Hakket opptak på Grundig 8860

rassmussen

Medlem
7 Okt 2006
471
0
0
Kanskje brukeren RiksTVteknisk kan komme med noen inspill i denne tråden?

Min boks er merkbart tregere på kanalskifte, henger i menyene og tuller såpass mye med opptak at det ikke er til å stole på.

Dessuten så er det noe som er fryktelig galt med lyden. Jeg kjører optisk ut, og på de kanalene som ikke sender i DTS så er volumet noen av kanalene fryktelig lavt. På de kanalene som sender i DTS er lyden normal, men lavere en før oppdateringen.

-R

boogerman

Medlem
16 Aug 2005
63
0
0
Noen av dere som har det problemet at opptaket ikke slutter?'
Har noen ting som har stått på opptak i over 40 timer før jeg oppdaget det og fikk stoppet det.
Skjedd flere ganger.
koselig

crs

Medlem
9 Jul 2011
356
0
0
Mics skrev:
Virker som du har det jeg har når jeg starter boksen, virker som det nesten er analogt signal. Etter 20-30 sek blir bildet borte og den blir klar og fin.

Prøv å sette output signalet?

Eller har du funnet en ny udokumentert feature? Aka bugs....

Ingenting jeg klarer gjøre for å få teksten til normal størrelse. Ikke at det er noe plage egentlig, menyteksten er bare litt større, that's it. Har ingen andre problemer.

technofranki

Medlem
14 Jan 2008
473
0
0
frankeivind.net
Fade skrev:
Fikser de ikke feilen vil de miste flere kunder og som kjent så sprer rykter seg fort så de vil få ferre nye kunder også etterhvert.

Oppfordrer alle som har feil med Grundig-boksen å sende både Grundig (norge@grundig.com) og RiksTV (post@rikstv.no) en epost med liste over feilene.

Har du blogg, skriv gjerne et innlegg om problemene dine med boksen (da dukker det opp når folk søker på Google om infomarsjon). Det har jeg gjort. Jeg postet link til dette innlegget på RiksTV sin facebook-side. Denne liken er nå fjernet.

Fade skrev:
Litt for amatørmessig å ikke teste denne firmwaren bedre før de sender den ut.
De har jo testet den i et halvt år her i Oslo-området, da. Men har ikke hørt på alle oss som har hatt problemer. For alle feilene er der ennå.

rogero

Medlem
2 Jul 2007
378
0
0
Har skjedd her å. Virker som den lever sitt eget liv til tider. Etter over 2 år på markedet,å så langt har det jo blitt verre. Dette klarer de åpenbart ikke å fikse ,så er nok bare å vente til det kommer bedre alternativ. Selv venter jeg på TV over superbredbånd fra Telenor som skulle komme i løpet av året.

halvnakke

Medlem
27 Nov 2007
506
0
16
crs skrev:
Har det kommet en ny oppdatering til 8860 i det siste eller?

Skulle ikke overraske meg om det har , i dag på jobb pausa jeg det jeg så på , da jeg faktisk må jobbe innimellom , styrte på for å rekke tilbake innen en time , mener at den forc'a playback da , når jeg kom tilbake i dag registrerte jeg at boksen stod på pause etter 1 time og 8 minutt , dette var nytt for meg.
Skal legges til at vi er 6-8mann på ila et døgn , mulig noen andre har knota med noe.

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
technofranki skrev:
Oppfordrer alle som har feil med Grundig-boksen å sende både Grundig (norge@grundig.com) og RiksTV (post@rikstv.no) en epost med liste over feilene.

Det er herved gjort, selv om jeg ikke er rammet av de alvorligste feil. Pinlig å levere slik kvalitet etter 2 år i utvikling. Som sagt, hadde jeg ikke hørt mye rart om canal digital boksene så hadde jeg byttet.

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
boogerman skrev:
Noen av dere som har det problemet at opptaket ikke slutter?'
Har noen ting som har stått på opptak i over 40 timer før jeg oppdaget det og fikk stoppet det.
Skjedd flere ganger.
koselig

Ikke skjedd her, enda ihvertfall. Betyr ikke at det ikke kommer til å skje, for hvem vet hva den finner på i fremtiden.

