Grønt bilde på plasma

Kjottolf

Medlem
30 Apr 2003
999
0
0
Jeg fikk en spesialbestilt kabel fra Interconnect idag med RCA komponent til VGA. Da jeg skulle koble denne fra Philips DVD963SA til Philips plasma 32PF9965 fikk jeg et veldig klart og fint bilde. Eneste problemet er at bildet er grønt..! :wink:

Noen som vet hvofor?

-Kjetil-

Kjottolf

Medlem
30 Apr 2003
999
0
0
Rusty skrev:
Har du den nye firmwaren i philipsen?
Nei, denne er faktisk av første versjon. Jeg kan jo selvsagt oppdatere den... Når jeg kjører RCA i begge ender går det helt fint. Det er kun når jeg kjører bildet inn i VGA-inngangen.

-Kjetil-

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
44.841
63
48
41
www.avforum.no
Grønt bilde tyder jo på at Rød og Blå kabel ikke er aktiv. Tror du har stilt inn DVD spilleren feil, antar at det er under meny for utsignal, du må huske at du sender Pr, Y, B, med synk på grønn med komponent, hvis jeg ikke husker helt feil. Forsåvidt burde jo dette være stilt inn som standard ved komponent ut, så det kan jo være noe feil på kabelen også, men...

Kjottolf

Medlem
30 Apr 2003
999
0
0
lygren skrev:
Grønt bilde tyder jo på at Rød og Blå kabel ikke er aktiv. Tror du har stilt inn DVD spilleren feil, antar at det er under meny for utsignal, du må huske at du sender Pr, Y, B, med synk på grønn med komponent, hvis jeg ikke husker helt feil. Forsåvidt burde jo dette være stilt inn som standard ved komponent ut, så det kan jo være noe feil på kabelen også, men...
Spilleren er ikke stilt inn galt. Jeg har brukt komponentutgangen før. Tror faktisk ikke spilleren har en slik innstilling. Kabelen er lagd av en hos Interconnect. Får vel nesten prøve den ut på et par andre plasmaer før jeg bytter den.

-Kjetil-

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
4
38
39
Et dumt spm..! Philips plasmaen støtter progressivt signal på VGA inngangen?

Mvh

AK

Rusty

Medlem
13 Des 2002
8.645
0
0
Det er ikke dumt det AK!jeg tenkte på det samme :roll: kanskje det er noen innstilinger på plasmaen også?

Kjottolf

Medlem
30 Apr 2003
999
0
0
Rusty skrev:
Det er ikke dumt det AK!jeg tenkte på det samme :roll: kanskje det er noen innstilinger på plasmaen også?
Jeg har selvsagt stilt meg dette spørsmålet, men bildet blir grønt selv uten progressive scan.

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
4
38
39
Jeg har selvsagt stilt meg dette spørsmålet, men bildet blir grønt selv uten progressive scan.
Da er det hetl klart noe annet galt. Er det kun problem med grønt bilde ved bruk av VGA inngangen på plasmaen?

Mvh

AK

Kjottolf

Medlem
30 Apr 2003
999
0
0
Ak skrev:
Da er det hetl klart noe annet galt. Er det kun problem med grønt bilde ved bruk av VGA inngangen på plasmaen?

Mvh

AK
Kun med DVD. Har ikke prøvd med PC da.

Burre

Medlem
20 Apr 2003
9.099
0
0
39
avforum.no
Kanskje de som lagde kabelen har lagt feil farge på blå og rød?
det kan vel hende, eller?
Hvis blå og rød er feil, blir vel ingen av dem aktive. Prøv å bytt om disse.

Kjottolf

Medlem
30 Apr 2003
999
0
0
Ja, det kan virke som det er feil på kabelen. Det var rolig på jobben i kveld, så jeg fikk koblet litt videre. Prøvde å koble den mot både Panasonic og Thomson plasma. Her fikk jeg ikke bilde i det hele tatt.
Så prøvde jeg mot en Philips LCD-tv hvor jeg heller ikke fikk bilde.
Deretter prøvde jeg mot en Panasonic projektor. Den viste grønt bilde. Så forsøkte jeg å trekke ut rød og blå. Dette medførte ingen endring i bildet. Etter å trikset litt med dette virker åpenbart at rød og blå ikke er aktive. Det skal forøvrig nevnes at jeg også prøvde med en Philips DVD Q50, en annen spiller som gir fine bilder på storskjerm.

Jeg skal med andre ord ringe Interconnect imorgen...

-Kjetil-

Kjottolf

Medlem
30 Apr 2003
999
0
0
Det var en fra Interconnect og hentet kabelen idag. Han skjønte ingenting, men skal ta den med på jobben sin for en kontroll. Det må jo være en kabelfeil. Konklusjonen falt som sagt da selv projektoren viste grønt bilde.¨

-Kjetil-