grandiS -Nytt hus - Dedikert rom - Straks bygging av 2 suber og senter!

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
4.029
11
38
800hz, laget av en gjenganger på hifisentralen. du kan f.eks bruke toppene passivt og kjøre inn andre woofere aktivt.
800 passer bra :) Hva skal du evt ha for de?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sist redigert:

einis

Medlem
6 Jan 2004
16.710
0
36
mente bare at jeg har tegning heh. er ikke noe problem å få f.eks dynabel til å forklare/bygge for deg tror jeg?

litt mer info:
"Spolen L1011 i 2226-filteret bør ha så lav DCR som mulig.
Motstanden R1011 finnes ikke i virkeligheten, men representerer spolens DCR. Den bør være på 0,3 ohm eller lavere.
I 2446-filteret representeres motstanden L2031 på samme måte spolen L2031 sin serieresistans. Det er ikke like kritisk her, men den bør i alle fall være lavere enn 0,6 ohm.
Motstandene R2041, R2051 og R2061 er reelle."

kasse ca. 125 liter innvendig volum. Delefilteret er tilpasset en baffelbredde på ca 52-55 cm.
avstemming på 36 Hz - det gir (i hver kasse) 2 stk 26 cm lange bassrør med 11 cm diameter. Kassen dempes på alle innvendige flater (bortsett fra frontplaten) med 10 cm Glava.

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
4.029
11
38
mente bare at jeg har tegning heh. er ikke noe problem å få f.eks dynabel til å forklare/bygge for deg tror jeg?

litt mer info:
"Spolen L1011 i 2226-filteret bør ha så lav DCR som mulig.
Motstanden R1011 finnes ikke i virkeligheten, men representerer spolens DCR. Den bør være på 0,3 ohm eller lavere.
I 2446-filteret representeres motstanden L2031 på samme måte spolen L2031 sin serieresistans. Det er ikke like kritisk her, men den bør i alle fall være lavere enn 0,6 ohm.
Motstandene R2041, R2051 og R2061 er reelle."

kasse ca. 125 liter innvendig volum. Delefilteret er tilpasset en baffelbredde på ca 52-55 cm.
avstemming på 36 Hz - det gir (i hver kasse) 2 stk 26 cm lange bassrør med 11 cm diameter. Kassen dempes på alle innvendige flater (bortsett fra frontplaten) med 10 cm Glava.
Aha:D

Da er jeg godt gang!

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
4.029
11
38
Skal selvsagt reparere skaden på hjørnet der:)

Sist redigert:

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
4.029
11
38
Nærmer seg klart for elementer:) Alle speakon kontakter osv er ferdig loddet:)

Reactions: lygren

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
4.029
11
38
Godt jobbet! Blir de basstunge? (du liker det vel, men generelt sett)
Takk for det :)

De blir så basstunge man vil . Veldig greit og ha kapasitet selv på litt volum!

Med for eksempel minidsp er det bare og ratte i retningen man vil :)

Men ingen bassmonstre, mer midbass som Miles. Skal man ha relativt lav forvregning på høyt volum er det helt nødvendig med denne størrelsen i mine øyne/ører :D

Reactions: Supertramp

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
4.029
11
38
Begynner og nærme seg ferdig nå:)

2 x 18 Fane Colossus 18XS på plass foran. Veldig spent på disse. Følsomhet på 100db og ganske sinnsykt effekttålighet så håper jeg dette blir bra:)

2 stk 18’’ står nå i hvert hjørne bak ( JBL 2258 )

Dette blir bak lerret så har ikke fokusert på det estetiske her:)

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
4.029
11
38
med så store kasser så tipper jeg du har en heftig respons ja!!! fått noen inntrykk av lyden ellers?
Da har jeg såvidt fått testet litt, og dette lover bra:) Må bare finne ut av sitteposisjon i rommet!

Et lite snapshot av hvordan det ser ut bak foreløpig:) Må rydde litt filmer osv, har revet noen hyller. Her ser man den ene av 2 suber bak:)

Reactions: americanFord

americanFord

Medlem
13 Aug 2009
4.397
9
38
Har fulgt med tråden din i flere år, men at du har kjøpt hus og gått fra stuekino til dedikert rom har visst gått meg hus forbi. Grattis, grandiS (oi, det rimer jo..)!
Morro å se utviklingen fra hvite WAF-vennlige Dalier, til brutal DIY :sneaky:

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
4.029
11
38
Har fulgt med tråden din i flere år, men at du har kjøpt hus og gått fra stuekino til dedikert rom har visst gått meg hus forbi. Grattis, grandiS (oi, det rimer jo..)!
Morro å se utviklingen fra hvite WAF-vennlige Dalier, til brutal DIY :sneaky:
Så hyggelig at du har fulgt med :) Kjøpte hus sommeren ifjor ja, og da var det mye oppussing av hus før noe annet. Kinoen skal fortsatt pusses opp, men rommet kan brukes som det er nå ;)

Ja, har gått ganske langt bort ifra hvite Dali, er vel i andre enden av skalaen:p Selvom jeg til tider savner og bare koble til noe kabler og trykke play, er det morsomt og bygge og utforske og justere også:)

Ulempen er at man faktisk må begynne og tenke på hvor mye man får ut av stikkontakten , jeg har vel en enkel 16 A kurs til kinoen. Det er nok i grenseland på full blås her:p

Hvor i landet holder du til? Ser du har Adam, alltid likt de ;)

americanFord

Medlem
13 Aug 2009
4.397
9
38
Så hyggelig at du har fulgt med :) Kjøpte hus sommeren ifjor ja, og da var det mye oppussing av hus før noe annet. Kinoen skal fortsatt pusses opp, men rommet kan brukes som det er nå ;)

Ja, har gått ganske langt bort ifra hvite Dali, er vel i andre enden av skalaen:p Selvom jeg til tider savner og bare koble til noe kabler og trykke play, er det morsomt og bygge og utforske og justere også:)

Ulempen er at man faktisk må begynne og tenke på hvor mye man får ut av stikkontakten , jeg har vel en enkel 16 A kurs til kinoen. Det er nok i grenseland på full blås her:p

Hvor i landet holder du til? Ser du har Adam, alltid likt de ;)
Sier jo litt når 16A-kurs faktisk er i grenseland, hehe!

Ja, forstår at det er morro å utforske å leke seg frem med EQ/DSP og annen DIY i søken etter virkelig gromlyd! Adam er ålreit. Mine er jo grisebillige og simple, men syns de låter veldig bra. Rommet er derimot en utfordring (som oftest tilfelle), så har av prinsipp bestemt meg for å skaffe måleutstyr/software for å lære meg det og få mest mulig ut av det jeg allerede har i stedet for ny byttekarusell som jeg har drevet på med tidligere.

Holder til i Oslo.

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
6.126
10
38

Ule
Går i perioder hos meg også, veldig gøy å bygge selv, ikke minst mye godlyd pr krone, men er deilig innimellom å bare sette på play og spille noe på noe helt ferdig og gjennomtenkt..