Eurovision 2013

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
48.456
0
0
37
Nord-Trøndelag
Vokalen er bedre i dag en 1. semi her i gården i 2 kanaler.

Men ikke no som fenger et Audiofilt øre i kveld :/

Og den siste sangen nå gjør at en vil vri seg i smerte og kreppere sittende... "grøss"

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
21.993
7
38
Romania er jo en reprise av Dana International og vi husker hvordan det endte......nåvel, nå skal det stemmes......

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
9.361
0
0
Brusveen skrev:
Går norge videre?
Er redd for at svaret kommer til og bli nei :\ etter mi meining så virker den for likt fjorårets vinnerlåt :?
På hvilken måte? Eneste likheten jeg har funnet er at låten synges av ei dame. Jeg tror jeg skal slite med å finne to like toner etter hverandre fra de to sangene.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
21.993
7
38
Danmark har noe som ligner Euphoria, ihvertfall i verset og koreografien. Norge ligner ikke, IMO

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
21.993
7
38
Alcohol is free - den fenger meg. Hellas!

Er det telefonsangen 5.7.0.5 du spiller mens du ringer inn din stemme?

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.282
0
36
Supertramp skrev:
Margaret hadde en grei dag på jobben, men hun har mere stemme å gå på, tror jeg.

NRK lyden her (DD 5.1 Canal Digital parabol) er slettes ikke verst. Litt lav, men det har man forsterkeri til å ordne opp i :)
Sjekket bare lyden på Viasat Nrk, ingen 5.1 lyd der, men utmerket på Svensk Canal Digital parabol. Leste at Nrk rotet med lyden i begynnelsen....

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
16.355
0
0
Sandefjord
Supertramp skrev:
Alcohol is free - den fenger meg. Hellas!

Er det telefonsangen 5.7.0.5 du spiller mens du ringer inn din stemme?
Ja, det er helt korrekt :) Eller rettere sagt tidligere - i det siste har "At the First Stroke, it Will be Three o'clock Precisely" spilt. Veldig mye bra musikk fra 70-tallet, Mil etter mil osv

BEF

Administrator
25 Des 2005
14.871
64
48
45
Asker
Utrolig gøy for Margaret!! Kan hende jeg er litt nasjonalistisk nå, men synes Norge sin låt er den som har suverent mest driv av alle låtene i år.

randall

Medlem
9 Des 2006
9.788
0
36
Oslo
Mr_Spock skrev:
Ja, det er helt korrekt :) Eller rettere sagt tidligere - i det siste har "At the First Stroke, it Will be Three o'clock Precisely" spilt. Veldig mye bra musikk fra 70-tallet, Mil etter mil osv
"At the First Stroke, it Will be Three o'clock Precisely" er introen til bare en av flere fengende låter fra et undervurdert band og album. 13-minutters-låta "Ambition" fra det samme City Boy-albumet er et godt stykke sent 70-talls musikk. I grenseland til prog. Anbefales å høre hele låta. Mange interessante vendinger og fengende melodilinjer her.

Ellers så er Margaret bare BEST i år. Ikkeno stash på scena, rett og slett en bra og fengende låt syns jeg. Alt for god for Eurovision.
Eurovision = Klovner i Kamp.. så da vinner vel dansken antar jeg..:wink:

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
16.355
0
0
Sandefjord
randall skrev:
"At the First Stroke, it Will be Three o'clock Precisely" er introen til bare en av flere fengende låter fra et undervurdert band og album. 13-minutters-låta "Ambition" fra det samme City Boy-albumet er et godt stykke sent 70-talls musikk. I grenseland til prog. Anbefales å høre hele låta. Mange interessante vendinger og fengende melodilinjer her.

Ellers så er Margaret bare BEST i år. Ikkeno stash på scena, rett og slett en bra og fengende låt syns jeg. Alt for god for Eurovision.
Eurovision = Klovner i Kamp.. så da vinner vel dansken antar jeg..:wink:
Hyggelig å lese om andre City Boy fans :)

Synes også at Margareth skiller seg veldig positivt ut blant deltagerne.!

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.502
0
0
Når Leona Lewis spiller i pausen merker man hvor latterlig dårlig nivå de fleste låtene i Eurovision holder. Nesten litt dårlig gjort.

Forstår ikke hvordan Danmark blåses opp som favoritt. I år har Norge, for en gangs skyld, en verdig vinner, nesten like klart som Sverige i fjor.

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.282
0
36
classic46 skrev:
Sjekket bare lyden på Viasat Nrk, ingen 5.1 lyd der, men utmerket på Svensk Canal Digital parabol. Leste at Nrk rotet med lyden i begynnelsen....
Var såvidt innom reprisene på nrk 1 nå nettopp...5.1 lyd var helt fraværende. Både på CD og Viasat parabol....tipper det samme i kveld under finalen....det blir nok CD Sverige på meg :)

Jobla

Medlem
7 Mar 2013
195
0
0
classic46 skrev:
Var såvidt innom reprisene på nrk 1 nå nettopp...5.1 lyd var helt fraværende. Både på CD og Viasat parabol....tipper det samme i kveld under finalen....det blir nok CD Sverige på meg :)
Her er viasat parabol DD i 5.1 og det var det på torsdagen også når jeg slo på mens Margaret sto på scenen. Det lille jeg rakk å høre låt faktisk bra, skal se om igjen nå :)

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
16.355
0
0
Sandefjord
Sitter å ser på dette selv, mens jeg prøver å manne meg opp til å gå ut og vaske bilen.

Margareth blir bare mer og mer sexy, tror dette kan gå veldig langt, synes fremføringen sitter veldig bra. Har et litt merkelig forhold til den Nederlandske låten - første gang jeg hørte den så lurte jeg på hva f*** det var for noe møl - men etter å ha hørt den noen ganger liker jeg den plutselig veldig godt, rare greier.

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
16.355
0
0
Sandefjord
Da var den skinnende blank! Vokset den for 4 uker siden med Meguiars Ultimate Paste Wax, ganske skuffende dårlig dråpedannelse på bilen etter så kort tid. Spørs om det ikke blir en runde med voksing senere i dag.

Hade på P1 på radioen når jeg vasket bilen - der handlet det bare om MGP, fikk ihvertfall hørt Norges bidrag minst en gang til. For et par dager siden var det ikke noe grønt å se i blomsterbeddet og varmeflaske og ullpleddet var i bruk, nå var beddet helt grønt med blomster og jeg vasket bilen i shorts. WTF?