Forumet flyttet til nye servere, beklager lang overføringstid

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.220
131
63
41
www.avforum.no
Vi har da fått flyttet over forumet til nye, kraftige cloud baserte servere som gjør det mye enklere for oss å utvide lagringsplass og CPU / minne ved behov. Vi skal dermed slippe flere serverbytter med det første.

Dette tok dessverre lenger tid enn planlagt, og dette beklager vi.

Det mangler fremdeles alle bilder postet de siste 14 dagene, men disse blir overført i etterkant så snart en siste backup er overført fra den gamle serveren.

Trompetnerd

Medlem
22 Apr 2005
326
16
18
Hei, på grunn av den andre tråden er jeg litt usikker på om bildene 14 dager tilbake blir overført eller ikke. Bare kjekt å vite før jeg evt legger inn bilder på nytt.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.220
131
63
41
www.avforum.no
Hei, på grunn av den andre tråden er jeg litt usikker på om bildene 14 dager tilbake blir overført eller ikke. Bare kjekt å vite før jeg evt legger inn bilder på nytt.
Vi har filene nå, men må laste opp type 70GB til en server først og deretter overføre bildene, så det kommer, håper i løpet av helgen....

• Like
Reactions: Trompetnerd

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.710
65
48
Ly
Vi har filene nå, men må laste opp type 70GB til en server først og deretter overføre bildene, så det kommer, håper i løpet av helgen....
Lygren, klarer du å fikse problemet med bildestørrelser, var ikke begrenset før så kanskje det går å fikses?

Slik at vi bare kan poste høyoppløste bilder fra mobil uten å re-size typ?

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.220
131
63
41
www.avforum.no
Ly

Lygren, klarer du å fikse problemet med bildestørrelser, var ikke begrenset før så kanskje det går å fikses?

Slik at vi bare kan poste høyoppløste bilder fra mobil uten å re-size typ?
Sikkert en begrensning på den nye serveren, takk for du sier fra, skal få ordnet asap...

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.220
131
63
41
www.avforum.no
Da er dette økt til 12MB, det bør jo kanskje holde? Greit at bildene som legges opp ikke blir alt for store heller, da tar det veldig lang tid for folk å laste de...

• Like
Reactions: Danke

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.710
65
48
Takk vil bare nevne at jeg har litt problemer med å lese meldinger både på forum og Tapatalk. Jeg ser bare utboks. Og Tapatalk halter litt også.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.220
131
63
41
www.avforum.no
Takk vil bare nevne at jeg har litt problemer med å lese meldinger både på forum og Tapatalk. Jeg ser bare utboks. Og Tapatalk halter litt også.
Prøv å rense cachen (historikken) i browseren din. Tapatalk ble oppdatert litt tidligere i kveld, så prøve å restarte appen.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.710
65
48
Prøv å rense cachen (historikken) i browseren din. Tapatalk ble oppdatert litt tidligere i kveld, så prøve å restarte appen.
Jeg tror jeg slettet det, men ser fortsatt ikke meldingene. På Tapatalk ser jeg starten på meldinger., Men ikke hele.

De andre får mine meldinger ser det ut som, men når jeg åpner meldinger får jeg kun min melding og ikke svaret.