Er vel ikke superoptimist at det kommer løsning fra Grundig/RiksTV.

bortebom

Medlem
6 Mai 2011
156
0
0
Ny oppdatering i det siste til PVR 8860?

Svar: Nei.
Ingen oppdatering etter primo mai 2011.
Siste versjon er altså fortsatt 396.
Kilde: Riks-TV kundesenter.

TytnII

Medlem
10 Okt 2007
144
0
0
Det var bedre ja! Grundig ville ha det til at dette lå under Meny / Opptak, og der surret jeg rundt uten å komme noe nærmere...

takker !

olderic

Medlem
21 Mai 2009
120
0
0
jorundtm skrev:
Så er det bare å finne ut hvordan man får sett på det RiksTV fyller disken med....det står jo ikke en dritt om VOD på hjemmesiden deres ... et merkelig firma

11 Aug 2008
42
0
0
Tuneren funker ok her.

Jeg skal ikke ødelegge klagene deres.
Har derfor slettet mine uttrykk om positive opplevelser og tips skrevet i denne meldingen før i dag, hvorfor jeg tror at tuneren er ok her!!
Jeg tror ikke at Rikstv og Grundig er obs på mine erfaringer, hvorfor ting ikke virker for alle.

Dette var da bare et innspill i å forklare at her fungerer tuneren bra for oss.
Vi kan da ikke være de eneste som er fornøyd?

Og jeg er ingen "figur" - har tross alt 4 abb. jeg betaler for her, så vær du trygg på at jeg er kritisk som forbruker.

Har tidligere hatt fulle abb. pakker hos Viasat og Canal Digital via parabol, uten å være fornøyd der.
Mye kluss med dårlig signal og veldig overpriset.

Se "Mix" sine kommentarer lenger ned, da dette innlegget er endret flere ganger.

deckarep

Medlem
2 Aug 2009
270
0
16
Mics skrev:
Ikke skjedd her, enda ihvertfall. Betyr ikke at det ikke kommer til å skje, for hvem vet hva den finner på i fremtiden.

Er vel ikke superoptimist at det kommer løsning fra Grundig/RiksTV.

Det tror jeg du har rett i!

Grundig og RiksTV gir fullstendig blaffen i kundene, etter at produktet er kjøpt og betalt.

Selv har jeg "slaktet" min, men mine foreldre har fremdeles "søppelet fra Grundig" ( aka 8860) og den lever sitt eget syke, syke liv. Noen burde kanskje gi den en kule, og la den gå til den evige digitale søppeldynga.

Deck

8 Mai 2011
12
0
0
halvnakke skrev:
Skulle ikke overraske meg om det har , i dag på jobb pausa jeg det jeg så på , da jeg faktisk må jobbe innimellom , styrte på for å rekke tilbake innen en time , mener at den forc'a playback da , når jeg kom tilbake i dag registrerte jeg at boksen stod på pause etter 1 time og 8 minutt , dette var nytt for meg.
Skal legges til at vi er 6-8mann på ila et døgn , mulig noen andre har knota med noe.
Sikkert noen som har endra innstillingene for hvor lenge timeshift kan lagre.

pctv

Medlem
19 Feb 2009
21
0
0
Nå har jeg ikke lenger hakking i bildet ved vanlig live tvtitting.
Hakkingen ser ut til å ha blitt erstattet med mosaikk i deler av bildet.

Totalopplevelsen er blitt bedre da hakkingen var irriterende, men mosaikk (digital støy) gjør at det fortsatt ikke er helt perfekt.

(Har ikke fått sjekket hvordan det blir på opptak enda).

RiksTVteknisk

Medlem
25 Nov 2009
120
0
0
www.RiksTV.no
VOD og ny software.

Hei alle AV-forumbrukere.

Software lanseringen som pågår i Oslo regionen for tiden er et pilotprosjekt for å se hvordan denne softwaren fungerer ute i felt.

Som en del av denne piloten så rekruterer vi endel brukere som får opptil 3 måneder gratis abonnement på VOD tjenesten vår, mot at de er med på en spørreundersøkelse. Hvis du har fått ny software og har lyst til å være med på denne undersøkelsen så kan du ta kontakt med vår kundeservice på 09595.

Mvh

RiksTV