Hakket opptak på Grundig 8860

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
Nei dette begynner å bli irriterende.

Jeg setter opptak av Hotell Cæsar på tv 2 på opptak, kl 1930. Imorgen f.eks.
Det blir opptakssymbol på programmet men også det kl 18...
Går jeg inn i lista så vises ikke det kl 1930.

Nå skal det sies at dette har vært på serieopptak, jeg har vel også vært innom repeterende opptak på den tiden. Det skal være fjernet men det virker ikke slik.

Så mange opptak mista denne uka og sure blikk fra fruen...

Har til og med prøvd fabrikkrestart - som ventet - lite forbedringer.

Nei, synd CD ikke har Tivo dekoderen klar før slutten av 2011.

Skal og sende tv2 hjelper deg en mail

pettergulbra

Medlem
5 Jan 2007
499
1
18
Sorry for to TTer, men det satt.. Hehe

Dere kan gjerne diskutere CD her, skjønner at dere vil tilbake..

Men ta det gjerne et annet sted, der dere som er int i CD kan diskutere det.
Ser ikke problemet med og lage en ny tråd for dette.

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
olderic skrev:
PVR mottaker fra Grundig med følgende funksjoner etter en planlagt SW oppdatering vinteren 2009/2010:

Er jo lang vinter i Norge vetdu, varer godt ut i juni....

Er nok ikke håp å få dette på plass før ferien er over. Da er det vel snart 1 år siden jeg kjøpte boksen med lovnad om funksjonene.

Aldri mer Grundig ihvertfall, funksjonene må være på plass før man kjøper

Freakshow

Medlem
1 Des 2010
114
0
0
ecberg skrev:
Jeg sendte mail til grundig med cc til adm. dir. i riks-tv, ble ringt fra kundesenteret ganske raskt. Riks-TV er helt enig i at dette er en flopp og at den aldri burde blitt sluppet, de har tatt dette videre med Grundig. Denne gangen er feilene så kritiske at de må bli rettet raskt, var vist flere tilfeller der dekoderne ikke hadde bootet etter oppdateringen også.

Vi får se, er til syvende og sist ikke Riks-TV som er synderen, men Grundig. Selv om den testingen Riks-TV har gjort virker veldig dårlig.
Det stemmer. Det hørt at det har vært tilfeller av det meste mellom himmel og jord når det kommer til den oppdateringen der. Men noen ganger hjelper en fabrikkinstilling på noen av problemene så vidt jeg forstår.

Laila61

Medlem
17 Feb 2011
27
0
0
Har også prøvd denne

boogerman skrev:
Var på fest med en elkjøp ansatt da jeg nevnte at dekoderen min var ekkel etter software oppdateringen. han videresendte meg en mail han fikk med Grundig for å "fikse det". Har ikke prøvd prosedyren enda, men har mine tvil:

Hei Michael,

Oversender som avtalt en resettingsprosedyre som du kan ha glede av når det kommer kunder som opplever feil på DTR8860. Det kan være greit å bruke denne som en standard resetting for alle typer feil før du eventuelt sender den inn til verksted.

DTR 8860 PVR
- Trekk ut antennekoplingen og strømpluggen i ca 10 min.
- Sett deretter inn strømpluggen, ikke antennekoplingen.
- La mottakeren stå på med strøm i 3-4 timer.
- Gjennomfør deretter ”Fabrikkinnstilling” på menyen ”Installasjon”, uten at antennen er tilkoplet.
- Merk at under ”Klargjør harddisk” skal det stå ”Nei” dersom du ikke vil slette innholdet på hard disken (Pin kode er 1234, hvis den ikke er endret)
- Sett inn antennekontakten og innstaller kanalene på nytt. Husk at hvis man ikke har ”Aktiv antenne” så skal det stå ”Nei”.

Mottakeren fungerer igjen som normalt.

- NB husk å sette mottakeren i ”Stand By” når den ikke er i bruk, for å sikre mest mulig stabil drift og alltid oppdatert software.

Håper dette var grei informasjon og at dere får nytte av den dersom det dukker opp kunder med feil på mottakeren sin.
Med vennlig hilsen
Kjetil Mikkelborg
Sales- and Marketing coordinator
GRUNDIG Nordic No A/S

Fikk denne oppskriften fra Grundig da min dekoder ikke ville oppdatere til den nye programvaren i desember. Det hjalp med å få oppdatert.
Men det er ingen forbedringer i forhold til alle de feilene som er rapportert her, som jeg også sliter med.
Grundig har også prøvd seg med at det er noe galt med den dekoderen jeg har. Men jeg hadde en type problemer med den gamle programvaren og nå har jeg helt andre problemer med den nye. Så det er helt klart programvaren som er problemet, ikke hardwaren.

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
Enig at det er litt ut av tråden, men tråden startet med Hakket opptak på Grundig for en god stund tilbake. Har vel også kommet langt fra stammen der også. Selv om det er problemrelatert.

For å komme tilbake til boksen. Mine kommentarer rundt ny SW.

