Er ute etter et annlegg med god fyldig bass for hip-hop

¨satyrion

Medlem
12 Jan 2011
764
0
0
Er det noen som kan hjelpe meg finne et ganske billig ok anlegg som har en fyldig bass? Tenkte først på et 2.1 anlegg med noen aktive monitorer og en 10" sub. Koster ca 7000. Er det noen som vet om noe bra brukt utstyr som dette?

Vil det være best med sånn 2.1 annlegg eller eks 2 høytalere og en NAD for sterker?

Vennligst hjelp meg finn et anlegg jeg kan like :)

trulsr

Medlem
17 Aug 2009
504
0
0
Du tror ikke har en 18" sub kan bli litt overkill til to stykk 5 " mellomtoner?
Jeg vil tro at høyttalerene gir seg ganske mye tidligere enn sub'en. Legg på 500 kroner til og ta deg råd til 6" versjonen!

FredrikC

Medlem
20 Des 2008
4.534
0
0
Helt enig i tipset om stativhøyttalere + sub. Da kan du tune mengden bass mye lettere. Du slipper å bruke 10k for å få en forsterker som duger osv.

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
trulsr skrev:
Du tror ikke har en 18" sub kan bli litt overkill til to stykk 5 " mellomtoner?
Jeg vil tro at høyttalerene gir seg ganske mye tidligere enn sub'en. Legg på 500 kroner til og ta deg råd til 6" versjonen!
Jo det tror jeg. Det var bare det første jeg fant på finn :p

Finn noen brukte cls6, og finn en passelig forsterker for resten av pengene! De tror jeg klarer hfa18sx

Alternativt!
Alto Mac 2.4 Ripefri ! - FINN Torget
CERWIN-VEGA XLS-15 Høytalere selges - FINN Torget

Det ene elemetet må fikses, men det er billig.

trulsr

Medlem
17 Aug 2009
504
0
0
Ostemannen skrev:
Jo det tror jeg. Det var bare det første jeg fant på finn :p

Finn noen brukte cls6, og finn en passelig forsterker for resten av pengene! De tror jeg klarer hfa18sx

Alternativt!
Alto Mac 2.4 Ripefri ! - FINN Torget
CERWIN-VEGA XLS-15 Høytalere selges - FINN Torget

Det ene elemetet må fikses, men det er billig.
Støtter de to forslagene, kansje det siste mest. Det er bedre med to ordentlige stereo høyttalere i steden for sub+satelitt når det kommer til lydkvalitet. En Alto 2.4 driver dem også nesten helt fullt ut.

Elementer kommer vel på rundt 500-700 kroner fra klubben?