Fibertilknytning og GET box micro

Jan I

Medlem
13 Des 2002
2.272
0
0
Hei
I forbindelse med fibertilknytning er vi "påtvunget" til å ta TV også.
Dette blir tatt ut fra en GET box mikro som kun har en HDMI kontakt til TV ut. Er det noen mulighet for å sende TV signalet som kommer ut trådløst til en etasje opp? Dette uten å MÅ ha en tuner til. Jeg skal fordele TV signalet til 2ekstra TVer. Et i etasjen over( med hdmi) og et i nærliggende rom.(gammelt TV uten hdmi)
Finnes det splitter med HDMI inn og antenne (coaks) eller scart ut ( skal til et gammelt TV uten hdmi inn. Eller er rimeligste å kjøpe et ekstra TV med hdmi inn? ( for å bytte ut TVen uten hdmi)
Her er baksiden av micro boxen:

Vedlegg

mackanzocz

Medlem
11 Sep 2005
3.397
2
38
Ska du ha samma kanaler som på den första boxen måste du ha flera tuners, alltså boxar. Du kan sända okodade kanaler via koax i de flesta Get anlägg.

MB-S124

Medlem
23 Apr 2012
1.332
0
0
Dette systemet virket noe underlig, denne microboxen med HDMI ut, vil da det si at det er en tuner? Den F-konn pluggen på boksen, hva er det? coax ut?
Fiberen må avsluttes et sted i en aktiv enhet og tunere etc. kobles til her, men ikke i den boksen som er avbildet?

Når det gjelder ukodede kanaler via coax er ikke det sikkert at det fungerer med GETfiber.

Jan I

Medlem
13 Des 2002
2.272
0
0
Det er meningen at jeg bare skal se samme kanalen som denne get boxen sender ut, altså slik at jeg slipper å ha flere tunere .

Ja dette er en tuner, og den får signalet via nettverkskabel fra en annen boks som får fiber inn. denne coax er antenne inn . Det jeg er interessert i er om det går an å sende samme TV signal som jeg ser på til 2 andre TVer uten extra tuner. Hva finnes av utstyr til slikt ( HDMI splitter + + + )