høytalere / surroundsannlegg stue

macmanuz

Medlem
17 Okt 2012
51
0
0
Hei !
Er ute etter ett surround anlegg til stua. Dette er til film / musikk.

Mine kriterier:

- sølvfarget.

- elegant utseende.
- relativt små høytalere.
- max 4000,-

- god lyd til både film / musikk (fest)
- trådløst.

Tror det skulle være det
takk for hjelpen!

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.829
0
0
Det meste lar seg nok ordne, men med den prisen så kommer du ikke langt.

macmanuz

Medlem
17 Okt 2012
51
0
0
blue-ray trengs ikke. kun høytalere..
setter viktigste kriteriene øverst :)
der jeg mener de 4 første er veldig viktige.

- sølvfarget.

- trådløst.
- elegant utseende.
- max 4000,- pris er ikke viktigste.

macmanuz

Medlem
17 Okt 2012
51
0
0
tror jeg har skrivd litt dumt her... er til film/ musikk ...

altså ett hjemmekinoanlegg heter det vel :)

macmanuz

Medlem
17 Okt 2012
51
0
0
- sølvfarget / hvit.
- trådløst.
- elegant utseende.
- max 4000,-

http://www.ljudia.no/produkter/hjemme-elektronik/hifi-hoyttaler/pakke/wharfedale-ms-100hcp

Tannoy TFX 5.1 - STEREOFIL AS

Noen som har en prøvd disse? :)

Noen som har vært borti anlegg til rundt samme pris som er bedre? :)
gjerne der bakhøytalere er trådløse :)

Zleepyme

Medlem
15 Mar 2007
3.743
7
38
Mo i Rana
Disse høyttalerne er hvite. Riktignok har de grått fronttrekk, som kan misforstås som sølv, men bildet bedrar litt.. Meget gode høyttalere til pris, selv om jeg ikke ville ha kjøpt surroundsettet med den subwooferen.

Her er et alternativ i den prisklassen du nevner. De finnes i hvit iallefall :) https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/hoyttalersystem/argon-junior-40-5.1-hoyttalersystem/

Å finne surroundhøyttalere som er trådløse tror jeg du vil slite med. Og om du finner, så vil kvaliteten på langt nær være prisen verd. Vet det finnes lydplanker som f.eks Sonos, der man kan supplere med trådløse bakhøyttalere og evt trådløs subwoofer, med da snakker vi iallefall 15000.

Og husk at trådløse høyttalere ALDRI er 100% trådløse... De må ha strøm, pg en kontakt i nærheten. Så kan man spørre seg hva som er enklest å skjule med kabelskjuler ;)

carisma

Medlem
27 Okt 2013
1.034
0
0
nej. ikke 100% trådløse. tenker som disse: Samsung 5.1 hjemmekino 3D Blu-ray HT-H5500W - Hjemmekino og lydplanker - Elkjøp

der man slipper kabler fra forran til bak :) men må være hvite / sølv :)

hvorfor finnes ikke slike i hvit / sølv :S

Lurer på hvordan dem har målt at dette anlegget har 1000 watt :)

Du må gjerne prøve å finne et slikt anlegg.
Og leter du nok så finner du...
Men jeg sliter med å tro at du blir fornøyd.
Blir selvfølgelig bedre enn TV lyden,meeen. ...

Zleepyme

Medlem
15 Mar 2007
3.743
7
38
Mo i Rana
nej. ikke 100% trådløse. tenker som disse: Samsung 5.1 hjemmekino 3D Blu-ray HT-H5500W - Hjemmekino og lydplanker - Elkjøp

der man slipper kabler fra forran til bak :) men må være hvite / sølv :)

hvorfor finnes ikke slike i hvit / sølv :S

1. Som flere nevner her: Sølvfarget i denne prisklassen ser kun bra ut på bilde...
2. Trådløse bakhøyttalere fungerer ikke bra-Du kan liksågodt gå for et 2.1 system og skippe bakhøyttalerne om du er allergisk for kabler bak...
3 Trådløse bakhøyttalere er ALDRI 100% trådløse... Enten har de en boks som du må koble i strøm og høyttalerkabler til bakhøyttalere i, eller så er det strømkabler direkte inn i en av høyttalerne, men ledning imellom...
4 slike anlegg med 1000 skrytewatt har en holdbarhet som melk...
5. Det Argon høyttalersystemet jeg linket til i mitt forrige innlegg, spiller i en helt annen klasse... Trådløst: Nei, Fungerer: Ja, meget bra til prisen også...

Her er et annet sett- noe dyrere, men med større høyttalere og nesten sølvfarget
Dynavoice Magic F-5 EX V.3 Høyttalerpakke med sub 5.1 - Hvit - Høyttalerpakker - Høyttaler

For noen, så kan slike plastanlegg kjøpt på elkjøp holde til film og musikk(ignorance is bliss eller hva det nå heter) Men anbefaler sterkt å gå for noe som har litt mer holdbarhet og kvalitet i seg-Sølvfarge eller ei ;)