Hakket opptak på Grundig 8860

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
Jeg forventer meg egentlig ikke noe svar fra Grundig for kundeservicen der stinker. Jeg sendte dem en mail 28. September da harddisken på min DTR-8860 tok kvelden, plutselig var alle opptakene borte :evil: Jeg har enda ikke fått noen tilbakemelding fra Grundig (elendig kundeoppfølging). Jeg tok kontakt med Expert der jeg kjøpte boksen og fikk beskjed at jeg skulle ta med meg boksen så skulle de sende den inn og bytte harddisk på den. Droppa av boksa og fikk en låneboks med meg. Fikk beskjed at det ville normalt ta 2-3 uker før jeg fikk den i retur og var jeg maks uheldig kunne det ta opp til 5 uker. Etter 8(!!) uker hadde jeg fortsatt ikke fått PVR'en i retur! Jeg ringte Expert en gang i uken for å sjekke, men de fikk lite informasjon selv hva som var status. Til slutt ringte Expert og sa de ville gi meg en ny boks siden Grundig ikke svarte på når jeg ville få boksen tilbake. Bra av Expert, men veeeeeeeldig dårlig av Grundig.

Jeg har trodd at Grundig skulle være et solid selskap, men med den behandlingen jeg har fått derfra kommer jeg aldri til å kjøpe et produkt merket med Grundig mer...og jeg kommer ikke til å anbefale noen andre det heller...

torlight

Medlem
1 Okt 2009
126
0
0
zeast skrev:
Tror hardisken var gåen på min. Jeg fikk mast meg til en ny pvr. Denne funket bedre uten hakking på opptak.

Altså, ved mye hakking i opptakene så bytt hardisk eller lever inn boksen. Får å ha pvr i reparasjonstiden så anbefales å kjøpe ny som du returnerer etter tredve dager, om de ikke får låne en pvr.

Jeg kjøpte min på nettet, så jeg venter på fraktseddelen for å få den returnert osv. I mellomtiden bruker jeg den alle første Grundig 8720 mottakeren, uten verken PVR eller timeshift. Jeg er bare glad at jeg ikke ga den bort. Med gammel VHS-opptaker kan jeg i det minst ta opp de alle viktigste programmene (så lenge jeg husker å sette boksen på rett kanal)... :(

olderic

Medlem
21 Mai 2009
120
0
0
Etter oppdatering.... nå fungerer faktisk canal_skifte... ingen hopping over canaler...av en eller annen grunn viser forsterkeren (Yamaha_DSP_Z7) via HDMI at lyden er i format DTS_5.1.... men kun lyd i Front_Høytalerene... ved canalbytte er det litt knitring i høytalerne (viser PCM de første sekundene)...meny´ne funker greit nok...oppsett av LAN gikk smertefritt (hva nå enn den kan brukes til)... VOD knappen er aktivert og VOD menyene kom opp... får se om det blir latet ned noen demoer i løpet av natten....serieopptak ser ut som å funke....og ikke minst muligheten for å kunne ta opp 2 kanaler samtidig.... så hittil ser det brukbart ut... kanskje ventingen ikke har vært helt forgjeves ? he he og ikke minst setter en oppløsningen til 720P... ser det ut som om den holder seg der :-D

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
Kanskje en artikkel på fremsiden av noen nettaviser ville få Grundig til å sette fokus på dette? Kjenner flere som er skribenter for en del større IT-nettsteder.
grundig sier selv at det er "et fåtall" som har problemer, men jeg tror det er store mørketall som skjuler de som ikke sier fra. Har de vært i kontakt med kundeservicen til Grundig har de vel gitt opp håpet på å få noe svar uansett.

Nytt slagord for Grundig?
Kjøp hos oss så blir du Grundig lurt!

...Sitter og ser på opptak nå og det går maks 8 sekunder mellom hver "feilgrafikkbølge" kommer, BLIR SÅ IRRITERT!

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
Fikk svar fra RiksTV og for å oppsummere:

Boksen er ikke flink nok til å si ifra om det er (eller den tror det er) konflikter på opptak - da legger den inn reprisen av programmet som opptak. Skeptisk, ikke helt sikker på om det er det jeg opplever av og til.
Anbefaler timer opptak for å være sikker.

Det er skrevet også her om å sette 720p og skru av Digital teksttv (applikasjon autostart)

Anbefaler 10-15% ledig diskplass

Ingen dato for en bedre programvare.

