Forsterker med 2 HDMI ut eller HDMI splitter?

BlackkoZ

Medlem
6 Aug 2009
4.430
0
0
Om du allerede har en god nok receiver, så vil nok i allefall det billigste være å kjøpe en splitter.
Trenger du mer kraft, så kan det være like grett å se etter en receiver som oppfyller dine krav.

Ctech

Medlem
8 Aug 2009
312
0
0
Jeg har ikke kjøpt anlegget enda, og heller ikke forsterker.

Er det mye dyrere for en forsterker med 2 HDMI ut?

Pooze

Medlem
27 Aug 2008
129
0
0
Ctech skrev:
Jeg har ikke kjøpt anlegget enda, og heller ikke forsterker.

Er det mye dyrere for en forsterker med 2 HDMI ut?

Det er stort sett modeller i den "høyere prisklassen" (altså ikke budsjettklassen) som støtter dette. Ta en titt på "Onkyo TX-NR1007", denne ligger i prisklassen 15k.
Mener jeg tidligere har lest noe om at det er HDCP og hvordan det håndteres ved dual HDMI som kompliserer og fordyrer en del.

Uansett, ved dual HDMI, vær klar over at det er en problemstilling i forhold til hvordan de to portene kan konfigureres. Ser at Onkyo opererer med "Main" og "Sub" på HDMI-out, det skulle bety at det ikke er noe problem der. I motsatt fall kan den ene HDMI-enheten legge begrensninger på hva som sendes på den andre porten (noe som sjelden er ønskelig...).

Ctech

Medlem
8 Aug 2009
312
0
0
Føler at det blir særdeles mye dyrere å gå for en high end forsterker/receiver med 2 HDMI ut. I motsetning til bare 1 HDMI ut, og en Switch.

Er det en switch på markedet i dag som dere kan anbefale, som jeg kan styre med f.eks Logitech Harmony fjernkontroll e.l. ?

Takk