"Gratis" å bruke norsk netflix med us konto?

conkey

Medlem
1 Apr 2008
171
0
0
Bruker us netflix på tv ved hjelp av unblock us. Lastet nylig ned netflix app til ipad'en og kunne logge på og se innhold på denne. Dette er innhold fra norsk netflix.

Spørsmålet mitt er om jeg evt må betale dobbelt (altså både for USA konto og norsk) dersom jeg bruker begge om hverandre? Jeg finner litt forskjellige svar på dette på nett. Noen som bekrefte at det er en månedsavgift som betales uansett?

Brusveen

Medlem
13 Mai 2010
2.812
0
0
Voss
conkey skrev:
Bruker us netflix på tv ved hjelp av unblock us. Lastet nylig ned netflix app til ipad'en og kunne logge på og se innhold på denne. Dette er innhold fra norsk netflix.

Spørsmålet mitt er om jeg evt må betale dobbelt (altså både for USA konto og norsk) dersom jeg bruker begge om hverandre? Jeg finner litt forskjellige svar på dette på nett. Noen som bekrefte at det er en månedsavgift som betales uansett?

Uten at eg skal sei heilt 100 prosent sikkert så skal det være nok og betale for 1 av dei meiner og hugse at det var slik når eg hadde det :)

olemt

Medlem
25 Des 2005
936
0
0
Du betaler bare en gang. Husk at det å bytte land med en proxy egentlig er det samme som å bruke tjenesten på reise.

conkey

Medlem
1 Apr 2008
171
0
0
Kanon! Takk for svar. Overrasket over at slike muligheter ikke har blitt "straffet" fra selskaper med muligheter for å tjene mer penger

Espen-hj

Medlem
28 Nov 2009
3.870
0
0
conkey skrev:
Kanon! Takk for svar. Overrasket over at slike muligheter ikke har blitt "straffet" fra selskaper med muligheter for å tjene mer penger
Tror Netflix hadde tapt mange kunder på å fjerne muligheten til å bruke tjenesten på reise. Det er stor konkurranse om streamingkunder.
I brukeravtalen står det ingenting om at man må bo i usa for å bruke tjenesten selv om man lager seg ein amerikansk konto. Logger du inn på pc i norge med amerikansk konto så får du opp eit vindu hvor det står litt om temaet "traveling with Netflix".

Dette kan du gjøre med loven på din side :)