Det var vel i det store og hele, en måned gratis RiksTV dog.

bortebom

Medlem
6 Mai 2011
156
0
0
Svart hav

I går skulle jeg se 3 påfølgende tv-programmer, serieopptak fra samme tv-kanal. De 2 første var ok, det tredje var - helt svart.
SVART.
Ikke en antydning til noe annet i hele programmets lengde.

Jeg blir så inderlig lei når man ikke får den varen man betaler for.
Nok en gang!!!

spacemonster

Medlem
29 Mai 2009
3
0
0
I går tok jeg feks opp "Ut i våre hage 2", men slutten ble avkappet, kanskje fem minutter for tidlig. Er oppdateringen kommet som gjelder programmerte opptak via EPG? Evt. når kommer dette?

ArcticOC

Medlem
5 Feb 2008
282
0
0
torlight skrev:
Så flott for dere som har fått oppdateringen!! Jeg selv venter spent på når det endelig skjer for resten av landet!
Ja man får smøre seg med tålmodighet, han fyren som reiser rundt med de 3 floppydiskene med softwareoppdateringer skal tross alt innom alle de 283 lokale basestasjonene her i landet fra Oslo til Nordkapp, tar ganske lang tid å kjøre innom alle og han må i tillegg vente på og sjekke at alle motakerne er slått av og står i standby før han kan oppdatere softwaren i byen eller tettstedet han besøker

technofranki

Medlem
14 Jan 2008
473
0
0
frankeivind.net
rogero skrev:
Ingen filmer hos meg på VOD. For et par dager siden var det en god del, men ingen i dag. Har vært en grundig jobb på oppdateringa..hehe
Jeg tror min boks har startet nedlastinga av filmene tre ganger allerede etter oppdateringa. Alle filmene har forsvunnet mellom hver nye nedlasting.

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
Jeg har gått nå over 3 måneder uten PVR... Den første jeg hadde funka fint til harddisken tok kvelden, men det tok 8 uker før Expert sa de ville gi meg en ny boks siden servicekontoret til Grundig ikke sendte den jeg hadde inne til bytting av harddisk tilbake. Fikk en ny boks, "oppdaterte" den med ny SW og da ble alt et mareritt. Tror det var noe galt med harddisken på den, kan ikke være sw alt som var feil på den. Leverte den inn hos Expert igjen og nå har jeg ventet i 5 uker til... Jeg har nå gått ca. 3 måneder uten TV, jeg må ha PVR for å få sett det jeg ønsker å se siden det går på tider som jeg ikke kan se på TV. JEg fikk også en mnd gratis RiksTV, men det er peanuts i forhold til alle problemene jeg har hatt.:twisted:

27 Mai 2005
1.951
0
0
Utover alle problemene som er nevnt tidligere, funker timeshift (pause i live sending) kun etter at jeg har trykket på INFO-knappen. Da fungerer det på kun den kanalen.

Trodde de skulle komme med nok en ny firmware?

Egentlig burde man gått samlet og krevd heving av kjøpet fordi boksen ikke leverer som lovet. Kunne sendt noe til Forbrukerrådet kanskje?

NRKmann

Medlem
23 Mai 2008
234
0
0
Humm. Kan du sjekke at du har siste SW versjon til PVRen? (gå til Meny, 5, 4, 2; skal stå versjon 51 i stedet for 44). I den gamle SW ble klokken i PVR'en feil over tid, slik at man kunne miste slutten av programmene. Hvis du trenger en oppgradering, husk å slå boksen av til Standby over natta.
Takk for tilbakemelding om det hjelper.

ecberg

Medlem
6 Aug 2009
315
0
0
Fikk mail fra Grundig i dag, usikkert når resten av landet får oppdateringen. :(
Hei Espen,

Beklager sen tilbakemelding.

Jeg kjenner ikke til hvor du bor, men i natt vil oppdateringen for DTR8860 bli tilgjengelig for store deler av Oslo og Akershus. Dersom du bor i ett av disse fylkene og får inn TV Follo i kanallisten ligger du innenfor dekningsområdet for mux 6 i Oslo og Akershus og vil få oppdateringen i løpet av natten til den 27/5. NB: Mottakeren må stå i stand-by for å kunne motta oppdateringen.

