Gult bilde på mitt radeon 9500!

Eidos_

Medlem
21 Jan 2003
629
0
0
Hei,

postet beskjed på hardware.no, men inget svar å få.. (de datanerdene er jammen teite) :D
Dette er casen:

Jeg kjører dualscreen, en via VGA og en via DVI->VGA. Til å starte med viket alt som det skulle, men nå har det klikket. På den ene skjermen som får signalet fra DVI->VGA har et gulskjær i bildet, og fargene er strekt. Har prøvd å bytte skjerm, så skjermen er det ikke.. må vel være noe feil med skjermkortet?

Hva trur dere?
kom med forslag..

-Bård Lunde

Gorm

Administrator
13 Des 2002
39.972
30
48
51
Jessheim
Det virker som om det er en feil i DVI utgangen. Hvor gammelt er kortet, kan være verd å prøve å få reparert/byttet det på garantien.

Eidos_

Medlem
21 Jan 2003
629
0
0
Kortet ble kjøpt for max 2 uker siden fra Komplett.no. Kjedelig at det skal være noe feil når det er så nytt.
Kan prøve å sende mail til komplett og høre hva som er feil.

Haagen

Medlem
14 Des 2002
287
0
0
www.lekestua.com
Dumt spørsmål kanskje, men jeg antar at du har dobbelt-sjekket at alle plugger står skikkelig i og har full kontakt? Jeg husker skjermen min fikk en rar farge en gang skjerm-kabelen hadde løsnet litt fra skjermkortet.

Hågen

Eidos_

Medlem
21 Jan 2003
629
0
0
Jeg gikk ut i fra at den var tighetet ordentlig, men for sikkerhets skyld tightet jeg med skruhjern. Men det gjorde ingen forskjell..
Er det sikkert at det er DVI utgangen?

Helge

Medlem
15 Jan 2003
895
2
18
Kan være kabelen også. Nok med en bøyd pinn for at det blir feil på bildet.

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.016
4
38
39
Har du prøvd en skjerm med DVI istedenfor å bruke DVI-VGA overgangen.. ? Finnes det elektronikk i "overgangen"..?

Mvh

AK

Eidos_

Medlem
21 Jan 2003
629
0
0
Skal ta en granskning av kabelen idag. Det kan bli litt vanskelig å teste med en DVI skjerm, ettersom jeg ikke har noen i nærheten. Men uansett skal det jo virke via DVI-VGA converteren.

Gudene vet om der er elektronikk i converteren. :wink:

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.016
4
38
39
Gudene vet om der er elektronikk i converteren.
Dersom du har et Sapphire Radeon kort, og bruker overgangen som følger med, tror jeg ikke det er elektronikk i den.... Men sjekk den allikevel

Mvh

AK

Eidos_

Medlem
21 Jan 2003
629
0
0
Du hadde rett.. Der var ikke noe elektronikk i overgangen.
Vet ikke hva jeg skal gjøre, så jeg sender akkurat nå en mail til komplett.no og spørr. :shock:

Gorm

Administrator
13 Des 2002
39.972
30
48
51
Jessheim
Det første 9700 pro kortet mitt hadde feil (ødelagt minne). Jeg hadde kjøpt det i en Komplett.no butikk, og de byttet det etter en liten kontroll av kortet. De bestilte nytt og jeg fikk et lånekort i mellomtiden. God service. :D