Forforsterker koblet til pre out på receiver?

gpt33

Medlem
13 Jun 2004
5.516
0
36
Trondheim
Jeg bruker idag en Classe Cp-35 forforsterker til musikk og Onkyo 807 receiver til film.
Begge disse er koblet på en Parasound A-21, Classe Cp-35 er koblet på Xlr inngangen og Onkyo 807 på Rca inngangen.

Siden Xlr inngangene på A-21 "overstyrer" rca inngangene må jeg dra ut xlr kablene når jeg skal se på film.

Har nå innsett at dette er litt tungvint i lengden,men vil ikke kvitte meg med Classe'n.

Det jeg lurer på er følgende,kan jeg koble Cp-35 på "pre out" på Onkyo receiveren?
Slik at signalet til frontene går igjennom Cp-35 når jeg ser film.

Titt gjerne innom min stuekino tråd:
http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer/84716-gpt33s-stuekino-avsynsing.html

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
24.452
0
0
Det kan du gjøre men det blir sikkert like tungvint, da går signalet igjennom to forforsterkere og det kan blive vanskeligt å regulere volum da signalet også går igjennom cp-35.
Det du trenger er en forforsterker med prosessorinngang, da slipper du alle problemer. Du kobler fra preout front på Onkyo til prosessorinngangen og nu vil forsterkersettet virke som en effektforsterker til fronterne ved film, andre inngange på forforsterkeren vil virke som en normal stereo forsterker.

gpt33

Medlem
13 Jun 2004
5.516
0
36
Trondheim
Er enig at det enkleste er og bytte til en forforsterker med prosessorinngang,men er meget fornøyd med lyden Classe/Parasound gir på musikk.

Tenkte at dette med "lydnivået" kunne fikses ved bruk av db måler slik at jeg vet hva Cp-35 må stå på når jeg ser film.
Volumet står jo i displayet på Cp-35

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
24.452
0
0
Men når du ikke har Unity Gain blir sånn som romkorreksjon jo nesten umuligt, men jeg skjønner jo det går an å justere volum sånn passe fra Classe når du justerer på Onkyoen.

gpt33

Medlem
13 Jun 2004
5.516
0
36
Trondheim
ok,kan virke som dette er mer komplisert en først antatt.

På effektforsterkeren jeg hadde før fungeret bryteren mellom Xlr og Rca som en A/B bryter så da var det bare og slå over,uten noe kabel styr.

Hvilke forforsterkere med prosessorinngang bør jeg se på/vurdere?

gpt33

Medlem
13 Jun 2004
5.516
0
36
Trondheim
Blåser litt støv av denne tråden.

Jeg har kjøpt en Densen B-200 pre med ht passtrough.

Har også testet å koble receiver inn på Classe pre.
Satt volumet på Classe passe høyt før jeg har kjørt room eq.
Dette fungerer greit da Classe har "tall" volum i displayet.

Tester i disse dager Densen B-200 mot Classe Cp-35.

Limpalot

Medlem
17 Nov 2009
1.660
0
0
Kutter rca-inngangene også når forforsterkeren som er koblet til med xlr ikke er skrudd på, altså?

gpt33

Medlem
13 Jun 2004
5.516
0
36
Trondheim
Limpalot skrev:
Kutter rca-inngangene også når forforsterkeren som er koblet til med xlr ikke er skrudd på, altså?

Regner med du mener Parasound,isåfall er svaret ja.
Fikk ingen lyd i rca inngangen så lenge xlr kablene var koblet til.
Forøvrig er det ingen av/på knapp på Classe pre'n.

Som du sikkert ser har denne tråden ligget død en stund nå.

Jeg har byttet ut både Onlyo receiveren og Parasound effekten.
Bruker nå den løsningen jeg har beskrevet i posten over din.