Fastbrent bilde på Panasonic TX-P50VT60Y

samaron

Medlem
1 Jul 2011
84
0
0
Heisann!

Har en Panasonic TX-P50VT60Y plasma TV hvor bildet fra firefox-nettleseren har brent seg inn i bildet. Har forsøkt å finne ut hvordan jeg kan få fjernet dette, men er så mange ulike svar å hente... Har forsøkt "scrolling bars" fra menyvalget på TVen, men etter en god 20 timer er nettleseren fortsatt tilstede i bildet.

Noen her som har opplevd lignende og har brukt en metode som faktisk fungerer? Veldig kjipt om jeg må be vedkommende som brukte en PC med stillbilde på TVen å kjøpe meg en ny tilsvarende TV. Håpte det er mulig å få fjernet dette for å unngå den kjedelige situasjonen.

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
19
38
51
Jessheim
Du får aldri innbrenning "vekk" i fra skjermen, det er ikke mulig. Det man kan klare - om innbrenning ikke er for kraftig - er å slite resten av panelet såpass at den blir mindre synlig (kanskje nesten usynlig).

Forøvrig er det "gale-matias" å bruke en plasmaskjerm som PC-monitor (ref nettleser). Alt som inneholder statiske bilder/grafikk bør unngås for enhver pris. Eventuelt må kontrasten og panel-spenningen reduseres kraftig, da tåler skjermen statiske bilder bedre.

samaron

Medlem
1 Jul 2011
84
0
0
Er klar over at en plasma ikke bør ha stillbilder. Forøvrig er jeg ikke synderen i dette tilfellet heller. TVen ble lånt av noen andre når jeg ikke var til stede. PC bildet har stått på over natten noen ganger fordi auto-standby skrur jo av TVen etter 4 timer. Hvis dette ikke er mulig å få fjernet i det heletatt så kan jeg likegreit gå til vedkommende og kreve erstatning. Kjøper ikke en TV til nesten 20 lapper for å få et innbrent bilde...