Forslag til mediasenter styrt av iphone

Zendium

Medlem
3 Jan 2008
6
0
0
Hei.

Dette har sikkert vært diskutert opp og ned i mente. Og det er derfor det kanskje er litt vanskelig å skjønne for oss novise. Jeg ønsker å sette opp et mediasenter som lar seg styre av iphone og som henter musikk og video fra en NAS. Kokt ned er dette kriteriene:

- Et mediasenter som ved oppstart går rett inn i den endelige modus den skal være i, uten at det er nødvendig å dra frem et keyboard og logge seg på.
- Mediasenteret må la seg styre av en iPhone App på en elegant måte, slik at jeg kan se albumcover og eventuelt bilder knyttet til film/tv-serie.
- Mediasenteret må være uavhengig av keyboard, kunne spille av kjente formater for lyd og bilde, og være uavhengig av å måtte skru på tv'en for navigering.
- Mediasenteret må kunne koble seg trådløst opp til en NAS (kom gjerne med forslag på NAS)
- Oppsettet må ha lavest mulig pris (ikke interessert i å bygge en dyr HTPC som kan mye mer enn det jeg har brukt for).
- Helst så lite hacking som mulig (Apple TV2 hacks osv). Men kan være greit hvis det ikke er mye styr.

Er det noen av dere kloke mennesker der ute som har et godt forslag på oppsett?

Takk!

RuZleBiFf

Medlem
24 Feb 2009
497
0
0
Som sagt over: XBMC løser alle dine problemer :)

Jeg vil, som vanlig, anbefale dette med Ubuntu i bunnen :)