Høytalere til hjemmekino

9 Jun 2019
483
59
28
Gratulerer med ny hjemmekino anlegg. Alt fint med nytt utstyr. Man hører mere detaljer i musikk og film osv. Jeg blir som guttunge på juleaften når nytt hifi utsyr kommer inn døra.

• Like
Reactions: Tim90

Tim90

Medlem
21 Sep 2019
57
21
8
29
Bergen
Gratulerer med ny hjemmekino anlegg. Alt fint med nytt utstyr. Man hører mere detaljer i musikk og film osv. Jeg blir som guttunge på juleaften når nytt hifi utsyr kommer inn døra.
Tusen takk for det! Såg mye på finn og alt i mitt område hadde noen skader eller defekter.. da tar jeg ikke sjangsen.. fikk god pris på black friday også, og da tenker jeg at det er verdt det med tanke på garanti osv.
Gleder meg selv som en unge og stalker sporingsnummeret på nordpost!

9 Jun 2019
483
59
28
Men trenger ikke Klipsh utrolige mye innspillingstid? Jeg har lest online at de trenger cirka 400 timer. Det er jo veldig lang tid! Håper du får full klaff med engang😊. Uansett det at Klipsh trenger 400 timer tror jeg er myte. Men uansett alle høyttallere trenger innspilling for at de skal låte fint ut. Hvor mye watt har Onkyo receiver’en? Men er ganske sikker på dette blir bra.

Sist redigert:

Tim90

Medlem
21 Sep 2019
57
21
8
29
Bergen
Men trenger ikke Klipsh utrolige mye innspillingstid? Jeg har lest online at de trenger cirka 400 timer. Det er jo veldig lang tid! Håper du får full klaff med engang😊. Uansett det at Klipsh trenger 400 timer tror jeg er myte. Men uansett alle høyttallere trenger innspilling for at de skal låte fint ut.
Det har jeg ikke peiling på.. er nytt felt for meg dette. Men om innspillingstiden er 400 timer, så er vell holdbarheten god også? Vet ikke om jeg vil merke så veldig stor forskjell heller siden jeg ikke har erfaringen med høytalere.. men blir spennende!

SolidShot

Medlem
4 Aug 2005
7
2
3
39
Gratulerer med nytt utstyr!

Dette høres veldig bra ut.

Ut fra egen erfaring med Klipsch så låter de bare bedre med tiden. Tror 400 timer er i høyeste laget, mine RF-82 løsnet etter 100-150 timer. Og jeg mener da "løsnet" på en god måte. :D

Det er egentlig ikke verre enn å sette på en Spotify / Tidal spilleliste på repeat i moderat volum i noen døgn.

Når det er sagt, så låter de veldig bra helt fra starten av også. Så man kan nyte og glede seg over ustyret fra første øyeblikk.

Forresten høres den fiberoptiske stjernehimmelen vakkert ut. Blir det noen bilder av det ferdige resultatet?

• Like
Reactions: Tim90

Tim90

Medlem
21 Sep 2019
57
21
8
29
Bergen
Gratulerer med nytt utstyr!

Dette høres veldig bra ut.

Ut fra egen erfaring med Klipsch så låter de bare bedre med tiden. Tror 400 timer er i høyeste laget, mine RF-82 løsnet etter 100-150 timer. Og jeg mener da "løsnet" på en god måte. :D

Det er egentlig ikke verre enn å sette på en Spotify / Tidal spilleliste på repeat i moderat volum i noen døgn.

Når det er sagt, så låter de veldig bra helt fra starten av også. Så man kan nyte og glede seg over ustyret fra første øyeblikk.

Forresten høres den fiberoptiske stjernehimmelen vakkert ut. Blir det noen bilder av det ferdige resultatet?
Tusen takk for det! Gleder meg til å høre! Det ligger bilder av stjernehimmelen på "minhjemmekino". Men det kommer flere bilder! :)

balko

Medlem
3 Jun 2004
711
92
28
Vestfold
avforum.no
Har du fått spilt litt på Klipsch’ene dine?

Jeg har selv RP-280F og er fornøyd med de i mitt noe overdempede rom..
De spiller litt snillere med Yamaha enn med Rotel.
Mer diskant med rotel. Mer silkemyk med Yamaha.

Har du noe bilder fra byggingen? Det ligge kanskje på «min kino»?

Tim90

Medlem
21 Sep 2019
57
21
8
29
Bergen
Har du fått spilt litt på Klipsch’ene dine?

Jeg har selv RP-280F og er fornøyd med de i mitt noe overdempede rom..
De spiller litt snillere med Yamaha enn med Rotel.
Mer diskant med rotel. Mer silkemyk med Yamaha.

Har du noe bilder fra byggingen? Det ligge kanskje på «min kino»?
Har kun fått subbene til nå, venter fortsatt på resten, så håper tiden går fort! Godt at du er fornøyd med dem!

Jeg har ikke lagt ut noen bilder av byggingen, men skal se hva jeg får til.

• Like
Reactions: Danke and balko
9 Jun 2019
483
59
28
Dette blir nok kanon bra! Men alle høyttallere trenger innspilling, men som sagt jeg bruker ikke Klipsh høyttallere selv. Men jeg tror det at Klipsh trenger mere innspilling enn andre er nok en myte vs andre høyttallere. Men du må nok reglene med 150 timer som nevnt av andre her inne som har Klipsh.

Tim90

Medlem
21 Sep 2019
57
21
8
29
Bergen
Dette blir nok kanon bra! Men alle høyttallere trenger innspilling, men som sagt jeg bruker ikke Klipsh høyttallere selv. Men jeg tror det at Klipsh trenger mere innspilling enn andre er nok en myte vs andre høyttallere. Men du må nok reglene med 150 timer som nevnt av andre her inne som har Klipsh.
Det skal nok gå bra, har nettopp fått en liten datter, så blir nok masse tegnefilm under innspillings tiden. 150 timer går vell "fort" når det er filmer, siden det blir ca 2 timer per film.
Jeg er kun vant til typisk stue hjemmekino pakker til 3000kr med tynne kabler med blueray spiller og forsterker i ett, så dette blir spennende!

• Like
Reactions: Danke