Gunnars kino MK-II - Auto formatskifte

Gunnar

Medlem
20 Des 2002
2.319
0
36
Bildene viser bla "Torus" lerretet mitt under sammensetting. Stolene er SAS flystoler. Det blir 4 stoler bak og 4 foran. For anledningen er trekkene fjernet fra stolene for vasking. For tiden holder jeg på å bygge kombinert sub/platform for de 4 bakre stolene.

Gunnar

Vedlegg

• sub_119.jpg
    sub_119.jpg
    13 KB · Sett: 95
  • stoler_strippet.jpg
    stoler_strippet.jpg
    14,6 KB · Sett: 93
  • barco_proevemontering.jpg
    barco_proevemontering.jpg
    9,1 KB · Sett: 91
  • barco_feste.jpg
    barco_feste.jpg
    12,5 KB · Sett: 89
  • torus.jpg
    torus.jpg
    13,4 KB · Sett: 94

StianH*

Medlem
11 Jan 2004
444
0
0
Wow du har jobbet mye. Utgangspunktet så noe skremmende ut må jeg si, men det har vist ikke tatt knekken på deg heldigvis og det du har gjort til nå ser meget bra ut. Barco i taket, det er kult det! :D
Ser frem til flere bilder. Skal virkelig bli moro å se hvordan det blir når alt er på plass. Tipper du gleder deg til du endelig er ferdig og kan snurre i gang de første filmene ;)
Stå på!

BullFire

Medlem
24 Apr 2003
2.490
18
38
Nydelig arbeid gunnar, blir bra detta. Du har vel fått testa det torus lerretet en stund nå, er du fornøyd med det? skal du ha bass pumper i de stolene som ikke står på plattformen?

tor

Medlem
2 Mar 2003
2.137
5
38
www.70mm.no
Dette ser bra ut Gunnar. du har tydeligvis jobbet hardt!.

Gleder meg veldig til jeg skal til på min hjemmekino når jeg snart flytter inn i huset. Jeg har like stort rom som deg 3,5 * 5 meter.

Hold oss oppdatert med bilder, det gir oss mange gode ideer :D .

Rolf Hult

Medlem
13 Des 2002
4.328
0
36
56
www.hulten.no
Har har du hatt MYE arbeid Gunnar!
Men slikt resultat du her har fått er bare imponerende! :shock:

Ser frem til flere rapporter når utstyret og "Grand opening" er klar :wink:

Magnera

Medlem
29 Des 2003
2.501
0
0
37
Ut fra slik den kjelleren din så ut var det jo bare to ting du kunne gjøre med den!

1: Torturkjeller
2: Jobbe som faen og lage råstillig hjemmekino..

Jeg ville kanskje gått for alternativ 1, siden da var jo det meste av arbeidet allerede gjordt, men alternativ 2 duger jo det også! :lol: :p

Imponerende! :D

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
Blir svett bare av å se bildene jeg... :cry: . Skal snart sette igang med tisvarende prosjekt. Men du har gjort en kjempejobb, det er helt sikkert.

geiri

Medlem
29 Feb 2004
5.981
0
0
44
avforum.no
Skal si du har stått på med hjerte og sjel for å få deg nytt kinorom.
Med tanke på at utgangspunktet ditt var en Jordkjeller.
Ser ut for å bli en fin og spennende kino!

Gunnar

Medlem
20 Des 2002
2.319
0
36
Blir kjempe bra dette Gunnar. Likte godt diffusorene på bakvegen.
Takker! Har kost meg med film i jula, og har ikke begynt å justere på lyden, men synes det virker lovende. Du finner info/tegninger av diffusorene her . I hjørnene, bak diffusorene er det bassfeller, av typen "Superchunks". Det er bare trekanter av 10cm glava som er stablet fra gulv til tak.

Sist redigert:

Gunnar

Medlem
20 Des 2002
2.319
0
36
Takk for tilbakemeldinger! Mye går ganske greit bare en kommer skikkelig igang.. Jeg har en stor kjeller, så kanskje jeg burde ha slått ned veggen til naborommet og fått litt størrelse på kinoen? Jeg tror nok at det skal fungere greit likevel. Jeg har prøvespilt noen CDer der nede, og foreløpig virker lyden lovende. Heldigvis virker det som jeg unngår den verste booom-bassen. Tror at panelet på veggene er gunstig med hensyn til bassen. Bassfeller kan jo lages ved at plater svinger og absorberer visse frekvenser. Har ellers satt på plass stopping og setetrekk, og plassert stolrekkene omtrent der de skal være. Også montert bakre senterhøyttaler.

Mye gjenstår, blant annet:
Gardiner/sidemaskering
Stoff i taket
Topp/bunnmaskering. Dette blir ikke helt enkelt, pga buet lerret.
Hyller for DVD/CD/popkornmaskin etc..
Muligens rumperistere
Effektforsterker til bakre senter + evt rumperister
hushbox
puhh..

Bullfire:
Toruslerretet har vært i bruk i et års tid, og fungerer bra etter min mening. Duken (Draper M2500 ca 2,3 gain) er dessverre litt slitt etter diverse eksperimentering og montering på forskjellige rammer. Den får klare seg foreløpig, da det er mye annet som skal kjøpes inn.

Anlegg forøvrig:
Barco Graphics 808s CRT-projektor
HTPC
Cayin 1205 5-kanals effektforsterker
Cayin DP6 forforsterker/prosessor
QLN Qubic 929 foran
QLN Qubic 122 bak
QLN FS600 fremre senter
QLN FS500 bakre senter
2x sub i plattformen til bakre stolrad. Består av 2 tette kammer på hvert ca 150 liter med èn Dynabel DY9215 15" i hvert kammer.
Nylig innkjøpt Eder PA effektforsterker på ca 2x900w til subene
Philips Pronto fjernkontroll som skal betjene lyd, bilde og lys.

Det blir spennende og teste subene til helga..

Gunnar

Vedlegg

• stoler_fra_siden.jpg
    stoler_fra_siden.jpg
    41,2 KB · Sett: 107