Får ikke løs kabelen! Hjelp!

Shercko

Medlem
19 Mai 2005
3.068
0
0
Hei og god dag.

Først vil begynne med å si at jeg skriver denne posten i skam og flauhet over et så dumt problem som dette. Jeg kjøpte meg i dag en NAD S100 som jeg gjerne vil få koblet til, men jeg klarer altså ikke å få løs Tara Labs Axiom kablene fra NAD C160'en. Jeg vet de skal skrus av for å løsne - jeg går ut ifra det er mot klokka de skal skrus - men jeg får ikke bevegd de en eneste millimeter. Jeg har prøvd alt fra å tviskru med all makt til å kjefte på den men uansett hva så vil ikke pluggen løsne. Får jo heller ikke forsterkeren ut av benken heller så det er i tillegg kronglete å komme til bak der på toppen av det hele.

Noen tips om hva i all verden jeg kan gjøre her?

Gesel

Medlem
18 Sep 2005
2.146
0
36
38
Får du løsnet i andre enden av kablene slik at du får den løs fra benken?

Shercko

Medlem
19 Mai 2005
3.068
0
0
Gesel skrev:
Får du løsnet i andre enden av kablene slik at du får den løs fra benken?
De sitter minst like fast der :/
r0ver2 skrev:
Med klokka er riktig! Dvs hetta Skal mot apparatet
Er det lov å bruke verktøy eller må man holde alle metallredskaper langt unna?

r0ver2

Medlem
14 Sep 2005
2.765
0
0
Bruk hva du vil, kontakta blir sikkert ikke penere av verktøy. Med klokka når du ser kabelen fra baksiden på apparatet

Shercko

Medlem
19 Mai 2005
3.068
0
0
Jeg fikk de løs! Med kombinert hjelp fra dere - jeg skrudde de(MED klokka denne gangen :p) løs fra effekt forsterkeren først så jeg kunne få preampen ut, de satt langt ifra like ille der skulle det vise seg.

Nå gjenstår det bare å få handlet seg en bra XLR kabel innenfor en realistisk prisklasse. Tips?

Eirik84

Medlem
17 Jan 2008
6.749
0
0
Shercko skrev:
Jeg fikk de løs! Med kombinert hjelp fra dere - jeg skrudde de(MED klokka denne gangen :p) løs fra effekt forsterkeren først så jeg kunne få preampen ut, de satt langt ifra like ille der skulle det vise seg.

Nå gjenstår det bare å få handlet seg en bra XLR kabel innenfor en realistisk prisklasse. Tips?
Hva med et par av disse?
Klotz M2FM1-0100 - 1 m mikrofonkabel / Mikrofonkabel / Kabler og kontakter / SpeakOn - Vi rocker ved prisene

Ikke prøvd selv, men er Neutrik-plugger og kabel til en rimelig penge :)