007
42
0
0
Da har jeg vært i kontakt med Rikstv og fått 3 måneders gratis prøveabbonement på VOD tjenesten.
Etter 5 min var denne aktivisert.
Ser på filmen 9 nå i HD - Foreløpig ser både bilde/lyd bra ut på min X3500 TV.

Forøvrig ville tjenesten koste kr 150 pr mnd når den ble lansert fikk jeg opplyst.

Tester videre