Furterommet mitt (Og det ble lyd,og Led-lys)

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Holder på med kino/tv-stue jeg også.
Rommet et 410x250x230. Ikke den største kinoen men,blir nok bra likevel.​
Har ikke kjøpt inn så mye utstyr enda,men har et 7.1 system som jeg har brukt før,fra System Audio. Blir en Yamaha receiver og en HTPC i første omgang. Har en Optoma 720p projektor,men kommer nok til å kjøpe en ny senere. Rammelerretet er på 100".

Sorte flexrør er til høyttalerkabler hvite er til strøm​

Alle hardware skal stå her inne på hyller​

Her kommer rammelerretet opp​

Skal ha en lyddør til her slik at det blir to dører​

Her skal det henge en tv som kan svinges ut i rommet​

Prøvde Sketchup for første gang i går,og ca sånn blir rommet ferdig​

Proporsjonene er ikke helt riktige.​

Vedlegg

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
25.816
0
0
Nordfjord
Blir nok et ordentlig koserom dette ja. :) Ideen med utsvingbar tv har jeg planer om selv, så det blir morro å se når det er ferdig.

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Ser det er noen som legger gips opp mellom takbjelkene før isolasjon. Har jeg noe å vinne på det med hensyn til støydemping? Hadde tenkt å legge opp 200 mm. isolasjon og deretter lydbøyler med 2 lag gips.

hhalstensen

Medlem
20 Des 2007
6.016
0
0
rocko skrev:
Ser det er noen som legger gips opp mellom takbjelkene før isolasjon. Har jeg noe å vinne på det med hensyn til støydemping? Hadde tenkt å legge opp 200 mm. isolasjon og deretter lydbøyler med 2 lag gips.
Jeg gjorde det ikke selv ved bygging, men vurderte det. Kravet mitt til støyisolering er ikke enormt, så det ekstraarbeidet droppet jeg. Men innbiller meg at det kan hjelpe, da man øker massen og egenskapene til flaten. Da er det forutsatt at laget med gips limes i skjøtene og skrues fast i underlaget.

kenti

Medlem
13 Feb 2004
16.187
0
0
avforum.no
Ser ut som det blir en fin kino det her. Skal du trekke kabler før plateleggeing? Husk å stramme skikkelig uansett!

cbl

Medlem
15 Apr 2010
396
0
0
Gratulerer med eget furterom ;)
Blir bra dette her:-D
Veldig bra tegninger av rommet, hva slags program har du brukt?

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Ikke fått gjort så mye i det siste,har trukket høyttaler kabler og subkabler,ligger 2 hdmi kabler å venter på posten. Har også fått lyddøren i hus,men må ha hjelp til å få den på plass. Nye bilder kommer etterhvert

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Går veldig sent med byggingen for tiden,men har fått gjort noe fornuftig.
Har fått på plass lyddøren.Har byttet ut de sorte silikonslangene som skulle brukes til HDMI,var helt umulig å trekke noe gjennom de,fikk bare trekkefjæra inn 50 cm :evil: . Byttet til hvit 40 mm k-rør og da gikk ting mye bedre. Har også fått trekt nettverkskabel og kabel fra parabol. Har dessuten fått laget et feste/spikerslag til vegghengt tv. Har flyttet dette fra venstre side til høyre side i rommet. I går ble det bestillt Rockwool,gips og osb plater,så da får jeg noe å gjøre i påska :wink:

Slenger opp noen nye bilder også

Spikerslag for tvfeste. Laget en ramme av 48x48 som ble limt og skrudd fast i stender,utenpå er det 2 stk 48x198 som er limt og skrudd fast i ramme og stender.Burde holde en 40-42" tv​

Lyddøren på plass​

Mellomrommet pakkes hardt med isolasjon før bunnfyllingslist og tetningsmasse kommer​

Døra er satt opppå glava slik at det er en glipe på ca. 5 mm,så er det en bunnfyllingslist på begge sider av dørsvill.​

Nettverk og parabol kabel er trekt.Sort gummislange er byttet ut med hvit k-rør,bruker en liten del av den sorte slangen som muffe siden jeg allerede hadde laget hull i koblingsboksene.​

Vedlegg

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Da kan jeg endelig begynne å isolere etter å hatt rommet åpent i nesten 2 år. Blir deretter et lag obs plater og et lag gips på veggen,så blir det lydbøyler og 2 lag gips i taket.
Kommer ikke til å benytte meg av greenglue,men har det noe for seg å legge noe akrylmasse mellom obs og gips,eller mellom de to gipsplatene i taket?

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Mener det var 5-6000 kr. Er et element på andre siden også :)
Har lagt opp kabel til å ha en sub extra.

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Da var veggene isolert og dampsperre er stiftet på ytterveggene.
Det er 200 mm. på kortveggene og 150 mm. på langveggene.

Har teipet over alle stiftene,men hvor nøye er det rundt koblingboksene?
Det kommer jo til å bli mange hull når jeg skrur på plater o.s.v.
Har kjøpt lydbøyler også 22 stk. av type B,da bjelkene i taket ikke var helt på linje.

Vedlegg