Høyttalere til iPod

StianLarsen

Medlem
19 Sep 2005
615
0
0
44
avforum.no
Hagesesongen er igang, og sene utendørs kvelder står for tur.

For å slippe å drasse alle høyttalerene, subbene og forsterkere ut på plenen, vil jeg heller ha en små-ekstrem iPod speaker, docking.
Ledning gjør ikke noe.

Har en JVC boomblaster men uten aux inngang, radiosender har jeg dårlig erfaring med.

Noe slikt som boomblastern men med docking.

Har noen noe forslag til dette, som man kan få tak i før helgen?

Mvh
Stian :)

nad_319

Medlem
12 Jan 2007
535
0
0
StianLarsen skrev:
Hagesesongen er igang, og sene utendørs kvelder står for tur.

For å slippe å drasse alle høyttalerene, subbene og forsterkere ut på plenen, vil jeg heller ha en små-ekstrem iPod speaker, docking.
Ledning gjør ikke noe.

Har en JVC boomblaster men uten aux inngang, radiosender har jeg dårlig erfaring med.

Noe slikt som boomblastern men med docking.

Har noen noe forslag til dette, som man kan få tak i før helgen?

Mvh
Stian :)

bruk litt mer enn til no bærbart søppel og gå for b&w zeppelin

adr er: Stereo - Stereosystem | Hi-Fi Klubben: B&W Zeppelin Høyttalersystem

asvaberg

Medlem
14 Feb 2007
17.772
0
0
T-amp med batteridrift og et par John Blue JB3 høyttalere - DA blir det lyd og alt går ned i jakkelomma (så og si)

..........og det koster under halvparten av den opphausede Zeppelineren

dagkr

Medlem
29 Aug 2005
430
0
0
Klipsch

Jeg bruker Klipsch sin lille iGroove i svart pianolakk. Kjempe fornøyd med den. Jeg har også hørt lovord om H/K en som er omtalt over, uten at jeg kan bekrefte dette. Zeppelinen er sikkert også helt grei, så her er det vel bare å velge og vrake.

StigRoar

Medlem
29 Mai 2006
340
0
0
asvaberg skrev:
Sier meg enig i det!

Sier ikke at den er dårlig. Men det finnes også mange Zeppelinkillere!
Tannoy sin dockingstasjon er det knapt noen som har hørt om, og den spiller stort til å være så liten. Til 60% av prisen og...

Joey Bane

Medlem
29 Jan 2007
1.518
0
0
29
Hva med Tivoli Audio iPal? eller bare vanlig Pal med kabel...
spiller ikke like bra, men kule er de, åsså har de radiovisjon :mrgreen:

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
45
Hvis det er ett lite og bærbart anlegg du er på jakt etter så tror jeg det H/K anlegget er veien å gå!

..ellers synes jeg også T-amp forslaget til Asvaberg og Einis DIY er interessante.
Iallefall større oppgraderingsmuligheter her.

nad_319

Medlem
12 Jan 2007
535
0
0
asvaberg skrev:
T-amp med batteridrift og et par John Blue JB3 høyttalere - DA blir det lyd og alt går ned i jakkelomma (så og si)

halvparten?? av 4400 eller hva det er. 2000 latterlige kroner. ja du kan få kjedelig lyd eller få deilig design og nydelig lyd fra b&w. bruk litt ekstra for kvalitet design og lyden du. så mye penger er det ikke snakk om at det er verdt å kjøpe no annet enn b&w;)

cavanagh

Medlem
30 Apr 2008
312
0
0
nad_319 skrev:
halvparten?? av 4400 eller hva det er. 2000 latterlige kroner. ja du kan få kjedelig lyd eller få deilig design og nydelig lyd fra b&w. bruk litt ekstra for kvalitet design og lyden du. så mye penger er det ikke snakk om at det er verdt å kjøpe no annet enn b&w;)
Nå er det mulig at jeg misforstår deg, men prøver du å si at du får kjedelig lyd av en t-amp og John Blue JB3?

nad_319

Medlem
12 Jan 2007
535
0
0
cavanagh skrev:
Nå er det mulig at jeg misforstår deg, men prøver du å si at du får kjedelig lyd av en t-amp og John Blue JB3?

haha helt ærlig så aner jeg ikke. men b&w er er så mye bedre på alt. må dere lære det snart;)

cavanagh

Medlem
30 Apr 2008
312
0
0
nad_319 skrev:
haha helt ærlig så aner jeg ikke. men b&w er er så mye bedre på alt. må dere lære det snart;)
Kanskje greit å ikke ha et så snevert syn, men men.

PS: Har B&W høyttalere selv.

StigRoar

Medlem
29 Mai 2006
340
0
0
nad_319 skrev:
Okei, drar da fram geneva, som er dobbelt så dyr(8.800,-) som B&W Zeppelin(4.400,-). Og sist jeg hørte, så var geneva en heeelt annen lyd enn zeppelin. Hadde foretrukket geneva "in a heartbeat".

Men da begrenser det seg jo hvor portabel den faktisk er.

HFfredd

Medlem
30 Okt 2004
1.218
0
0
Helt enig, snakker om et fullblods system VS en ipod HT... Genevaen er sykt mye bedre.

Audiomur

Medlem
18 Feb 2005
6.216
0
0
Da kan jeg avsløre at Mr. Larsen har gått til innkjøp av en "Apple iPod Hi-Fi"

Den funker godt til sitt bruk kunne vi konstatere med ferske reker og noen duggfriske innabords på terrassen til en felles venn. Relativt god lyd i en lekker innpakning, og ikke minst ganske lett å drasse på.

Jeg kjøpte selv JBL's "Go and Play", og kan også anbefale denne. Hakket vassere lyd enn Eple sin, og enda litt lettere og dra rundt på.

Hvordan det går å annbefale t-amp + høyttalere til en som: "ønsker å slippe å drasse alle høyttalerene ut", finner jeg mer enn middels underlig.