Forsterker til Magnat Transpuls.

Busken

Medlem
10 Des 2019
2
0
1
Hei.

Er på jakt ettet en ny forsterker til et par med Magnat høyttalere jeg handlet meg på black friday.
Har for øyeblikket kun en 10år gammel H/K surround forsterker med heftige 65watt i stereomodus..

Men er ikke helt inne i hifi verden enda, så klarer ikke helt bestemme meg.

Blir nok for det meste brukt til film/serier, men med musikk som første prio og da ofte med høyt lydnivå.
Alt går per dags dato via PC'en.

Hva burde jeg satse på her?
Ser helst for meg å kjøpe brukt, og har satt av ca 10k.
Stort pluss om det er i rogaland.

Link til høyttalere:

9 Jun 2019
465
56
28
Ettersom jeg skjønner er følsomheten på 95 db. Da trenger de ikke mye volum for og våkne til. Som Klipsh høyttallere feks. Det er mange og velge mellom. Luxman, Accuphase,Marantz, Denon, Rotel, NAD. En del vil nok si at Hegel er ett utmerket valg til dine høyttalere. Og liker du Hegel sin lyd filosofi kan nok det være det beste alternative både watt messing, og lyd messing. Men jeg ville ha valgt noe fra Japan. De er dønn stabile, og lite feil. Jeg ser du helst vil ha brukt. Da må du bare scanne finn eller lignede. Luxman, og Accuphase vil du ikke finne til 10000kr brukt. Men som sagt de ovenfor kan kanskje passe. Men jeg ville kanskje pushet budsjettet til rundt 16000kr. Da tror jeg du har bedre alternativer.

Sist redigert:
9 Jun 2019
465
56
28
Men flotte høyttallere😁. 15 tommers element ettersom jeg skjønner. Gratulerer! Men hvordan er lyden nå på din Harman surround forsterker akkurat nå? Er lyden grei kan du jo vente til neste Black Friday, og kjøpe en ny forsterker litt, eller mye billigere enn vanlig pris. Eller spare litt penger og kjøpe Klasse A forterkere fra Mala Audio helt nye. De koster rundt 15000k, og oppover. Selv om de er lagd i Kina skal visst byggekvalitet være meget bra.De heter Xindak, tror jeg. Det tror jeg vil låte kanon med dine høyttallere. Jeg har selv vurdert det merke, siden det er ren klasse A i en prisklasse som er tilgjengelig for de fleste vs Luxman sine klasse A forsterkere son koster rundt 70000kr. Men Luxman er jo legendariske japanske klaser A forsterkere. Men prisen er hinsides. Men byggekvalitet er jo enorm på Luxman sine modeller.

Sist redigert:

Busken

Medlem
10 Des 2019
2
0
1
Men flotte høyttallere😁. 15 tommers element ettersom jeg skjønner. Gratulerer! Men hvordan er lyden nå på din Harman surround forsterker akkurat nå? Er lyden grei kan du jo vente til neste Black Friday, og kjøpe en ny forsterker litt, eller mye billigere enn vanlig pris. Eller spare litt penger og kjøpe Klasse A forterkere fra Mala Audio helt nye. De koster rundt 15000k, og oppover. Selv om de er lagd i Kina skal visst byggekvalitet være meget bra.De heter Xindak, tror jeg. Det tror jeg vil låte kanon med dine høyttallere. Jeg har selv vurdert det merke, siden det er ren klasse A i en prisklasse som er tilgjengelig for de fleste vs Luxman sine klasse A forsterkere son koster rundt 70000kr. Men Luxman er jo legendariske japanske klaser A forsterkere. Men prisen er hinsides. Men byggekvalitet er jo enorm på Luxman sine modeller.
Tja, jeg har jo iallfall lyd om ikke annet.. 😅 Men mangler mye trykk nå, er så og si helt skrapt for bass. Under innspilling stod de koblet til en annen H/K forsterker, men denne er stereo og har litt mer watt å rutte med. Spilte uten tvil mye bedre enn for øyeblikket.
Blir for lenge å vente et helt år før jeg handler meg forsterker iallfall, det er sikkert.

Har kikket en del på finn fra før, men er redd jeg skal se meg blind før jeg klarer å bestemme meg.
Har fått noen tilbakemeldinger om at Hegel kanskje kan bli litt lyst, men etter å ha lest litt rundt virker det som om de har endret seg litt med nyere modeller.

Ligger allerede noen i "favoritt" lista mi på finn, men siden det er privatpersoner så er det jo ikke like lett å låne hjem for å teste de ut.

Her er noen jeg har sett på til nå, og alle disse ligger rundt 10-15k.
Hegel H300
Hegel H160
Parasound Hint
Nad M3
Nad C390
Roksan K3

Skal ta meg en tur innom Hifiklubben og Soundgarden neste uke, så får jeg se om de har noe spennende der :sneaky:

9 Jun 2019
465
56
28
Hegel er litt for lys i lyden, ja. Jeg hadde en Hegel H80 engang. Bra trykk, men ingen varme i det hele tatt. Den hadde også trafo støy 5 meter fra lytte avstanden min. Kan hende jeg var Max uheldig! Og sier ikke at du ikke skal se på Hegel i det hele tatt heller. Det er dine ører. Men Hegel er blitt mere varmere i lyden enn før. Men jeg ville ha valgt Hegel H360 enn H300. H360 spiller med mere varme. Men om det blir lyst med er umulig og si. Rommet har mye og si. Men liker du varm lyd så kan som sagt Hegel bli litt i grenseland. Men av de du har nevnt har jeg bestandig hørt at Parasound har en varm klang. Lykke til.