Erfaringer vedr feste av Samsung ultraslim veggfester i smartpanel+betong?

SVS! -man

Medlem
11 Jan 2005
7.316
0
0
Fredrikstad
Om noen ønsket å kjøpe et slim fewte så selger jeg mitt. Strøkent og org emballasje medfølger. Ble en Panasonic VT50 i går og da skal C7705 ned i tv stua og plasseres på fot.

Så om noen trenger, jeg har.

Gratulerer

Medlem
31 Okt 2006
5.333
0
36
Med tanke på hvor nært TV-en henger veggen og hvor lite den veier, tror jeg det er helt uproblematisk å henge den i MDF-en. Men hvis du skal bort og flytte kabler/dra i TV-en mye, ville jeg også vurdert å feste skruene i betongen.

Eirik84

Medlem
17 Jan 2008
6.749
0
0
Takk for nye svar her folkens :)

Det som også er, er at jeg merka med en spiker at mdf'en ikke er slått rett på betongveggen men at det er noe luft i mellom. (Dette var korrekt monteringsmåte iflg Byggmakker).

Redd da at pluggen ikke vil få sin rette effekt siden den også vil ekspandere i hulrommet mellom betongen og mdf'en - slik at den da ikke sitter som støpt i betongen..

Når det gjelder kabling så har jeg bestilt en hdmi-switch med fjernkontroll fra Ebay, slik det ikke skal være nødvendig å klå på tven i det hele tatt :)

rocko

Medlem
1 Jun 2012
279
0
0
Prøv fasadeplugg FUR fra Fischer,bor hull i mdf,deretter i betong,pluggen skal gå gjennom begge deler,skru til og det sitter som støpt. Med litt lengde på skruen kan ikke tv falle ned uansett,med mindre skruene skulle knekke.
Har brukt disse med stort hell på noen hyller jeg har satt opp. Kjøpte de på Jernia.

goldfish

Medlem
12 Feb 2010
108
0
0
Min samsung c8005 55" led tv har nå hengt ca 1.5 år i bare et lag med gips. Hengte den opp i de orginale gipsankerene som fulgte med. Henger fint enda.