forskjell på 1.3 og 1.4 hdmi lyd- og bildekvalitet

iEirik

Medlem
8 Feb 2011
48
0
0
Hei. Jeg skal kjøpe meg receiver for første gang. Er student så budsjettet er ganske stramt. Sikkert et dumt spørsmå, vurdere og gå for en Onkyo TX-SR607 men forstår at denne bare støtter 1.3 HDMI. Det jeg lurer på er om dette har noe å si utover at den ikke kan spille av 3D, noe som jeg ikke kommer til å få bruk for uansett. Altså er det noen forskjell på lyd- og bildekvalitet mellom en receiver som har 1.3 utgang og en som har 1.4 utgang?

Nikita

Medlem
26 Apr 2006
479
0
0
Forskjellen er ikke stor for din del. SR607 er ikke en forsterker som støtter 3D i seg selv, så anskaffelsen av en HDMI 1.4 kabel har i og for seg ikke noe mening.

Som Hjalmarjalla sier, det er ingen forskjell i bilde- eller lydkvalitet. Utgangspunktet vil være det samme :)

iEirik

Medlem
8 Feb 2011
48
0
0
Takk!
Da tror jeg valget faller på 607, har virkelig ikke behovet for 3D enda. Ikke lenge siden jeg kjøpte ny TV og den støtter heller ikke 3D så det får vente :) Mens jeg har dere her, noen som har noen formeninger om Harman Kardon hkts 11? Jeg er ute etter noe som ser bra ut i stua og som i tillegg gjør filmopplevelsen enda noen hakk bedre :)

Harman/Kardon HKTS11 - Lyd og Bilde