"Grøftekabelen" til Claes Ohlson brukbar?

Theater

Medlem
12 Apr 2003
211
0
0
Ser at mange hevder at den såkalte "grøftekabelen" som selges hos Claes Ohlson kan konkurrere med høyttalerkabler tl mangfoldige tusen kroner. Er det noen her som har testet denne kabelen? Lurer på å kjøpe meg et par meter av den selv, men er usikker på hvilken kabel det snakkes om. Har noen varenummer/artikkelnummer?

_Theater

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
4
38
39
Nå nytter det ikke å spørre meg ang. dyre "overrated" høytalerkabler da jeg mener dette er en bløff.... :?

Den såkalte grøftekabelen, EKKJ, installasjonskabel kan vel fåes på Biltema for ca 20,-... Denne er det mange som bruker og sverger til.

Mvh

AK

[/quote]

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
21
38
51
Jessheim
Jeg har prøv kablene og min erfaring er at de ga mer dynamikk (mer punsh i bassen), men noe mindre detaljoppløsning enn mine TaraLabs. Men på detaljoppløsningen snakker vi meget små nyanseforskjeller.
Eneste minus er at de er vanskelige å håndtere da de er sinnsykt stive. Jeg anbefaler deg å prøve. De kablene jeg testet var fra Elfa, tror de var produsert av Ericsson. Satser på at det er samme kabel.

Shyfer

Medlem
15 Apr 2003
567
0
0
Gidder noen å gi en "oppskrift"på hva jeg trenger og åssen det skal settes sammen?Er jo tross alt en særdeles økonomisk løsning.En link hadde heller ikke vært å forakte! :D