Gaming-pc kaféen -->Bygging/bilder/opgradering og prat

HK_Xclio

Medlem
15 Nov 2008
7.161
0
36
Sørreisa
Skal man på Lan så er nokk lurt med noe mere "rugged", men jeg skal bare bære pcen i garasjen og en gang i blandt over til naboen :mrgreen:

Lan tiden min er over for lenge sia, sikkert 5 år siden sist.

HK_Xclio

Medlem
15 Nov 2008
7.161
0
36
Sørreisa
Nå var pcen montert og innstalert :)

Er imponert, hører ikke pcen i det hele tatt. Nå har jeg ikke prøvd spill, men den gamle bråket 10 ganger mere i idle.

Skal få tatt bilder i morgen :)

HK_Xclio

Medlem
15 Nov 2008
7.161
0
36
Sørreisa
Nå har jeg opdaget ett stort problem. Det irriterer vettet av meg.

Inst CS GO nå nettop, men så ser jeg att det flimrer ingame. Det kommer streker over skjermen som flimrer. Har dette noe med skjermen å gjøre?

Noose

Medlem
26 Jul 2005
3.452
0
0
avforum.no
HK_Xclio skrev:
Nå har jeg opdaget ett stort problem. Det irriterer vettet av meg.

Inst CS GO nå nettop, men så ser jeg att det flimrer ingame. Det kommer streker over skjermen som flimrer. Har dette noe med skjermen å gjøre?
Kan ha med at det er 60hz skjerm og spillet kjører på høyrere fps enn 60. Da får man det som kalles screen tearing. Prøv å skru på VSYNC i instillingene. Da låser du fps(frames per second) til 60. Bruker det selv.

HK_Xclio

Medlem
15 Nov 2008
7.161
0
36
Sørreisa
Noose skrev:
Kan ha med at det er 60hz skjerm og spillet kjører på høyrere fps enn 60. Da får man det som kalles screen tearing. Prøv å skru på VSYNC i instillingene. Da låser du fps(frames per second) til 60. Bruker det selv.
Ja, jeg gjorde det. Det ble mye bedre. Ser ut for att det blir ny pc skjerm snart :)

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
1
0
Sandefjord

HK_Xclio

Medlem
15 Nov 2008
7.161
0
36
Sørreisa
Mr_Spock skrev:
Begynner å hjelpe her også - mangler nå bare skjermer og skjermkort, valget står mellom disse:

Komplett.no - Asus 24" LED VG248QE

og

Komplett.no - BenQ 24" 3D LED XL2411T

Hadde jo bestemt meg for GTX Titan, men det ser ut til at GTX 780 er nesten like mye for en del mindre penger.

Det blir nok 3 skjermer - og en slik dings:

Komplett.no - nVIDIA 3D Vision 2 Wireless Glasses Kit

Ser kult ut:

TEST: Nvidia 3D Vision 2 - Hardware.no

Regner med å få pcen ferdig oppe og gå om 2 uker :)
Tror jeg ville satset på BenQ i den prisklassen, men har siklet skikkelig etter en Eizo skjerm med litt størelse.

Du satser stort ser jeg, tror du har mere enn nokk med 780. Prishoppet er ikke verdt det.

Vurderer og sende hovedkortet i retur, har en sensor som tuller. om jeg avinst AI suite, så er det en vifte som får kugalskap. Når jeg kjører AI suite så kommer den opp med Warning på hovedkort tempen, -60 og noen ganger +160 grader.

YeOlde

Medlem
28 Nov 2009
1.262
0
0
HK_Xclio skrev:
Tror jeg ville satset på BenQ i den prisklassen, men har siklet skikkelig etter en Eizo skjerm med litt størelse.

Du satser stort ser jeg, tror du har mere enn nokk med 780. Prishoppet er ikke verdt det.

Vurderer og sende hovedkortet i retur, har en sensor som tuller. om jeg avinst AI suite, så er det en vifte som får kugalskap. Når jeg kjører AI suite så kommer den opp med Warning på hovedkort tempen, -60 og noen ganger +160 grader.
Prøvd å oppdatere BIOS?

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
Mr_Spock skrev:
Begynner å hjelpe her også - mangler nå bare skjermer og skjermkort, valget står mellom disse:

Komplett.no - Asus 24" LED VG248QE

og

Komplett.no - BenQ 24" 3D LED XL2411T

Hadde jo bestemt meg for GTX Titan, men det ser ut til at GTX 780 er nesten like mye for en del mindre penger.

Det blir nok 3 skjermer - og en slik dings:

Komplett.no - nVIDIA 3D Vision 2 Wireless Glasses Kit

Ser kult ut:

TEST: Nvidia 3D Vision 2 - Hardware.no

Regner med å få pcen ferdig oppe og gå om 2 uker :)

Hint Komplett.no - Eizo 24" LED FlexScan EV2436W-BK :wink:

mackanzocz

Medlem
11 Sep 2005
3.298
2
38
Måste det vara en extrem gamingskärm? Nu har ju 1440p skärmarna kommit ned under 4000. Otroligt fint med mer real estate och högre upplösning i en del spel.

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
1
0
Sandefjord
De eneste 2 skjermene som jeg har funnet å ha over 120Hz, DP, 1080p og har full 3D pakke er de 2 jeg linket til - i 24".

Skal ha 3 stk og kjøre de i 3D nVidia Surround, for spill som ikke utmerker seg i 3D kjøres 2D Surround.

HK_Xclio

Medlem
15 Nov 2008
7.161
0
36
Sørreisa
Mr_Spock skrev:
De eneste 2 skjermene som jeg har funnet å ha over 120Hz, DP, 1080p og har full 3D pakke er de 2 jeg linket til - i 24".

Skal ha 3 stk og kjøre de i 3D nVidia Surround, for spill som ikke utmerker seg i 3D kjøres 2D Surround.
Faktisk ikke så ille pris mtkp att di er 120hz

Hmmm... H80i'en min har en tendens til å bråke, å når den bråker høres det godt. Tror jeg har en pumpe som tuller..