Gain på Spotify. Hva er det?

9 Jun 2019
324
30
28
Vet det er knapp der du kan trykke på “Audio Normalization” på Spotify Premium så blir lyden lavere, alt avhengig av hva du ønsker. Høy, lav og Max volum. Men det funger ikke gjennom Spotify Connect. Kun gjennom vanlig iPad høyttallere og iPhone. Men fungerer Gain via Spotify Connect? Er det noen som prøvd det. Ville dårligere masteringer bli bedre, som Queen, som har alt for høy lyd. Og de er masterd av Bob Ludvig. Nei, James Gutrie skulle ha masterd de. The game av Queen er jo så høy at jeg får hodepine.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.710
65
48
Vet det er knapp der du kan trykke på “Audio Normalization” på Spotify Premium så blir lyden lavere, alt avhengig av hva du ønsker. Høy, lav og Max volum. Men det funger ikke gjennom Spotify Connect. Kun gjennom vanlig iPad høyttallere og iPhone. Men fungerer Gain via Spotify Connect? Er det noen som prøvd det. Ville dårligere masteringer bli bedre, som Queen, som har alt for høy lyd. Og de er masterd av Bob Ludvig. Nei, James Gutrie skulle ha masterd de. The game av Queen er jo så høy at jeg får hodepine.
Du har juster lik volum for alle låter. Husker ikke hva det heter Normalization finner den på mobilappen.
Skal vel gå å få dette gjennomført av connect kan jo justere mellomrom, kvalitet osv

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

9 Jun 2019
324
30
28
Det funger ikke via Spotify Connect. Men visst nok via AirPlay 2. Men har også hørt Gain visst nok også skal visst justere dårligere masteringer. Feks, Frank Sinatra låter fantstisk via Spotify Connect. Queen, ikke så bra. Men Rolling Stones er den værste lyden jeg har hørt både på CD og streaming. Men de skal visst være best på vinyl. Har ikke hørt de på vinyl. Har lite vinyl erfaring. Husker Klubben testet Kari Bremsen, vinyl vs CD. Jeg synes det ikke var så stor forskjell. Men kanskje ikke vinyl var riktig justert. Har hørt sistnevte er veldig, veldig viktig.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.710
65
48
Jeg storkoser meg med Stones-Gimme Shelter på Spotify.

Men Sony har enn oppsamplings dings på lyd... Er mye mer avansert enn loudness som jeg er vant med fra før..

Det positive med LP er enkelt heten og at det vel er helt analogt. Høres mer naturlig ut. Det negative er jo støy, mye knoting akkurat som rør og begrensninger i oppløsning.

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk