Grenkontakt med 12v trigger

DynamicPower

Medlem
25 Mai 2010
388
0
0
Har to stk PA-forsterkere som jeg gjerne skulle hatt til å starte opp sammen med prosjektor og reciever, men forsterkerene har ikke 12v trigger utgang. Finnes det grenfordeler der ute med 12v trigger, evt andre løsninger på dette?

DynamicPower

Medlem
25 Mai 2010
388
0
0
Takk så mye! Visste ikke at slik master/slave grenuttak fantes, er vel akkurat det jeg er ute etter om jeg har fortstått hvordan det fungerer rett. Men hva skal jeg med den AC-adapteren + overgangen i tillegg? Er det ikke bare å ha reciever i master, og effektforsterkerene i slave-kontaktene?

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.513
0
0
Emotivaen er litt teit, hvis du kun bruker grennuttaket for å slå den på så går den kun i standby. Da må du slå den helt på manuelt i front eller bruke en trigger. Slik er nesten alle effektforsterkere.

Men triggeren starter jo og når du setter den i master grenuttaket, så da slås emotivaen helt på når du slår på reciever, og den slås helt av når du slår av reciever.

DynamicPower

Medlem
25 Mai 2010
388
0
0
Takk for svar! Det er snakk om PA-forsterkere som ikke har noe standby, kun on/off, så da skal Master/Slave grenuttaket alene gjøre jobben så vidt jeg forstår.

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.513
0
0
DynamicPower skrev:
Takk for svar! Det er snakk om PA-forsterkere som ikke har noe standby, kun on/off, så da skal Master/Slave grenuttaket alene gjøre jobben så vidt jeg forstår.
Det gjør den, jeg forvekslet to tråder så derfor ble en emotiva nevnt. Jeg beklager hvis dette skapte forvirrelse.

DynamicPower

Medlem
25 Mai 2010
388
0
0
Ingen problem, jeg tror det blir en Emotiva snart siden det ser ut som det kommer et par Klipsch i hus i nærmeste framtid. Hvordan skal dette kobles? 12v adapteren med den "CCTV DC Power female jack connector" på i et av slave-uttakene, men hva så?