Exide's DIY Sub Kasse

Exide

Medlem
21 Apr 2009
334
0
0
Tenkte og prøve meg på en kasse bygging, Så får vi se om det blir noe suksess.

Simulerte en lukket kasse for Tc Sounds LMS-R 15 i BassBox Pro 6, og syns jeg fikk gode resultater på det, Nå er jeg langt i fra proff eller Super flink til dette men jeg skal prøve likevel. dere får komme med så mange synspunkter og tips dere bare vil, Jeg tar i mot dem med stor Takk !.

Starter med lit bilder. er ikke kommet så langt men skal oppdatere så fort jeg er kommet lengere. Er STORFAAN av Festools !. bare elsker det verktøyet :cool: .

Kassen's mål
B: 470mm H: 470mm D: 420mm
Volum: 63.82 L
22mm Spon. (Skulle ha 22mm MDF men var umulig og få tak i hær i Mo i Rana)
Kapper alle sidene i 45 Grader. (detter er første gangen jeg prøver dette)

Prøve montering av sidene, Ikke skrud eller limt enda.

Skruen holder kun plata så limet skal få tørke, Bytter ut de små skruene til støe skruer med bedre drag.

Flere bilder kommer :)

Exide

Medlem
21 Apr 2009
334
0
0
Crown XTi 4002
SpeakOn Koblinger
Samson S Converter

Er på tur i posten :D

Mere bygging i morgen

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.823
0
36
Ser bra ut dette. Gleder meg til fortsettelsen.

Bra det er flere Festool folk der ute. Er fabelaktig verktøy.

joakimpatos

Medlem
24 Nov 2011
6.083
0
0
håper du skal stive av innvendig i kassen? :)
er det Gulvspon du bruker :razz:
følger med prosessen her :D

Exide

Medlem
21 Apr 2009
334
0
0
Takker for tilbake melding, Blir mere givende og legge ut flere bilder når jeg vet noen følger med :).

Er gulvspon ja. Tenkte og lage avstiving innvendig, Hvor mye effekt har dette ?. som nevnt lenger opp i tråden så er jeg langt fra proff på dette.

Æsj da, ser ts-express.com er fri på lager for TC S LMS-R 15 :roll: Blir noen ukers ventetid på elementet. Får godt tid til og gjøre en god finish på kassa da :)

Hunsbedt

Medlem
10 Aug 2005
7.558
8
38
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Fint og nøyaktig jobba dette her. Kassene blir bra stive og skjøtene veldig sterke når de blir limt på denne måten. Ikke lett å lage slike vinkler presist uansett, men det hjelper med bra verktøy! :)

Exide

Medlem
21 Apr 2009
334
0
0
Takker så mye for det Hunsbedt !.

bra verktøy er halve jobben :). Har blitt mye Festool oppgjenom tiden, til dama sin store fustrasjon hehe. ikke så greit når man har liten leilighet og festool koffertene har fått en plass på komoden på soverommet :mrgreen:
Men har et hus kjøp på hånden, Da blir det egen dedikert hjemme kino og hobby rom !.

Exide

Medlem
21 Apr 2009
334
0
0
M6 islagsmutter
M6 skruer
Sparkel for skruehull
Grunning/sprøyte sparkel

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.823
0
36
Husk å lim islagsmutrene, ellers kan du få deg en overraskelse når du skal ha noe ut igjen. hehe

Exide

Medlem
21 Apr 2009
334
0
0
Liten update fra i dag.
Har laget "forsterkning" vet ikke om de har så mye og si siden jeg laget dem ganske anonym, Vil ikke redusere kasse volumet så mye. men de er skrudd og limt GODT. så mulig de har en effekt. Legger ved noen bilder :).

Neste steg blir og frese kant på kassen, Sparkle og legge på fyller / Grunding.

heien

Medlem
10 Des 2010
300
0
0
hei,jeg hadde samme prosjekt som du engang.jeg lagde en kasse på 50,50,50.avstiva den sykt godt,det tror jeg er veldig lurt med det elementet.blir et sykt trykk inni kassa med lukka.

Exide

Medlem
21 Apr 2009
334
0
0
Kansje ikke den avstivinga jeg lagde er helt bortkastet da :).
Skal gå over med superfix i alle hjørner så er jeg sikker på at alt er tett og limt godt i sammen. Nå har jeg gådd over med trelim et par ganger ekstra også.

Exide

Medlem
21 Apr 2009
334
0
0
har ikke blitt så mye mere fremgang på kassa siden jeg har kjøpt meg Hus !.
men i dag kom det en fin pakke på døra :)

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.823
0
36
Det ser veldig bra ut. Følger med selv om jeg ikke poster. hehe.

Clownen ser flott ut :D

Eneste jeg vil "pirke" på, eller gjort annerledes var å bruke speakonterminal i stedet for å bare sette speakon kontaktene i kassen.

Her er en type:
Kontaktbrønn D0604K - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning
og her er en annen:
DIY - Kontaktbrønn Speakon - Ny Vare - FINN Torget

Gjøre slik som jeg har gjort her. Da får du de nedfelt også.
http://avforum.no/forum/diy-do-yourself/119821-ostemannens-how-diy-subwoofer-del-2-bygge.html#post1763311

lifoidua

Medlem
26 Jul 2011
460
0
0
Får lyst å lage sub jeg også når jeg ser resultatene dine :)
Hvem selger festool i butikk?

Exide

Medlem
21 Apr 2009
334
0
0
Motek er plassen ja :)
Mtmc.co.uk er også en fin plass.

Kjøpte foresten en T18+3 skrumaskin og en festool ctl 26 støvsuger. er kampanje på festool nå, fra Motek