Hakket opptak på Grundig 8860

jarledb

Medlem
11 Jan 2007
28
0
0
www.tryggogsikker.no
RiksTV, dette er gode argumenter. MEN, kan du forklare hvorfor dette tar så lang tid? Hva er det som gjør at en oppdatering som har vært "varslet" i lang tid ikke blir ferdig?

En måned eller to forsinkelse har jeg ikke noe problem med å forstå, men vi snakker jo over ett år her.

Freakshow

Medlem
1 Des 2010
114
0
0
tt85 skrev:
cn 28-styrke 40- BER:0.0E0.holder seg stabilt hele tiden..
Det er på alle de fem kanalene? I så fall har du gode signaler, og ingenting burde hindre oppdateringen av Grundig boksen. Prøv standby i natt også, og eventuelt ring kundestøtte i morgen viss den ikke stemmer. Og ja, det var standby du gjør. (=

Den viser vell klokken i standby, så skulle vere enkelt å se.

LA5UGA

Medlem
3 Feb 2011
114
0
0
Det forklarer det jeg også har opplevd, Jeg har 2 grundig PVR, hvor den som sto på stuen ble satt i standby rundt middnatt, jeg er normalt ikke i seng før etter midnatt. Den startet oppdatering rett over 2400 og jeg kom ikke i seng før 0245 for jeg mått jo teste. Den andre PVR'en står på datterens soverom (9 år) og den havner i standby lenge før midnatt. Vi hadde denne med oss på Hyttetur i helgen og fikk inn svake signaler via en inneantenne. Natt til søndag skrudde jeg på og av rundt midnatt og etter litt så ble den oppgradert, så dårlige signaler er tydeligvis ingen unskyldning.
Jeg hadde først en misstanke om at mottakeren måtte stå på Mux1 siden datteren ser på og tar opp primert fra Disney kanalene, så jeg satt den på NRK1 rett før jeg fikk oppgraderingen i helgen.

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
Tror kanskje løsningen blir å si opp RiksTV, kjøre de gratiskanalene en får og så bruke Netflix i tillegg. Da sparer jeg 3600kr året og får egentlig nok kanaler...Netflix kom i siste oppdatering av SmartHUB og fungerer glimrende :)

RiksTVteknisk

Medlem
25 Nov 2009
120
0
0
www.RiksTV.no
jarledb skrev:
RiksTV, dette er gode argumenter. MEN, kan du forklare hvorfor dette tar så lang tid? Hva er det som gjør at en oppdatering som har vært "varslet" i lang tid ikke blir ferdig?

En måned eller to forsinkelse har jeg ikke noe problem med å forstå, men vi snakker jo over ett år her.

Hei.

Jeg er helt enig med dere alle i at dette har tatt alt for lang tid, og grunnen til at det har gjort det er at det er nok mange.

I utgangspunktet skulle det være en enkel jobb å få alle disse funksjonene inn i boksen iom at underlevrandøren til Grundig, de som faktisk lager både hardware og software, har alle disse nye funksjonene på en tilsvarende boks i Polen, hvor det tilsynelatende fungerer. Nå har det seg sånn at det er endel forskjeller på nettet i Polen og det som er her i Norge, så det har vist seg at det ikke er så enkelt som det i utganspunktet så ut til.

Vi hadde selv forhåpninger om å kunne sende ut denne softwaren allerede i første halvår i fjor, noe som ble kommunisert ut, og som senere har blitt endret pga forsinkinger i prosjektet - dette beklager vi sterkt, men vi er, som dere, avhengig av at underlevrandøren til Grundig leverer noe som fungerer. Vi er nå nærmere enn vi noengang har vært, men Grundig sliter akkurat nå med et par problemer, som har med vanlig TV titting å gjøre, som må løses før vi legger den ut. Det sitter som sagt ingeniører fra underlevrandøren til Grundig hos oss nå, og jeg håper at vi får en software snart som løser disse siste problemene, og jeg lover at så snart vi har en software som fungerer bra at alle dere der ute skal få denne. Er lei meg for at jeg ikke kan gi noe estimat på når det tidspuktet er, men håper i hvertfall det at vi oppdaterer dere litt her hjelper noe.

Til alle dere som synes at den tekniske informasjonen på webene våre er dårlig, så er dette noe det jobbes med. Vi på teknisk ønsker at dere skal få mer informasjon om hva det jobbes med til en hver tid.

ArcticOC

Medlem
5 Feb 2008
282
0
0
Stiane skrev:
Negatift:
- Når jentungen ser på NRKSuper (ch6) så går bildet over til "pausevisning" etter 10-15 minutter.. (pausevisning er det "stjernebildet" du får opp når eit opptak har blitt stoppet, pauset.. etter 15minutt....)
Dette har skjedd 3 ganger hittil i dag, ...... VELDIG irriterende.. Bugreport er levert så får håpe det kommer en kjapp fix (men tar vel ca 2 år tenker jeg)..
Jentungen min har også sett på NRKsuper (ch6) fra ca.kl.1500 helt til nå og hun har ikke støtt på samme problemet

Men du har nok rett, tar sin tid til de fikser bugs framover nå.. tipper de er så imponerte over seg selv at de tar en velfortjent ferie i 3mnd og at konsernsjefen også sponser et 4 ukers cruise i karibien før de i det hele tatt begynner å tenke på å lage en oppdatering ;-)

tt85

Medlem
30 Sep 2010
225
0
0
rogero skrev:
Skal teste dette, men fungerer VOD og på en slik HD?

