Filmer man må se flere ganger

DrErling

Medlem
16 Okt 2003
11.138
0
36
44
torjeodegard.blogspot.com
Jeg synes ikke Usual suspects var dårlig, men det er nå greit.

En annen film jeg har sett utallige ganger er, tross dens enkelthet, "svidd neger".

Jeg ler meg skakk hver eneste gang. Det er så mange geniale replikker der at fytti rakkern. Det er sikkert et fåtall mennesker som er enig med meg akkurat der, men det er ikke interessant :wink:

"Ante, du e stor. Mykje større enn han Peder".

"Menn er fra mars, kvinner er fra venus...??¤%??.... Jeg er fra kautokeino!"

"Æ fær på havet!!!"

"Kun det bæste e godt nok førr dæ Anna!" (før han slipper henne rett i bakken)

osv osv

DrE

7 Apr 2004
2.885
1
0
www.ildernett.net
Jeg gjentar nok noe som er blitt sakt nå sikkert, men jeg sier det alikevell jeg :p

Ringenes Herre - trilogien
Den må ses flere ganger!

Og The Matrix, første filmen.. det er en film man godt kan se flere ganger! Det to andre kan også godt ses flere ganger.. men det er nå min mening! :)

Som nevnt tidligere i tråden, ja! Figth Club er en film som må ses flere ganger! Dette er en god og dyp film.. så og se den flere ganger kan nok forbedre førsteinntrykket for man oppdager stortsett noe nytt hver gang ja!

Den Sjette Sansen er også en film en godt kan ta og se en 2-3 ganger før man forstår den ordentlig...

7 Apr 2004
2.885
1
0
www.ildernett.net
Så The Village her om dagen... sett den før og ble veldig skuffet, handligssett en ganske bra film, men ble skuffet over att den ga seg ut for og værfe årets mest skremmende thriller, så var den ikke noe skummel... dette ødela det meste hos meg, men nå en stund etter jeg sdå den første gangen så jeg den igjen, og må si jeg nå er mer positiv til denne filmen... Den var faktisk en god del bedre den andre gangen!!!

Det ødela vel for mye skuffelsen over att den ikke var skummel den første gangen så jeg overså og overgikk handlingen litt mye...

Så for de som har sett den en gang og ikke likte den, se den en gang til! Kan ikke love det hjelper :p
Vi er jo forksjellige og har forksjellig smak :p

wotg

Medlem
22 Apr 2004
7.726
0
0
45
Fight club må sees flere ganger, masse kule detaljer.
Reservoir dogs er også greit å få med seg et par ganger.
Requiem for a dream må også sees flere ganger, da førsteinntrykket blir litt "intenst"

26 Feb 2004
278
0
0
Narural Born killers har veldig mange effekter og detaljer, det er nesten nødvendig iå sette på komentarspor for å skjønne alt.

Jan A M

Medlem
17 Sep 2004
3.671
0
0
35
wotg skrev:
Sorry. Glemte helt Blade runner :oops:

Ja der kom den endelig. :)

Har sett den en gang og må for det første si at jeg var VELDIG nær ved å sovne, synes den var gørr kjedelig. Men nå har jeg bare hørt positive ting om den filmen så det må jo ha vært noe jeg ikke har fått med meg. :roll:

Hva er det med den filmen egentlig :?:

looser

Medlem
13 Aug 2003
398
0
0
www.xn--stsh-woa.dk
Wild Things !
http://www.imdb.com/title/tt0120890/

Dersom man ikke ser hva som skjer når rulleteksten begynner(filmen fortsetter noe etter det) så er det lett å sitte igjen som et spørsmålstegn.
Førstegangen jeg så den stoppa jeg den når rulleteksten begynte, skulle så se den sammen med ei venninne senere og var litt tregh med å stoppe når rulleteksten starta og fikk da se at det dukket opp et mindre bilde ved rulleteksten som "løste alt" som jeg ikke forsto fra filmen! :)

.rolf.

Nito

Medlem
26 Mai 2003
1.175
0
0
- Fight club, David Fincher. Den kan være litt vrien (iallefall den første gangen, kanskje også den andre).

- Mulholland drive, David Lynch ! Det er en kongefilm, som MÅ sees mange ganger. Det er veldig mange forskjellige tolkninger av den filmen. Jeg har klart å nøste opp noe som filmen omhandler, men det er fortsatt noe som jeg stiller store spørsmålstegn ved.

- Lost highway, David Lynch igjen ! Kjempefilm ! Utrolig komplisert og forvirrende film. Den forstår jeg ingenting av, men liker den forde :lol: . Skal få kjøpt den og se den flere ganger, kanskje jeg kan finne noe ut av den.

- Vanilla sky, Cameron Crowe. Veldig bra film, som du ganske sikkert må se to ganger for å forstå helt hva som egentlig skjedde.

- Den sjette sans, Shyamalan. Også kjempefilm, som må sees to ganger iallefall.

Trur nok favorittene er David Lynch sine filmer, de skaper så mye forvirring at de MÅ sees flere ganger :lol: .

roffe

Moderator
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
Nå oppdaget jeg at "Top Secret" ikke er nevnt blant humorfilmene. STOOOR HUMOR, med så mye absurd at man er nødt til å se den flere ganger for å få med seg alt.

Thlian

Medlem
31 Aug 2004
5.317
0
0
Training Day
Black Hawk Down

filmer som absolutt fremmer smaksløker hver gang jeg ser dem :D

buril2000

Medlem
15 Sep 2004
5.270
0
0
40
Alle animasjonsfilmene:

Antz
Toy story 1 og 2
Shrek
A bug's life
Monsters inc.
Finding nemo
++++

Her er det uendelig mange ting man ikke ser første gangen!

keysersoze

Medlem
14 Mai 2004
1.701
0
0
denne tråden sklir vel noe ut nå. poenget var vel å nevne filmer som man må se flere ganger for å forstå. ser mange her nevner filmer de gjerne ser to ganger fordi de synes det er en bra film. altså, man besvarer ikke det samme spørsmålet. :wink:

Thomas H

Medlem
20 Nov 2004
217
0
0
The Lord Of The Rings. Alle tre.

Star Wars filmene. Alle fem. (Efter 17. maj, alle seks)

The Day After Tomorrow.

wotg

Medlem
22 Apr 2004
7.726
0
0
45
Kanskje noen allerede har nevnt den, men DonnieDarko MÅ man faktisk sees flere ganger.
Hva som er poenget med å se de tre nyeste star waste filmene flere ganger skjønner jeg ikke helt? synes du jarjar er søt kanskje?? :lol:

Eriond

Medlem
19 Jul 2004
1.782
0
36
43
Er enig i Memento..

Irreversible må også sees to ganger for å kunne fordøye alle intrykkene. Første gangen man ser den blir det kanskje lett for at man henger seg opp i avskyeligheten og må jobbe litt for å holde mageinnholdet på plass. Andre gangen er det lettere å forstå hvorfor filmen er laget og hva den skal formidle.

Seven trenger gjerne også en gjennomgang til, og det samme med 12 Monkeys.

:)