Høyttalere til Rotel RB-1092 og 1091??

Bullet

Medlem
26 Aug 2004
148
0
0
Har en Rotel RB-1092 og en RB-1091 stående og tenker å gå til innkjøp av passende høyttalere. Jeg har ikke tilgang til å teste mange forskjellige høyttalere, så må stole på hva som jeg kan finne av lesestoff og formeninger fra andre.

Noen som har noen gode tanker/forslag please?

rs_banditt

Medlem
21 Apr 2004
6.225
0
0
Har selv Mirage på mine 1092/1091 som også fungerer ypperlig. Ville jaktet etter høytalere som er nøytrale/litt varmere i lyden ala B&W, Mirage og mange flere. Klipsch f.eks tror jeg selv hadde blitt for hadt på 1092/91.

Marq_

Medlem
25 Jan 2008
102
0
0
34
jeg har kjørt b&w cm7 på rotel g kan bekrefte at dette låter veldig veldig bra

Bullet

Medlem
26 Aug 2004
148
0
0
Takker for forslagene folkens.
Jeg bor desverre ikke i ved noen HiFi-klubben butikk...
Det er flere som sier B&W, men vil alle B&W spille likt?
Classe er under samme gruppe som B&W og Rotel, men mange sier de ikke passer til 80XDiamond serien? Rotel er en annen forsterker enn Classe, og det er kanskje posetivt?

Er TL260 fortsatt i produksjon?

PSB Stratus Goldi er en god tanke. Skal sjekke den mer.

Hadde en tanke om å få et par bokser som er litt konevennlige også. Så helt firkantede saker vil ikke få like mange stjerner som noe som har kurver og/eller ikke rettvinklede sider.

O'bello

Medlem
30 Sep 2005
316
0
0
41
Bullet skrev:
Takker for forslagene folkens.
Jeg bor desverre ikke i ved noen HiFi-klubben butikk...
Det er flere som sier B&W, men vil alle B&W spille likt?
Classe er under samme gruppe som B&W og Rotel, men mange sier de ikke passer til 80XDiamond serien? Rotel er en annen forsterker enn Classe, og det er kanskje posetivt?

Er TL260 fortsatt i produksjon?

PSB Stratus Goldi er en god tanke. Skal sjekke den mer.

Hadde en tanke om å få et par bokser som er litt konevennlige også. Så helt firkantede saker vil ikke få like mange stjerner som noe som har kurver og/eller ikke rettvinklede sider.
Kommet i mål her? Jeg har et par BW802D som jeg testet med flere forsterkere (bl.a. EC og Hegel), men den beste forsterkeren var derimotden rimeligerer RB1092 ;-) En kjempekombo!