Regner med det..den sto i er jo bare en vanlig ATA disk i..akurat det samme som står i vanlige pc'er--trykka på VOD Knappen og den var villig til og Legg inn VOD regner med at det ikke er noe problem':)

Petol

Medlem
9 Feb 2010
129
0
0
bortebom skrev:
Det er helt korrekt. Et godt tidspunkt for å sette den i StandBy er f.eks. kl. 00:05. Hos meg startet da autosøket kl 00:10. Resten gikk av seg selv, slik det skal gjøre.

Ang. Manuelt søk etter oppdatering så opplyser både R-TV og Grundig at denne funksjonen IKKE fungerer for PVR, kun mot vanlige digitalmottakere (uten PVR). Den burde selvsagt aldri ligget synlig i menyen for PVR-brukerne! Men det er nok valgt en lettvindt løsning her, noe som bidrar til å forvirre oss stakkars brukerne, som derfor helt uforskyldt kan komme i skade for å kaste bort mye tid på slike "øvelser".

Litt rart for da jeg oppgraderte til Beta versjonen som ble lagt ut i Oslo/Alershus for snart ett år siden, brukte jeg manuelt søk etter oppdatering, som da ble funnet og jeg ble spurt om jeg ville oppdatere.
Fungerte greit den gang.
I går natt kl 00.05 kjørte jeg først ett manuelt søk etter oppdatering og den fant ingenting, satte den så i standby og da ble den oppdatert rett etterpå.

Stiane

Medlem
3 Mar 2010
54
0
0
RiksTVteknisk skrev:
for din informasjon så åpnes LAN porten i den nye softwaren, uten at det gir deg noe mer funksjonalitet på digital teksttv, fordi,

Heisann, RiksTVteknisk!
Først, takk for ei god oppdatering på kva som skjer med denne firmwaren!

Men eg har eit spørsmål, eg siterer her at LAN porten kjem til å bli åpnet, har du detaljer på vilke funksjonaliteter dette vil gi?
- Uthenting / backup av ting som er blitt tatt opp?
- Og så eit ønske, WEB UI av 8860 med planlegging av opptak hadde vert genialt!

Mvh, Stian Espe.

rogero

Medlem
2 Jul 2007
378
0
0
Ok, kan jeg ruke en 1tb S-ata med 32mb buffer da eller? unnskyld at jeg maser men har ikke så god greie på dette

Fade

Medlem
26 Aug 2007
246
0
16
Petol skrev:
Litt rart for da jeg oppgraderte til Beta versjonen som ble lagt ut i Oslo/Alershus for snart ett år siden, brukte jeg manuelt søk etter oppdatering, som da ble funnet og jeg ble spurt om jeg ville oppdatere.
Fungerte greit den gang.
I går natt kl 00.05 kjørte jeg først ett manuelt søk etter oppdatering og den fant ingenting, satte den så i standby og da ble den oppdatert rett etterpå.

Jeg mener også at jeg har funnet ny software med manuelt søk og fikk spm. om jeg ville oppdatere...

RiksTVteknisk

Medlem
25 Nov 2009
120
0
0
www.RiksTV.no
Stiane skrev:
Heisann, RiksTVteknisk!
Først, takk for ei god oppdatering på kva som skjer med denne firmwaren!

Men eg har eit spørsmål, eg siterer her at LAN porten kjem til å bli åpnet, har du detaljer på vilke funksjonaliteter dette vil gi?
- Uthenting / backup av ting som er blitt tatt opp?
- Og så eit ønske, WEB UI av 8860 med planlegging av opptak hadde vert genialt!

Mvh, Stian Espe.

Hei Stian.

Enn så lenge så ligger det ingen funksjonalitet knyttet til LAN porten, hvilke funksjoner som de forskjellige boksene støtter er det produsenten selv som velger. Vi ser selvsagt også at en oppkobling mot WEB hvor du kan planlegge opptak via en PC eller mobiltelefon hadde vært svært bra, men når dette eventuelt vil bli mulig kan jeg ikke si noe om, siden det foreløpig ikke ligger inne i noe prosjekt. Disse spørsmålene går det fint ann å sende til Grundig, som forslag til forbedring.

Mvh

RiksTV

tt85

Medlem
30 Sep 2010
225
0
0
rogero skrev:
Ok, kan jeg ruke en 1tb S-ata med 32mb buffer da eller? unnskyld at jeg maser men har ikke så god greie på dette

Du kan høre med Frankrt som har instalert 1Terrabyte.. i sin:) hørtes ut som om det gikk smertefritt så langt til han:=)

Petol

Medlem
9 Feb 2010
129
0
0
Brukte EPG og la in "71 grader nord" for opptak til mandag, står nå som "ukjent" og "reservasjonen blir gjennomført dersom programmet blir sendt" Så det er samme gamle dritten som før oppdateringen.

jerognal

Medlem
2 Jan 2006
460
0
16
Da er det kommet ny Grindig 8860 i hus her. Elkjøp har de nå...
Strong ble levert i retur da den for meg var totalt ubrukelig. Bildet hakket som f.... og lyd og undertekster levde sitt eget liv.

grundig leverte iallefall stabilt bilde uten hakking.
Spennende å se framover om Grundig'ene er blitt bedre.
Ser at det er ny strømforsyning til dem....