Hakket opptak på Grundig 8860

roarnico

Medlem
12 Apr 2005
48
0
0
rulow skrev:
Hei,
Selv har jeg nesten bare hatt problemer med 8860'n...

Opptil et par ganger for dag, låser hele boksen seg (bildet fryser, og strøm må taes ut), mens den andre ganger "booter"/restarter og går i test-modus, før bildet kommer tilbake av seg selv etter knappe 2-3 minutter.

Akkurat nå virker det som om boksen har trukket sitt siste sukk, etter at bildet frøs... nå står den bare og spinner i test-modus, samtidig med at jeg så vidt hører klikkingen fra harddisken.

Må innrømme at jeg er passe dritlei hele løsningen.

Hvordan gikk det med denne? Ser du har akkurat samme problem som meg..

Petol

Medlem
9 Feb 2010
129
0
0
Freakshow skrev:
PS: prøv VOD før du uttaler deg.

Hvorfor i all verden skal jeg prøve det før jeg utaler meg, blir tuneren raskere da og forsvinner alle feilen???
Jeg har da ikke påstått at VOD ikke fungerer.

optimizer

Medlem
1 Nov 2010
60
0
0
Se til EyeTV

Denne boksen blir jo verre og verre for hver oppdatering. Hva skal man med mulighet for opptak av to programmer, når det helt tilfeldig om boksen utfører opptakene eller ikke. Eller kanskje det menes "mulighet for opptak" i den forstand at det _kan hende_ at programmet blir tatt opp.

Denne boksen ble også markedsført med serieopptak på rikstv sine sider. For min del hadde garantien utløpt, før det kom softwareoppdatering med serieopptak!

Jeg hadde mye bedre funksjonalitet (og stabilitet) på min 6 år gamle analoge harddiskopptaker fra Panasonic, til halve prisen.

Jeg føler meg Grundig lurt.

Grundig: Sjekk ut EyeTV-softwaren og bli inspirert. Eller kanskje dere skulle tvinge sjefene på utviklingsavdelingen til å faktisk bruke DTR 8860.

bortebom

Medlem
6 Mai 2011
156
0
0
Mics skrev:
Jeg har nå byttet til en annen antenne og det kan virke som det har gjort mye for signalet. Nå ligger signalet jevnt på alle kanaler på "passe" og 100% på kvalitet.

Kan du si hva den nye gode antennen din heter?

TytnII

Medlem
10 Okt 2007
144
0
0
viktil skrev:
Jeg ringte til Grundig om dette problemet første gang i oktober i 2008. Terminen for oppgradering ble den gang oppgitt til "om en 2 - 3 uker".
Terminen har etter dette stadig blitt utsatt. Midt i januar 2009 ble det sagt at oppgradering skulle komme i løpet av januar.
I dag, 09.02.09 oppgir Grundig at oppgraderingen er klar primo mars (2009 !)

Viktil

Takk for at du henger på dem! En annen irriterende ting er at det ikke går å framprogramere for mer en inneværende uke. Og at opptakene som oftest starter litt for sent, slik at en går glipp av begynnelsen på programmet. I det hele tatt en mangelfull release, som Grundig burde ha tatt mål av seg til å fixe asap.

Hvilket nr ringer du / hvem snakker du med? Vi er flere som kan sørge for å holde saken varm hos dem..

rulow

Medlem
19 Nov 2009
9
0
0
Ang 8860

Hei, Roarnico:)
Det løste seg etterhvert... Sendte boksen til Dalens Elektroverksted, og etter en del liggetid der og en del mailer med påfølgende purringer fra meg, konstaterte de at boksen var defekt og ikke lot seg fikse. De skulle kreditere selger, som igjen skulle sende meg en ny.
Den nye boksen bestilte jeg fra Grundig direkte, da min leverandør hadde sluttet med Grundig-produkter.

Den nye har fungert godt, uten nevneverdige problemer med tanke på frysing/låsing/rebooting... Men også jeg venter på de oppdateringene som har vært lovet siden "tidenes morgen"... Elendig av konstellasjonen Grundig/RiksTV! Hvem som er skyldig/har feil, er jeg revnende likegyldig til! Vi har et produkt som ikke svarer til de forventningene som har vært gitt!

Jeg bor i Møre og Romsdal, og siden den nevnte oppdateringen begynner i Oslo... Ja, da kommer den vel hit rundt 2013, eller??

Freakshow

Medlem
1 Des 2010
114
0
0
Petol skrev:
Hvorfor i all verden skal jeg prøve det før jeg utaler meg, blir tuneren raskere da og forsvinner alle feilen???
Jeg har da ikke påstått at VOD ikke fungerer.
Nei, du har påstått at VOD vil fungere. :p

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
Jeg går og venter på svar fra Expert igjen, leverte inn boksa en gang til... Den første gikk harddisken på og det tok så lang tid for serviceverkstedet å sende den tilbake at Expert ga meg en ny... Denne ble ubrukelig etter oppdateringen, men nå mener jeg at harddisken ikke var god på den jeg fikk da... Sitter med en yallabingoboks fra Sagem som er uten opptaksmulighet. :twisted:

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
bortebom skrev:
Kan du si hva den nye gode antennen din heter?

