Filmer man må se flere ganger

leire

Medlem
2 Okt 2005
47
0
0
I, robot

Satt igjen som et stort spørsmålstegn etter å ha sett denne 'I, Robot'...

nightspirit

Medlem
1 Nov 2005
568
0
0
Akira bør sees noen ganger for å få med alt!
ghost in the shell også!

ellers så er det starwars jeg har sett mest!:-D

xanakor

Medlem
24 Jan 2006
3.871
0
0
33
mulig disse har vært oppe før men jeg legger nå inn min liste uansett:

-boondock saints

-pulp fiction

-saving private ryan

-the bunker

-the ring

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.898
30
48
Gammel tråd dette, men det har vel også kommet noen filmer siden 2006 som kan være kandidater her.

Vil f.eks nevne

Dunkirk (litt pga tidslinjen)
Logan Lucky
Now you See Me 1 og 2
The Accountant
Mine
Extremely Loud & Incredibly Close
Ex_Machina
Source Code
Next
Dejavu
Lucy
Allied
Sully

Er dere enig?

Shallow_

Aktiv
21 Mar 2005
9.649
102
63
45
Gammel tråd dette, men det har vel også kommet noen filmer siden 2006 som kan være kandidater her.

Vil f.eks nevne

Dunkirk (litt pga tidslinjen)
Logan Lucky

Er dere enig?

Det var litt kronglete å sette seg inn i tidslinjen på Dunkirk ja, men så fort man forstod sammenhengen så gikk det greit, ser ikke for meg at jeg ser den på ny bortsett fra som demo.

Logan Lucky var lett glemt. Ja det er noen tvister, men oppfattet ikke at det skulle være åpenlyst ved en andre titt. Tviler sterkt på om jeg tar den på ny.

Nå er det mulig jeg er en smule partisk, men Sucker Punch er definitivt en film som har masse som kan analyseres ved både 2., 3., 4. og 5. runde.

Mener jeg så den 2 ganger, for så å lese diverse teorier, og så se en helt ny film..

En annen film med mange forskjellige historier som er mixet sammen er Kill Me Three Times, meget artig film.

Stian.V.H

Medlem
20 Jun 2009
1.162
34
48
The Big Lebowski anbefales å ses flere ganger,er vel den filmen jeg har sett flest ganger (15ganger ca),konge film.:)

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.898
30
48
Det var litt kronglete å sette seg inn i tidslinjen på Dunkirk ja, men så fort man forstod sammenhengen så gikk det greit, ser ikke for meg at jeg ser den på ny bortsett fra som demo.

Logan Lucky var lett glemt. Ja det er noen tvister, men oppfattet ikke at det skulle være åpenlyst ved en andre titt. Tviler sterkt på om jeg tar den på ny.

Nå er det mulig jeg er en smule partisk, men Sucker Punch er definitivt en film som har masse som kan analyseres ved både 2., 3., 4. og 5. runde.

Mener jeg så den 2 ganger, for så å lese diverse teorier, og så se en helt ny film..

En annen film med mange forskjellige historier som er mixet sammen er Kill Me Three Times, meget artig film.

Er forsåvidt enig i at Dunkirk og Logan Lucky ikke er filmer med den mest avanserte aha opplevelsene, og Sucker Punch (lenge siden jeg så den nå) har nok mer av det.

Kill Me Three Times har jeg ikke sett, men den høres jo ut som en jeg bør få tak i og se.

Edit: ellers slike filmer som jeg har sett flere ganger (ikke pga aha opplevelser og intrikate sammenhenger) er The Blues Brothers, Live Free or Die Hard, Christine, The Dark Knight, Apollo 13, Sin City, Top Gun.

Sist redigert:

robertaas

Medlem
30 Des 2002
8.620
0
36
www.lundemo.com
Prøver å lage en liste over hvilke filmer man bør se flere ganger for å se hva som "egentlig" skjedde og som virkelig er verdt å se flere ganger.

Den 6. sansen er en film som er kjent for at man bør se den 2 ganger for å se hva som "egentlig" skjedde, men den er IMHO ikke verdt å se 2 ganger.

-Donnie Darko

Flere?

Robert-

robertaas

Medlem
30 Des 2002
8.620
0
36
www.lundemo.com
Joda, de er verdt å se flere ganger, men det er egentlig ikke det jeg er ute etter. Det skjer mye i filmene, men det er ingenting overraskende som skjer i slutten av serien som setter alt som tidligere har skjedd i et helt annet lys.

Robert-

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
40
shoottheshow.com
Memento, Mullholand Dr., 21 Grams, The Usual Suspects........

David Lynch filmer, og copycats av han pleier som regel å kreve mer enn en gjenomgang...

Alex F

Medlem
17 Jun 2004
3.248
0
36
Den sjette sansen ! Hvor mange har spolt denne tilbake, eller sett den om igjen bare for å teste om Bruce Willis virkelig var død ? Spesielt i scenene sammen med kona. Stilig laget og vanskelig å få øye på ved første gang en ser filmen.

Seven er et annet tips. Fikk ikke med meg alle 7 syndene første gang (dårlig å telle) :roll:

EivindLunde

Medlem
6 Jul 2004
1.956
0
0
Skrotnisse skrev:
Memento, Mullholand Dr., 21 Grams, The Usual Suspects........

David Lynch filmer, og copycats av han pleier som regel å kreve mer enn en gjenomgang...

prøv eraserhead en 10-15 ganger og du er fortsatt like langt unna å skjønne hva den handler om... :roll:

polkalizer

Medlem
4 Jun 2003
3.211
0
0
45
www.healthyboy.no
hehe. Lynch er vel kjent for å være mer opptatt av å formidle steminger enn filmer med plot og mening. Fint det. Tror det hjelper lite med utallige gjennomkjøringer av det meste den mannen har laget (med et par unntak).

roffe

Moderator
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
Magnolia - for å få med seg alle sammenhengene og detaljene men gikk glipp av første gangen.
Omtrent alt av Peter Greenaway.