Furterommet mitt (Og det ble lyd,og Led-lys)

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Har noen rester med scenemolton,får spraye litt lim på å prøve litt forskjellige metoder å få det bort på. Kanskje en sort sprittusj er alt som skal til.
Hadde som mål å få rommet ferdig denne sommeren,ser ut som det skal gå. Mangler tapet,lys/kontakter, teppe og lister. Har ikke noe hast egentlig har ikke noen receiver eller blurayspiller enda. Jeg har tenkt å ha en metallic farge på lister (les kobber) får man kjøpt maling med slik farge eller er det sprayboks man må gå for?

Nabon

Medlem
22 Mar 2009
1.123
0
0
Slenger meg med på lovord om den riggen din for å få limt i taket. Så meget effektivt ut. Liker folk som bygger seg løsninger for å få gjort den jobben de skal gjøre. Kudos :)

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Har endelig fått tapetsert rommet og elektriker har montert kontakter og lys.
Har sprayet alle kontakter sort matt.
Slenger opp litt bilder (beklager noen dårlige bilder).

Neste oppgave er å ordne litt ventilasjon og foringer og lister.
Har også bestillt 4 glasshyller som utstyret skal stå på.

Vedlegg

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Da er en Oppo 103 sonefri bestillt fra Chicago.
Lurer på hvilket teppe jeg skal ha på gulvet,høy eller kort luv. Lang demper vel mer lyd,men er kanskje vanskelig å holde rent eller? Shaggy Finesse Dette har høy luv

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Fått gjort litt småting,har blant annet fått glasshyller som komponentene skal stå på. Har fått skrudd opp alle kontakter og lokk. Måtte prøvemontere bak og surround høyttalerne,ble fornøyd med det,blir morro når det kommer lyd fra de. Det blir sannsynligvis bestillt en NAD T777 receiver også snart. NAD T777 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Vedlegg

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Da er en NAD T777 bestillt,var inne på Hifi-klubben for å sjekke litt,da så jeg at en T777 var til salgs i Stavanger til 13.598 fordi den manglet org. emballasje. Jeg hadde tenkt å kjøpe den receiver uansett,men med 2.400 i rabatt kunne jeg ikke vente. Det ligger også en sonefri Oppo 103 fra Bombay og venter. Ser ut som om jeg må betale 137,- i moms det skal jeg klare. Vegg-til-vegg teppe er også snart på veien,og det blir kjøp av lister i morgen,blir vel lyd engang neste uke 8) 8)

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Da er Oppo 103 i hus,har kjøpt lister og begynt å male de med aluminiumsmaling,tror det blir tøft.
Nye bilder også

Gjorde ikke noe at de skrev at verdien var 90$,moms kom på 137 kr. :cool:

Vedlegg

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Da var Nad T777 også i hus,nå må bare gulvteppe komme snart,så jeg kan koble opp :mrgreen:

tralltrall

Medlem
9 Jun 2004
5.389
0
0
Gratulerer med ny bluray spiller. :)

Veldig flott kino du lager. Ble fint med lampene på veggen. :)

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Skal si ekkoet i rommet forsvant fort når teppet kom på plass,men må nok ha mer demping etterhvert.

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.068
0
0
Ser veldig bra ut!

Korleis får du ført kablane opp til dei komponentane på øverste glasshylla? Er del mellomrom på baksida som eg ikkje ser?

johnsen90

Medlem
21 Mai 2010
2.542
0
0
Grålum
Lurte jeg også på:)
Altså strømkontakene i bunnen videre oppover. Er det et lite hull i høyre hjørnet øverst der?