Raskhet ved å skifte kanaler - veldig varierende hastighet. Noen ganger er den ulidelig treig. Jeg hører HD går for fullt når den henger. Kan det være at når fyllingsgraden øker så går også hastigheten litt ned. Dermed tar det også lenger tid. 500GB SSD gjør vel susen men et mer økonomisk alternativ ville kanskje ha vært en Western Digital AV-GP 1TB, beregnet på 24x7 drift.

Opptak - Ser ut som den tar opp flere serieopptak enn før, vanskelig å si om den faktisk tar opp alt. Foreløpig velger jeg å ta opp kritiske program med timer.

EPG - noen ganger sliter den veldig med informasjon, kan være dårlig signal som gjør at den ikke har fått hentet alt. Ikke noe jeg kan reprodusere

Hakket signal - som noen har rapportert så hakker det litt innimellom. Det har det gjort før hos meg også, er litt på grensen av signal (har signalforsterker)

Eller er nok boksen noen år gammel mtp HW så den yter nok på grensen vil jeg anta. Disk som begynner å bli noen år, kanskje defekte blokker etc gjør at ting også kan relateres dit.

Petol

Medlem
9 Feb 2010
129
0
0
Fikk mail fra Grundig i dag, der de sier de vil begynne oppdateringen i Oslo i mai, så vil resten av landet bli tatt fortløpende.

Mix

Medlem
7 Des 2010
111
0
0
Freakshow skrev:
Men noen ganger hjelper en fabrikkinstilling på noen av problemene så vidt jeg forstår.
Fabrikkinnstilling har ikke hjulpet med noe som helst som jeg kan se.
Hva skulle det hjelpe mot ?

Bretsern

Medlem
7 Jan 2011
6
0
0
rapp skrev:
Har RiksTV lagt ut en ny software-oppdatering for denne boksen nå?

Min har i hvertfall tatt helt kvelden siden i går. Den bråker og har seg, men kommer ikke lenger enn til tESt, før den går helt i svart :(

Samme problem har jeg på min boks, men dette skjedde i januar. Etter en del mail til RiksTV og Grundig ble konklusjonen att boksen måtte inn til rep. Garantien har gått ut, men jeg leverte den til Siba der jeg har kjøpt den og påberopte meg reklamasjon. Har fortsatt ikke fått den igjen, men forhåpentligvis til uka, så får vi se om det ble kostnadsfritt.:|

JoFa1960

Medlem
21 Jan 2009
93
0
0
bortebom skrev:
I tilfelle det skulle være flere som irriterer seg en smule over akkurat dette: Sist vinter mistet CD flere titusen kunder pga. eksepsjonelt store PVR-problemer etter at man la om oparativsystemet til Linux på den begredelige Sagem-boksen. Disse kundene flyktet hodestups over til Riks-TV (man vil jo gjerne fortsatt kunne se TV).
Mange av oss som ble RTV-kunder ufrivillig sitter nå og venter på at CD skal få orden på sitt PVR-tilbud. En ny PVR-løsning skal lanseres 1. sept. for parabolkundene hos CD. Det viser seg nå at denne PVR'en er av samme fabrikat som RTV-PVR'en, nemlig ABD. Når en mengde RTV-kunder har opplevd tildels store problemer med sin Grundig 8860 (ADB, altså) etter at RTV slapp løs sitt VOD-tilbud på kundene i desember, har mange av oss skjønt at veien tilbake til CD kanskje er kortere enn vi trodde for kort tid siden - men en viss usikkerhet brer seg likevel nettopp pga. at vi her altså snakker om samme boksen (riktignok med annen software). For oss CD-flyktninger som har søkt asyl i RTV-tilbudet er det følgelig svært interessant at CD i 2012 vil kunne tilby verdens desidert beste PVR-løsning: TiVo.
Derfor havnet alt dette i denne tråden, mange har åpenbart skjønt dette og kjent seg igjen i problemstillingen.

PS Viasatt staves forresten Viasat...
Det sitter langt inne skjønner jeg????

TytnII

Medlem
10 Okt 2007
144
0
0
Petol skrev:
Fikk mail fra Grundig i dag, der de sier de vil begynne oppdateringen i Oslo i mai, så vil resten av landet bli tatt fortløpende.

Det er vel ingen her som har noen tro på dette. Grundig har mistet enhver troverdighet for lenge lenge siden. Jeg har avskrevet dette produktet som en feilinvestering for lenge siden, og kommer aldri noensinne til å kjøpe et Grundig produkt igjen.

technofranki

Medlem
14 Jan 2008
473
0
0
frankeivind.net
Jeg ser mange sliter med det samme som meg.

Det som irriterer meg med denne oppdateringen, er at det ikke er en oppdatering i det hele tatt. Dvs. hele landet har nå fått tilgang til serieopptak og VOD-tjenesten, og en hel rekke bugs.

I juni sendte jeg to mail til Grundig om at jeg får en feilmelding om at min HDTV ikke er HDCP-kompatibel (noe den faktisk er), noen programmer legger seg som 'Ukjent' når jeg bruker EPG i opptakslisten. Får beskjed om at to parralelle opptak finner sted, selv om opptakene det refereres til godt kan være på forskjellige dager. Samt at boksen var blitt litt tregere.

Oppdateringa som kom nettopp, rettet ikke på noen av disse feilene. I steden for har feilene blitt tilgjengelig for alle. Så hva Grundig har holdt på med siden de slapp beta (eller hva man skal kalle det) av denne oppdateringen i mai her i Oslo-området, vet jeg ikke. Men noen forbedring har jeg ikke sett.

Når det gjelder tregheten, så er nok ikke hardwaren i boksen god for mer. Dette er hva jeg fikk til svar om akkurat det spørsmålet:

Det med at mottakeren går tregere har vi også hørt fra andre brukere og skyldes bl.a. tillegg av ny funksjonalitet som serieopptak, dynamisk EPG oppdatering og Alltid Underholdning. ADB har gjort en jobb på programvare arkitekturen dette da det tidlig ble oppdaget at performance på mottakeren kom til å bli for dårlig slik arkitekturen var i utgangspunktet. Jeg tror derfor at det er vanskelig å optimalisere performance noe mer med den hardware som er til rådighet med mindre man finner en feil som er relatert til dette.

tt85

Medlem
30 Sep 2010
225
0
0
Mics Opptak - Ser ut som den tar opp flere serieopptak enn før skrev:
Serieopptak fungere bedre..men det hender fortsatt at den ikke tar opp det jeg har satt på serieopptak..Bruker timer etter at jeg fant ut det jeg og..Skulle ta opp supernatural på FEM...det ville den ikke være med på....

jaja..hva skal man si ?..kan jo ikke bli sint heller...bare veldig veldig skuffet..!!!!!

ecberg

Medlem
6 Aug 2009
315
0
0
Petol skrev:

I følge Riks-TV så er dette tull, software oppdateringer blir rullet ut over hele landet samtidlig. Jeg trodde også tidligere at det ble tatt fylke for fylke, men det ble tilbakevist.

Freakshow

Medlem
1 Des 2010
114
0
0
Mix skrev:
Fabrikkinnstilling har ikke hjulpet med noe som helst som jeg kan se.
Hva skulle det hjelpe mot ?
Uten at jeg vet nøyaktig hvorfor, så hjelper en fabrikkinstilling noen med noen feil. Sier ikke på langt nær at det hjelper deg, men løser det noen problemer så er det i alle fall bedre enn ingenting, eller?

Mics

Medlem
7 Sep 2009
348
0
0
Spekulasjoner.....

Grunnen til at man opplever ny boks når man skifter disk kan jeg tenke meg kan være noe av følgende:
  • Ved skifte av kanaler, man skal slette det gamle timeshift bufferet. Det tar tid med treigere disk.
  • EPG treighet, mye av det samme
  • Man får faktisk slettet ALT av gammel programinformasjon, serieopptak og annet dill man har gjort. Fabrikkinstilling uten å slette disken gjør ikke det. Jeg beholdte mine gamle serieopptak og dill (som var en del av problemet mitt)

Har hørt litt på boksen i helga og disken knatrer bra når man skifter kanaler.

Vet ikke om det kan være noe av grunnen?

Dårlig software er uansett primær årsak, samt underspekket HW.

zeast

Medlem
26 Des 2006
430
0
16
JoFa1960 skrev:
Det sitter langt inne skjønner jeg????

Selv synes jeg dette innlegget er på sin plass her inne. Det er mange som gjerne vil gå over til andre leverandører men man kan lure på vitsen når produsenten av møkkaboksen er den samme.

For min del så fikk jeg ny pvr etter flere års frustrasjon. Den begynte å hakke veldig og tror det var HD som var gått. Først ville butikken sende den inn men så dro jeg hele leksa og ringte Grundig som ordnet at jeg fikk ny. Problemet med hakkingen ble løst. Etter det siste softwareslippet funker den så og si perfekt. Noe treg fra tid til annen og kun hoppet over ett opptak av Lewis. Bruker timeropptak på de viktigste. Jeg er nå stort sett fornøyd med boksen. Men det jeg ville si var at Grundig sa innmaten i boksen ikke var av beste sort og at den nye også ville ha sine begrensinger. Så da kan man jo tenke hva man vil om ADB.

happymeal

Medlem
17 Okt 2006
384
0
0
RiksTV + Grundig = Svindlere

Jeg har takket for meg som RiksTV-kunde, men følger med her likevel.

Mix

Medlem
7 Des 2010
111
0
0
technofranki skrev:
I juni sendte jeg to mail til Grundig om at jeg får en feilmelding om at min HDTV ikke er HDCP-kompatibel (noe den faktisk er),
Jepp, jeg har også fått den feilmeldingen etter oppgraderingen, så du er nok ikke alene.
Nei dette var elendige greier.
Har også hatt en mistanke om at hardware er tynt langt over grensen på denne boksen.
Jeg lurer på hva RiksTV har tenkt å gjøre med dette ?
Dette holder kort og godt ikke !!