Forsterker til System Audio Aura 50

playmo

Medlem
22 Mai 2010
36
0
0
Har System Audio Aura 50 å trenger ny forsterker, har vurdert Hegel H70 eller Primare I22 DAC. Vilken av disse bør jeg kjøpe eller har noen andre forsterkere de kan anbefale? max pris 13000. forsterkeren må ha DAC.

Phatbob

Medlem
30 Des 2011
324
0
0
Skien
høre seøv

Det beste å gjøre er å låne med seg hjem og høre selv, hvis det lar seg gjøre. Når det er sakt, er ikke Hegel en super match for SA, men igjen øre som hører.

9 Okt 2012
24
0
0
playmo skrev:
Har System Audio Aura 50 å trenger ny forsterker, har vurdert Hegel H70 eller Primare I22 DAC. Vilken av disse bør jeg kjøpe eller har noen andre forsterkere de kan anbefale? max pris 13000. forsterkeren må ha DAC.
Hei

Du bør velge Primare etter mitt skjønn og smak. Har selv en Primare i21 med Hegel HD20 dac og Mantra 60. Også hatt HD2 dac sammen med godt hell. Trenger man bare musikk fra PC er HD2 og en Primare forsterker uten innebygd dac billigere og bedre. Finn deg en brukt i21 og en Hegel HD11 f.eks. Dette vil komme på ca 8000 kr ++.

Mitt oppsett fungerer meget bra, men er selv på let etter Primare i30. Hadde kjøpt en i går, men så trakk selger seg dessverre.

Mine Mantra 60 trenger litt mer effekt for virkelig å våkne. Men på normale lydnivåer både til film og musikk har i21 klart seg godt med mine HT.

Lydmessig er de en utrolig god match.

Så vet noen om en brukt Primare i30 for salg, så gi meg en lyd :)