grandiS -Nytt hus - Dedikert rom - Straks bygging av 2 suber og senter!

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.487
45
48
Nå, fått justert litt?

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Da har jeg testet litt mer, og vet ikke om det er ampen eller fordi jeg flyttet subbene foran litt nærmere hjørnene. Men ganske heftig respons nedover nå synes jeg:) Uten at det er anstrengt!

-3db @ 13-14hz ish?
Jeg er ingen expert men dette må jo være et greit utgangspunkt?:)

Denne kurven er uten smoothing og uten noen filtre enda:) Også uten Yamaha sin ekstra bass, så ingen hjelp fra frontene som står i hjørnene. Skal jo utforske litt med det også:)

Om du lurer på noe, så er det bare å slå på tråden til meg altså :) har drevet en del med det, og regner med du fortsatt har nummeret mitt?

Helt supert det!:) Har ikke nr ditt lenger nei, så gjerne send meg det! Så hvis jeg står fast en kveld så slipper jeg å vente på svar her:p

Sent from my iPhone using Tapatalk

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.487
45
48

Dratt ned litt ved 36hz og lagt på jbl sitt filter på 25hz:) No smoothing!

• Like
Reactions: Torolan

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.487
45
48
sykeste kurva!! Åssen høres det ut?
Helt ærlig så synes jeg det låter jævlig bra nå:D Tørt og fint og mye punch der det skal være det:) Føler ikke jeg trenger samme housecurve som tidligere, men tenkte og lage et par presets og teste litt forskjellig. Noen filmer tåler nok mer heving nedover:)

Eneste som gjenstår er og lage ramme til lerret og noe småplukk. Rommet skal jo pusses opp så begrenset hvor mye jeg gidder og gjøre for noen mnd:)

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.950
19
38
Helt ærlig så synes jeg det låter jævlig bra nå:D Tørt og fint og mye punch der det skal være det:) Føler ikke jeg trenger samme housecurve som tidligere, men tenkte og lage et par presets og teste litt forskjellig. Noen filmer tåler nok mer heving nedover:)

Eneste som gjenstår er og lage ramme til lerret og noe småplukk. Rommet skal jo pusses opp så begrenset hvor mye jeg gidder og gjøre for noen mnd:)

Herlig!! Vil tro du får litt massasje av de subbene bak?!:) syns endel av de nye filmene har endel informasjon nedover slik at housekurve nå ikke er nødvendig i det hele tatt...

• Like
Reactions: grandiS

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.487
45
48
Herlig!! Vil tro du får litt massasje av de subbene bak?!:) syns endel av de nye filmene har endel informasjon nedover slik at housekurve nå ikke er nødvendig i det hele tatt...
Låter mye bedre enn noe jeg har hatt tidligere , det er ganske heftig trøkk nå med såpass flat kurve:)

Merker ikke at de står bak egentlig, men de gjør nok mye av jobben:D

• Like
Reactions: Zeke1983

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.950
19
38
Låter mye bedre enn noe jeg har hatt tidligere , det er ganske heftig trøkk nå med såpass flat kurve:)

Merker ikke at de står bak egentlig, men de gjør nok mye av jobben:D

Spiller det like stilig på musikk ?

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.487
45
48
Det skal fungere like bra til begge om det er skikkelig integrert:) Tror jeg nærmer meg:)

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.097
176
63
Ser jo veldig bra ut, har du brukt mange bånd eq på dette? Hvordan ser spectogram/vannfall ut?

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.817
53
48
Ja dette er jo meget flotte kurver , så dette låter nok sikkert som det skal på det aller meste , å det er ikkje mange basstoner du går glipp av her vil jeg tro

• Like
Reactions: grandiS

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.487
45
48
Ser jo veldig bra ut, har du brukt mange bånd eq på dette? Hvordan ser spectogram/vannfall ut?

Vannfall er ganske OK tror jeg:) Men legger ikke ut enda for er så sinnsykt høyt støygulv pga itechen står veldig nære micen:p

Dette er med 3 filtre:) 25hz, 36hz og 70hz :)

Sist redigert:

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.487
45
48
Så første filmen idag, Bumblebee. Det fungerer over all forventning!:) Veldig fornøyd! Men satan og Itech bråker

• Like
Reactions: balko and Torolan

balko

Medlem
3 Jun 2004
670
68
28
Vestfold
avforum.no
Dette er rått!

Må jo trøkke bra til med to subber rett i ryggen der.

Hvor finner du tegninger og beregninger til å bygge disse subbene? Kunne tenke meg å prøve selv når jeg får tid.

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.487
45
48
Dette er rått!

Må jo trøkke bra til med to subber rett i ryggen der.

Hvor finner du tegninger og beregninger til å bygge disse subbene? Kunne tenke meg å prøve selv når jeg får tid.
Jepp!:)

Kassene foran kjøpte jeg ferdig bygget, og de passer perfekt mtp volum og port til mine elementer.

Kassene bak fikk jeg hjelp av en på forumet her til å simulere, så bygget jeg på målene:)

Jeg har kontrolltestet etter dette med billige apper på tlf og lignende, og det stemmer ganske bra når du legger inn data på elementene du skal ha:)

Jeg kan hjelpe deg om du sier hvilke elementer du skal bruke og hva målet er:)

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.487
45
48
Lagde frontdeksel festet med «sneppert» i farta, ble egentlig ganske «cleant» . Valgte og ikke dekke hornet grunnet følsomhet, teipet heller kanten rundt med stoffteip:)

• Like
Reactions: Saarg and balko