Håper du er innefor det området som dekker dette. Det er foreløpig ikke tatt stilling til når en landsdekkende oppdatering blir gjennomført, da dette bl.a. er avhengig av resultatet fra denne første utrullingen.

Wiker

Medlem
9 Des 2010
33
0
0
Min første post her, kun pga. problemet med siste software til denne boksen.:(
Detter er til å bannes over (og det har jeg allerede gjort). Liker ikke å bli påtvunget oppdateringer uten mulighet å styre dette selv. (Til og med Microsoft gjør ikke det - stort sett). Det burde være mulig å laste ned software (gammel versjon) og installere selv, samt å reservere seg mot automatisk oppdateringer.

Opplever de fleste problemene som er beskrevet her tidligere. Noen ting går raskere enn før, andre ting tregere. Virker som boksen henger seg opp av og til, og responderer ikke på fjernkontrollen på ~30 sek. Melding om at min HDCP-kompatible TV ikke er HDCP-kompatibil. Dette ser ut til å komme hvis TV og 8860 slås på i rask rekkefølge. Slår jeg først på TV og lar den få så pass tid på seg til at den begynner å lete etter signal, og så slår på 8860, da kommer ikke meldingen.

Alle disse småtingene er litt irriterende, men for så vidt til å leve med. Problemene med opptaklista derimot gjør boksen så å si ubrukelig slik det er nå. Programmerte opptak som flytter rundt på seg annen hver gang går inn i lista for å sjekke. Enkelt-opptak som likevel ser ut til å bli lagt inn som serie-opptak. Opptak som ikke blir tatt opp selv om alt ser bra ut. Osv. Noen få opptak går imidlertid smertefritt. Om det er enkelte kanaler som er mer problematisk enn andre har jeg ikke orka å sjekke. Det virket først som om det var sånn 50/50 om et opptak gikk som det skulle, men virker nå mer som 25/75 eller mindre.

Sendte en mail til RiksTV tidligere i dag, og håper alle andre gjør det samme. Tror ikke nødvendigvis de har opplevd noen flom av klager. Av de som har RiksTV så er det kanskje ikke så mange som har denne boksen. Dent er (var i hvertfall) den dyreste boksen. Av de som har 8860 så er det heller ikke alle som bruker opptak aktivt. Foreldrene mine har den, men tar sjeldent opp noe, og vil derfor ikke oppleve opptaks-problemene på lenge. Jeg derimot bruker opptakeren svært aktivt.

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
Nå funker det igjen :) :) Fikk ny boks i dag og den har følgende info:
MHP Versjon: 1.1.2 v2807_9
Hardware versjon: 180.176:75
Software versjon: 44
Applikasjon versjon: 1.4.2.13_28159

Altså en svært gammel versjon, men nå funker det slik det skal ser det ut som...
Håper ikke strømmen går slik at boksen blir oppdatert, jeg har gitt streng beskjed til alle i huset å ikke å skru av boksa. Får håpe jeg klarer å tviholde på den gamle versjonen før den blir oppdatert!!!!

27 Mai 2005
1.951
0
0
bortebom skrev:
I går skulle jeg se 3 påfølgende tv-programmer, serieopptak fra samme tv-kanal. De 2 første var ok, det tredje var - helt svart.
SVART.
Ikke en antydning til noe annet i hele programmets lengde.

Jeg blir så inderlig lei når man ikke får den varen man betaler for.
Nok en gang!!!

Det har svartnet for meg med denne boksen for lenge siden!

jorn

Medlem
22 Jan 2004
422
0
0
Noen som vet nårtid neste oppdatering i software kommer til 8860? Forsto det slik at det skal kommer mulighet for bl.a. å ta opp fra 2 kanaler samtidig?

olderic

Medlem
21 Mai 2009
120
0
0
ArcticOC skrev:
Ja man får smøre seg med tålmodighet, han fyren som reiser rundt med de 3 floppydiskene med softwareoppdateringer skal tross alt innom alle de 283 lokale basestasjonene her i landet fra Oslo til Nordkapp, tar ganske lang tid å kjøre innom alle og han må i tillegg vente på og sjekke at alle motakerne er slått av og står i standby før han kan oppdatere softwaren i byen eller tettstedet han besøker
Etter oppdateringen i går aktiverte jeg "VOD" funksjonen... i løpet av natten lå det 10 filmer nedlastet på harddisken.... ikke det at jeg har tenkt å abbonere.. men det ser ut som det funker