Det var en 27 elements antenne fra Clas, 38-3679.
Jeg koblet en 25 meter lang kabel og en enkel antennekontakt direkte i PVR.
Jeg monterte denne i et kott i 2etg, direksjon mot sender (synlig fra vindu i naborommet, antenna er i et lukket rom). Lang avstand, rundt 10km i luftlinje. Montert med et veggfeste og på en trepinne i kottet.

Akkurat passe signal og stabilt over de fleste frekvenser. Hadde håpet å unngå å sette den ut. Ser ut som jeg slipper det nå.

Har prøvd en innendørs antenne, 38-1567, nesten tilsvarende plassering, gir bedre signal - dog ikke over alle frekvenser. Discovery / TV3 frekvensen var ikke mulig å få noe sebart signal på. Resten bra med den gamle.

viktil

Medlem
18 Okt 2008
36
0
0
Grundig 8860 - Hakkede opptak

Hei !
Jeg ringer 64 87 82 62. Du vår flere automatiske valg: 1, 2, 3 osv. for forskjellige avdelinger.
Ikke velg Service, da blir du satt over til en servicebedrift på Dalen. Han jeg har snakket med heter Per Elgsjø. Jeg huskere ikke hvilke siffere jeg valgte, men er man irritert nok virker metoden "Cut and try" hvis man har tolmodighet nok.

Viktil

bortebom

Medlem
6 Mai 2011
156
0
0
SAMSUNG på vei inn ...?

Grundig på vei ut?
Ser av Riks-TV's siste annonsering i Expert-avisen at man nå promoterer mottakere av fabrikat Samsung. At annonseringen fremhever Samsung kan jeg ikke huske å ha sett tidligere - bare Grundig sine. DTB-H380Z er typenavnet. Samsungboksen har ikke minnepinne (opptaksbuffer), ikke digital TTV og ikke "Alltid underholdning" (NB!!).

Hm ... hva kan dette tyde på?

Kanskje det bare er en måte å møte priskrigen fra Canal Digital og Viasat - begge har jo i det siste gjort hva de kan for å overgå RTV's tilbud om "samme pris for tv i 4 rom"... og Samsung-boksen er nok billigere å gi bort enn Grundigs.

Noen Samsung PVR er ikke å finne på RTV-hjemmesiden.

pctv

Medlem
19 Feb 2009
21
0
0
Hei

Har også problem med min Grundig PVR for bakkenett som jeg kjøpte hos Lefdahl høsten 2008. Betalte 4000,-.
Problemet er det samme som nevnt av andre at tv-titting og opptak hakker.
Har ikke funnet ut av problemet.

Når jeg opplever hakking pleier jeg å sjekke i systeminformasjonen for de 2 tunerne hva styrke og kvalitet er.
Har alltid 100 % i styrke og ca 60 % på signalkvalitet.
Så jeg skjønner ikke hvorfor opptak og tv-titting skal hakke.

Lurte først på om boksen ikke hadde nok "kraft" til å behandle signaler på 2 tunere simultant, da det av og til så ut til å hakke mer under opptak.

Vurderte sterkt å gå over til parabol, men hvis Grundig har bekreftet at det er en feil i software, så høres alt så mye bedre ut...:?

olderic

Medlem
21 Mai 2009
120
0
0
rogero skrev:
Hva Skjer Med Oppdateringen Riks-tv Og Grundig???????????????
En kan jo bli Grundig lei av mindre :twisted: .... det kommer jo flere betalingskanaler på RiksTv rundt 1.Juni.... er nok det som prioriteres... de gir vel blaffen i de få som har kastet bor 3000 på en PVR :-D

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
optimizer skrev:
Eller kanskje dere skulle tvinge sjefene på utviklingsavdelingen til å faktisk bruke DTR 8860.

Det blir vel nesten som t-bane sjefen i Oslo som tok taxi til Holmenkollen ...
Kan ikke stole på eget produkt....

Skjer ofte når jeg setter på opptak så kommer det ikke inn i opptakslista.
Viser opptak i epg. Sletter fra epg og legger til på nytt, da kommer den - nesten hver gang.

Før kunne man stole på de opptak man satte på, nå har det skjedd for mye rart at jeg gjør det.

olderic

Medlem
21 Mai 2009
120
0
0
Vurderer å kjøpe en Dreambox 8000 PVR med inkludert bakkenett tuner... noen her som har prøvd ? Grundig PVR´n blir lagt ut på salg billig 8)

viktil

Medlem
18 Okt 2008
36
0
0
Grundig 8860 - Hakkede opptak

Jeg vet ikke om tør bruke så strekt ord som "bekrefte", men saksbearbeideren hos Grundig i Norge sier at problemet vil bli løst ved en oppgradering av software".

Viktil